پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۰۷۵۵۱
تاریخ انتشار : ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۵:۲۹
استاندار خوزستان گفت: برای جبران بخشی از خسارت های ناشی از سیل کشاورزان، محدودیت کشت برای امسال اعمال نخواهد شد؛ ذخیره سدها کافی است و خود را برای کشت تابستانه آماده می کنیم.

شعارسال: استاندار خوزستان گفت: برای جبران بخشی از خسارت های ناشی از سیل کشاورزان، محدودیت کشت برای امسال اعمال نخواهد شد؛ ذخیره سدها کافی است و خود را برای کشت تابستانه آماده می کنیم.

 غلامرضا شریعتی شامگاه دوشنبه 23 اردیبهشت ماه در نشست قرارگاه جهادی دانشگاه آزاد اسلامی خوزستان اظهار کرد: خدمت رسانی به سیل زدگان و اقدامات لازم برای مدیریت سیل در سطح خوزستان به شکل بسیار چشمگیری انجام شده است که باید مغتنم شمرده شود.

وی افزود: سیل خوزستان پس از یک دوره طولانی مدت و سپری کردن یک دوره خشکسالی در استان صورت گرفت.

شریعتی با اشاره به اینکه بارش های زیادی در سطح استان و استان های بالا دست خوزستان صورت گرفت، تصریح کرد: متوسط بارش باران در خوزستان طی سال های گذشته ۲۷۰ میلی متر بوده، ولی در سال جاری ۵۲۱ میلی متر ثبت شده است.

استاندار خوزستان با بیان اینکه در بارندگی های اخیر میزان آورد آب کاملا قابل ملاحظه و غیرقابل پیش بینی بوده است، عنوان کرد: در سیل سال ۱۳۰۲ در خوزستان بیش از ۳ هزار نفر جان باختند و احشام بیشماری تلف شدند.

وی در ادامه با اشاره به سیل سال های ۱۳۰۷، ۱۳۱۶، ۱۳۱۸، ۱۳۲۸ و ۱۳۴۸ گفت: در سیلاب سال ۱۳۴۸ مسیر راه آهن خرمشهر به اهواز به مدت ۱۰۰ روز مسدود بود.

شریعتی با اشاره به اینکه آورد در بازه زمانی مهرماه تا مهرماه در سال های گذشته ۲۸ میلیارد متر مکعب بود اما از مهرماه سال گذشته تاکنون ۴۱ میلیارد متر مکعب است، خاطرنشان کرد: در سیلاب استان خوزستان تمام حوضه‌های آبریز درگیر بودند، اما با تلاش مردم، دانشجویان، نیروهای مسلح توانستیم آن را مدیریت کنیم و قریب به ۱۵ میلیارد متر مکعب آب را مدیریت کنیم.

وی افزود: در سیل اخیر تمام اصول مدیریتی سیلاب رعایت شدند. سدها باید پایدار باقی می ماندند که الحمدالله اینگونه شد.

استاندار خوزستان با بیان اینکه برخی از بی اطلاعان، غایبان و غیر متخصصان می گویند که آب همه جا رفت و هر کاری که خواست انجام داد، تاکید کرد: این حرف ها هدر دادن زحمت گروه های جهادی است.

شریعتی با اشاره به اینکه مقابله با این حجم گسترده از سیل در هیچ سیستم اداری قابل انجام نیست، عنوان کرد: لایروبی کانال سلمان به طول تقریبا ۴۵ کیلومتر و احداث سبل بند های عظیم در نقاط استراتژیک حاشیه اهواز برای جلوگیری از ورود آب به شهر در کمتر از ۵۰ ساعت با تلاش های بی وقفه و زحمات نیرو های مختلف انجام شد و تنها به وسیله یک سیستم اداری قابل اجرا نبود.

وی ادامه داد: در سیلاب فروردین ماه خوزستان حتی یک مورد شیوع بیماری واگیردار را نداشتیم که این نیز نتیجه مؤثر اقدامات پیشگیرانه و مراقبت‌های بهداشتی است.

استاندار خوزستان در ادامه به همدلی، همراهی و در کنار همدیگر بودن اقشار مختلف اشاره و سیل را یادآور هشت سال دفاع مقدس برشمرد و افزود: سیل خوزستان موجب افزایش سرمایه اجتماعی و مشاهده یک ملت یکپارچه شد در صورتیکه تا قبل از این در این زمینه نگرانی هایی وجود داشت اما سیل در میان مردم همدلی ایجاد کرد.

وی با بیان اینکه برای جبران خسارت سیل دیگر محدودیتی برای کشت وجود ندارد و الگوی کشت نیز آزاد است، گفت: ذخیره کنونی آب پشت سدها کافی است و در حال حاضر در حال آماده سازی زمین های کشاورزی برای کشت تابستانه هستیم.

شریعتی وظایف نهادهایی مانن قرارکاه جهادی دانشگاه آزاد اسلامی را همچنان مستمر خواند و اظهار کرد: مشکلات مردم متاثر از سیل همچنان وجود دارد و مرتفع سازی آنها تلاش دستگاه های مرتبط را می طلبد.

وی در پایان در خصوص وضعیت روستاهایی چون مگران ۳ که دستور تخلیه گرفته اند، گفت: در تلاشیم کانکس های کولردار برای روستاها تهیه کنیم و قرار بر این شد تا کانکس های دیگر در چهار نقطه استان برای حوادث مترقبه احتمالی نگه داری شوند.


شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از خبرگزاری ایلنا، تاریخ انتشار: 24اردیبهشت 1398 ، کدخبر:762947 www.ilna.ir،

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین