پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۰۶۹۸۶
تاریخ انتشار : ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۵
معاون عمرانی استانداری کرمانشاه ساخت حدود پنج هزار واحد مسکونی در بستر و حریم رودخانه‌ها در سطح استان را تأسف بار دانست
شعارسال:معاون عمرانی استانداری کرمانشاه ساخت حدود پنج هزار واحد مسکونی در بستر و حریم رودخانه‌ها در سطح استان را تأسف بار دانست.

 مهرداد سالاری در نشست ستاد بازسازی مناطق سیل زده استان با اشاره به ساخت پنج هزار واحد مسکونی در بستر و حریم رودخانه‌ها در سطح استان، گفت: این جای تأسف دارد که این تعداد واحد با ارتکاب تخلف در بستر و حریم رودخانه ساخته شده‌اند.

سالاری تصریح کرد: اگر برای ساخت هر واحد مسکونی حداقل ۷۰ میلیون تومان هزینه شده باشد، یعنی اینکه بیش از ۳,۵۰۰ میلیارد تومان سرمایه مردم در معرض خطر است که بخشی از آن در سیل اخیر دفن شده است.

وی با اشاره به تخریب و آسیب بیش از ۳۹۰۰ واحد مسکونی در سطح استان در سیل اخیر، گفت: متأسفانه عمده این واحدها در بستر و حریم رودخانه ساخته شده بودند.

سالاری افزود: ساخت و ساز غیرمجاز در بستر رودخانه باید تخریب شود. جواب این سهل انگاری را چه کسی باید بدهد که جلوی این ساخت و سازها را نگرفته است. هرچند خود مردمی که اقدام به ساخت و ساز غیرمجاز کرده‌اند هم مقصرند.

سالاری با بیان اینکه برخی از واحدهای موجود در حریم و بستر رودخانه‌ها دارای پروانه هستند، گفت: این فاجعه است و باید مقصران این امر مشخص شوند که چطور برای ساخت و ساز در حریم و بستر رودخانه مجوز داده‌اند.

وی با تاکید بر لزوم مشخص کردن بستر و حریم رودخانه، گفت: مدیران آب منطقه‌ای استان باید ارزیابی مجدد انجام دهد و حریم رودخانه‌ها را مشخص کند و پس از آن در شهر کرمانشاه شهرداری موظف است با نصب علائم ثابت این حریم و بستر را مشخص کند و مانع ساخت و ساز در این محدوده شود. آب منطقه‌ای هم نباید اجازه دهد حتی یک واحد پس از این در حریم رودخانه‌ها ساخته شود.

در بحث بازسازی واحدهای خسارت‌دیده دوگانه برخورد می‌کنیم

معاون عمرانی استانداری کرمانشاه خاطرنشان کرد: در بحث بازسازی مناطق سیل زده رفتار ما دوگانه خواهد بود و قطعاً با واحدهایی که تخلف کرده‌اند طور دیگری برخورد می‌شود. در خصوص واحدهایی که پروانه داشته‌اند هم شهرداری باید پاسخگو باشد.

سالاری با بیان اینکه در هرصورت هر دو دسته این افراد دچار خسارت شده‌اند، گفت: باید کمک کنیم تا مردم خسارت دیده از این وضعیت نجات پیدا کنند.
این مسئول با اشاره به خسارت‌های فراوان سیل در محدوده شهرک کرناچی کرمانشاه تاکید کرد: شهرداری کرمانشاه ظرف یک هفته موظف است خط حریم و بستر قره سو را در محدوده شهرک کرناچی مشخص کند و این کار را باید با نصب علائم ثابت انجام دهد.

پل فلزی رودخانه "قره سو" باید تخریب شود

سالاری در ادامه به دردسرساز شدن پل فلزی رودخانه قره سو هم اشاره کرد و افزود: بر اساس کار کارشناسی صورت گرفته این پل نقش بسیاری در آبگرفتگی در سطح شهر بویژه در محدوده شهرک کرناچی داشته است، چرا که پایه‌های بسیار این پل موجب پسرفت آب شده و مثل توری عمل کرده و تمام اجسام و اشیا بزرگ موجود در سیلاب را نگه می‌دارد.

وی افزود: در همین راستا و جهت پیشگیری از مشکلات بعدی در سیلاب‌های احتمالی آینده باید این پل برداشته شود.

معاون عمرانی استانداری کرمانشاه با اشاره به اعلام آمادگی ارتش در این زمینه، گفت: شهرداری تا جایی که می‌تواند باید اقدام کند و بخش‌هایی از پل که برداشتن آن دشوار است را به ارتش بسپارد.

۳۹۰۰ واحد تخریبی و تعمیری "سیل" داریم

بابک عاطفی مدیرکل بنیاد مسکن استان کرمانشاه در ادامه این نشست با اشاره به تخریب ۲۱۸۵ واحد مسکونی در سیل فروردین ماه امسال گفت: برای این تعداد واحد پرونده تشکیل شده و یا در حال انجام است

وی افزود: همچنین در سیل امسال ۱۷۲۰ واحد مسکونی نیز در سطح استان دچار آسیب شدند که برای این تعداد واحد تعمیری نیز تشکل پرونده شده است.

عاطفی تصریح کرد: واحدهای تعمیری طبق برنامه زمانبندی باید در چهار ماه اول بعد از مصوبه هیأت دولت تعمیر شوند.

وی افزود: برنامه زمانبندی ساخت برای واحدهای احداثی سیل هم ۱۲ ماه و برای واحدهایی که باید کار جابجایی آنها از منطقه پرخطر صورت گیرد ۱۶ ماه پیش بینی شده است.

خسارت ۱۳۰ میلیارد تومانی سیل به تأسیسات آب شرب روستایی

فرامرز شوهانی مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان نیز در این جلسه با اشاره به خسارت ۱۳۰ میلیارد تومانی سیل به تأسیسات آب شرب روستایی استان، گفت: در حال حاضر جهت رفع مشکل آب شرب روستاهای استان به ۸۰ کیلومتر لوله گذاری نیاز داریم و حفاری مجدد ۱۰ حلقه چاه و نیز بهسازی پنج دهنه چشمه نیز مورد نیاز است.

وی افزود: برای رفع مشکل برخی روستاها ۱۷ کیلومتر لوله گذاری موقت انجام شده که با کوچک‌ترین سیلاب آسیب خواهد دید و باید جایگزین شود.

شوهانی با بیان اینکه با بارندگی بیش از چند ساعت ۱۰ نقطه روستایی استان دچار کدورت آب می‌شوند گفت: در همین راستا ۱۰ دستگاه پکیج تصفیه آب نیاز داریم.

وی افزود: جهت آبرسانی بهتر به برخی روستاها نیز چهار دستگاه تانکر آبرسانی مورد نیاز است.

علیرضا تخت شاهی مدیرعامل آب و فاضلاب شهری استان نیز در این جلسه با بیان اینکه سه شهر هرسین، کرندغرب و ریجاب در صورت بارندگی با مشکل کدورت آب مواجه می‌شوند، گفت: برای رفع مشکل این سه شهر باید اقدام اساسی شده و برای شهری مانند هرسین باید منابع جدید آب جایگزین شود.

امید علی مراتی مدیرعامل شرکت توزیع برق استان نیز در این نشست به خسارت ۷۱ میلیارد تومانی شبکه توزیع برق استان در سیل امسال اشاره کرد و افزود: در کنار سیل شبکه توزیع برق در شهرستان‌های کنگاور و سنقر در پی بارش سنگین برف دچار خسارت شد.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایسنا، تاریخ انتشار21 اردبیهشت 98، کدخبر: 98022111082،www.isna.ir

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین