پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۰۷۴۴۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۶
یک عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس گفت: اگر طرف اروپایی رفتارش را اصلاح کرد که ایران در برجام می‌ماند وگرنه دلیلی بر پایبندی یکجانبه ایران به برجام وجود ندارد.
شعار سال: یک عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس گفت: اگر طرف اروپایی رفتارش را اصلاح کرد که ایران در برجام می‌ماند وگرنه دلیلی بر پایبندی یکجانبه ایران به برجام وجود ندارد.

محمدحسین فرهنگی  با اشاره به ضرب‌الاجل ۶۰ روزه جمهوری اسلامی ایران به اروپایی ها با بیان اینکه روشن است که جمهوری اسلامی ایران نسبت به برجام تصمیمات جدیدی گرفته است، اظهار داشت: بداخلاقی سنگینی علیه ملت و کشور ایران اتفاق افتاد. کشورهای اروپایی به دلیل فشارهای آمریکا، در وضع تحریم‌های عجیب و غریب بر ضد کشورمان با آمریکا هم مسیر شدند.  خارج از چارچوب‌ها و قواعد بین‌المللی در همه ابعاد مرتبط با مسائل پولی، بانکی و حتی با تهدید خریداران و حمل و نقل کنندگان نفت، جمهوری اسلامی ایران، تحت فشارهایی قرار گرفت که شاید در تاریخ بی‌سابقه باشد که این رفتار آمریکایی‌ها با منشور ملل و فلسفه شکل‌گیری سازمان ملل متحد حتما مغایر است.

وی ادامه داد: جهان امروز آکنده از ظلم است و یک زورگوی بی منطق در اعمال دیکتاتوری، اراده می کند روشهای استعماری خودش را در دنیا پیش ببرد. البته دست ایران هم خالی نیست. تا ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۸ سعی کرد عملکردش در چارچوب برجام را مطابق با موازین بین‌المللی پیش ببرد اما کار به جایی رسید که تصمیم گرفت ضمن دادن وقت به طرف اروپایی  و در صورت بی‌نتیجه بودن آن، به صورت تدریجی از برجام خارج شود. که البته به نظرمی رسد این تصمیم کشورمان باید زودتر از اینها انجام می‌شد.

نماینده مردم تبریز تصریح کرد: نظام از طریق شورای عالی امنیت ملی تصمیم گرفت برخلاف آمریکایی‌ها یکباره از برجام خارج نشود بلکه به تدریج و با تعیین ضرب‌الاجل ۶۰ روزه برای طرف اروپایی گزینه خروج از برجام را بررسی کند. اگر طرف اروپایی رفتارش را اصلاح کرد، ایران در برجام می‌ماند وگرنه دلیلی بر پایبندی یکجانبه ایران به برجام وجود ندارد.

فرهنگی افزود: بیانیه شورای عالی امنیت ملی، بانک‌ها و تبادلات بانکی و صادرات و واردات نفت و گاز را محور تصمیم هوشمندانه‌اش قرار داده ست.

این عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس تاکید کرد: بیانیه شورای عالی امنیت ملی تاکید دارد حالا که کشورهای غربی اهداف خودشان را در برجام دنبال کردند، جمهوری اسلامی ایران نیز از ۱۸ اردیبهشت ماه ۱۳۹۸ اهداف خودش را در مسئله هسته‌ای پیش می‌گیرد.

نماینده تبریز، آذرشهر و اسکو گفت: قبل از پذیرش برجام، هم افکار عمومی داخلی و هم بسیاری از ملتها و دولتهای دنیا متوجه نبودند که در موضوع هسته‌ای، حق با جمهوری اسلامی ایران است.  طرف غربی با ژست دموکراتیک آمادگی برای گفت‌وگو با ایران به میدان آمده بود و با این کار بخش قابل توجهی از افکار عمومی داخلی و بین‌المللی را تحت تاثیر خود قرار داده بود. اما امروز به جز افراد تندرو و افراد تحت تاثیر دستگاه‌های تبلیغاتی غرب، کسی چنین نگاهی نسبت به جمهوری اسلامی ایران ندارد.

این عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس تاکید کرد: ایران با عزت نفس پای میز مذاکره برجام نشست و حتی دست به اقدامات داوطلبانه‌ای که هیچ الزامی بر انجام آنها نداشت زد، اما طرف غربی به هیچ یک از تعهدات توافقنامه پایبند نماند. البته دستگاههای تبلیغاتی غرب و رسانه‌های این کشورها به صورت مرتب به جهان القاء می‌کنند ایران اهل مذاکره و گفت‌وگو نیست اما دیگر کسی در جهان این ادعاها و تهمت‌ها را قبول ندارد. چراکه جمهوری اسلامی ایران بیش از آنچه لازم بود،‌ همراهی کرد اما غربی‌ها پایبند نبودند.

وی گفت: بعد از این ظرب الاجل ۶۰ روزه اگر اروپا انعطاف نشان دهد و درهای همکاری باز شود، به نفع ایران تمام می‌شود اما اگر باز هم توجه نکردند، جمهوری اسلامی با کشورهای غربی، اتمام حجت کرده است و قطعا وضعیت اقتصادی‌مان بدتر از وضعیت جاری، نمی‌شود و می‌توانیم به سمت افق‌های جدید حرکت کنیم.

فرهنگی در پایان عنوان کرد: یک گروه کوچک افراطی در آمریکا و رژیم صهیونیستی که از ابتدا با ایران خصومت داشته، معتقدند اگر بخواهند هر فشاری بر جمهوری اسلامی وارد کنند باید در دوره ترامپ انجام دهند. احساس می‌کنم برخلاف تحلیل آمریکایی‌ها مبنی بر بدتر شدن اوضاع داخلی ایران، شرایط ما بهتر می‌شود، مشروط بر این که دولت در داخل، مدیریت کارآمدتری داشته باشد.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری دانشجویان ایران ایسنا، تاریخ انتشار: 24 اردیبهشت 1398، کدخبر: 98022412503 ، www.isna.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۴
0
0
اینهمه پاینبند بودیم کجا روگرفتین
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین