پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۹۹۴۹
تاریخ انتشار : ۲۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۳
نخست وزیر استرالیا بعد از پذیرایی از یک رهبر مسلمان این کشور، به سبب آنچه که «اظهارات ضد همجنس بازان او» عنوان شد، از پذیرایی از وی ابراز پشیمانی کرد.

شعار سال: مالکوم ترنبول، نخست وزیر استرالیا روز جمعه اعلام کرد که از پذیرایی از یکی از رهبران ارشد مسلمان کشورش در میهمانی دیروز افطاری، به سبب اظهارات «ضد همجس بازان» گذشته او پشیمان است.

وی از دعوت از «شیخ شادی السلیمان»، رییس شورای ملی امامان جماعت استرالیا که به همراه دیگران رهبران و شخصیت های مسلمان استرالیا در ضیافت افطاری نخست وزیر در اقامتگاه «کیریبیلی» شرکت کرده بود، به سبب آنکه بر اساس یک فیلم ویدئویی سال 2013 در یوتیوب گفته بود که همجنس بازان عامل گسترش بیماری ها و معضلات اجتماعی شیطانی در کشور هستند، ابراز شیمانی کرد.

نخست وزیر امروز در جمع خبرنگاران گفت که اگر پیشتر از اظهارات ضد «همجنس بازان» این مقام مسلمان خبر داشت، به هیچ وجه او را به ضیافت افطاری دعوت نمی کرد چرا که دولت استرالیا باید پذیرای همه طرز تفکرهای دینی و در عین حال رویکردهای جنسیتی در جامعه باشد.

ترنبول که در عین حال هر سال میزبان رژه سالانه همجس بازان زن و مرد موسوم به «مردی گراسن در سیدنی است، تاکید کرد که اظهارات گذشته ضد همجنس بازان این رییس شورای امام جماعت استرالیا را به شدت محکوم می کند و افزود: «من امروز و برای همیشه این قبیل اظهار نظر تبعیض آمیز جنسیتی، نژادی و دینی را غیر قابل قبول می دانم و آنرا محکوم می کنم».

این اظهارنظر عجیب نخست وزیر استرالیا درست دو روز پس از آن انجام شده است که «پیتر داتون» وزیر مهاجرت استرالیا روز چهارشنبه از تصمیمش برای لغو روادید یک روحانی به دلیل موضعش علیه دگرباشان خبر داد، روحانی انگلیسی که تاکید کرده بود دگرباشان باید کشته شوند.

«فرخ سکالش فر» متولد انگلیس سه شنبه شب پیش از لغو روادیدش داوطلبانه با یک پرواز، فرودگاه سیدنی را ترک کرد.

این وزیر استرالیایی به شبکه تلویزیونی «اسکای نیوز» این کشور گفته بود: «اگر غیرممکن نباشد، بازگشت این روحانی ضد دگرباشان به استرالیا بسیار دشوار خواهد بود».

وی همچنین از اقدامات وزارت مهاجرت استرالیا در مورد تصویب روادید برای «فرخ سکالش فر» به دلیل شرایط بررسی و امکان دیده نشدن بسیاری از سوابق دفاع کرد.

این مضوع در حالی است که ترنبول، نخست وزیر استرالیا نیز روز سه شنبه خواستار اقدام فوری برای بررسی علت صدور روادید برای این روحانی انگلیسی شده بود.

«بیل شورتن» رهبر مخالفان دولت استرالیا نیز تاکید داشت «این فرد با چنین عقایدی نباید به استرالیا وارد می شد».

«فرخ سکالش فر» که از مجازات مرگ دگرباش ها در کشورهایی که تحت قوانین اسلامی هستند دفاع کرده است، برای خروج از استرالیا تحت فشار قرار گرفت.

با اندكي تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایرنا، تاریخ انتشار: 28 خرداد 1395، کد مطلب: 82115486 (5392542):www. irna.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین