پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۰۸۲۵۵
تاریخ انتشار : ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۲۳:۴۱
سرپرست استانداری گلستان با بیان اینکه ارزیابی ۱۷ هزار ۸۰۰ واحد مسکونی خسارت دیده از سیلاب استان انجام شده است، گفت: پرونده بازسازی و بهسازی ۱۰ هزار واحد مسکونی شهری و روستایی استان تشکیل شده است و ۵ هزار و ۴۸۲ پرونده به بانک‌های عامل ارائه شده است.

شعارسال: سرپرست استانداری گلستان با بیان اینکه ارزیابی ۱۷ هزار ۸۰۰ واحد مسکونی خسارت دیده از سیلاب استان انجام شده است، گفت: پرونده بازسازی و بهسازی ۱۰ هزار واحد مسکونی شهری و روستایی استان تشکیل شده است و ۵ هزار و ۴۸۲ پرونده به بانک‌های عامل ارائه شده است.

 میرمحمد غراوی صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهارداشت: تاکنون برای 259 پرونده انعقاد قرارداد انجام شده که از بانک‌ها می‌خواهیم با توجه به ارزیابی‌های انجام شده توسط بنیاد مسکن روند انعقاد قرارداد و پرداخت تسهیلات به واحدهای آسیب دیده را تسریع کنند.

وی افزود: در حال حاضر 90 واحد مسکونی در مرحله پِی کنی، 46 واحد در مرحله فونداسیون، 10 واحد مرمرحله ستون، و 2 واحد آماده تحویل هستند و تلاش داریم تا پیش از فصل سرما مراحل ساخت و بهسازی واحد های مسکونی را انجام دهیم.

وی یادآور شد: در حال حاضر 400 تن سیمان و هزار تن میله گرد در اختیار استان قرار گرفته و تلاش داریم برای بهسازی و بازسازی سیمان رایگان تامین شود.

سرپرست استانداری گلستان، با اشاره به خسارات بخش کشاورزی و مصوبه هیات دولت مبنی برپرداخت هرچه سریعتر این خسارات به واحدهای زراعی و باغی، خاطر نشان کرد: محصول 97 هزار هکتار اراضی کشاورزی استان 100 درصد تخریب شده و در مرحله نخست 351 پرونده برای 559 همکتار اراضی زراعی و باغی تشکیل شده و 2 میلیارد و 35 میلیون تومان پرداخت شده و روند پرداخت‌ها ادامه دارد و در مرحله دوم نیز که شامل زمین‌های زراعی و باغی و مزارع پرورش ماهی می شود به میزان 23 میلیارد و 800 میلیون تومان پرونده تشکیل شده که باید پس از ثبت در سامانه سجاد، 11 میلیارد و 900 میلیون تومان پرداخت شود.

غراوی یادآور شد: همه اقدامات دستگاه‌های اجرایی، کمک‌های بلاعوض و تسهیلات، کمک‌های مردمی و در مجموع هر اقدامی که در مناطق سیل‌زده انجام می‌شود باید در سامانه سجاد (سامانه جامع امداد و بازسازی دولت) ثبت شود.

وی با اشاره به وضعیت خاک مناطق شرقی استان و برداشت‌هایی که از جنگل در سالیان گذشته انجام شده، گفت: این وضعیت سبب شده رسوبات این زمین‌ها در اثر بارندگی‌ها به سمت سدها حرکت کنند و پشت سدها و اراضی پایین دست را آسیب بزنند که البته طرح‌های آبخیرداری جهاد کشاورزی در کاهش این روند موثر بوده اما باید با کاشت درختان مثمر در اراضی شیب‌دار ضمن حفاظت از خاک، از رسوب گذاری رودخانه‌ها در پشت سدها نیز جلوگیری کنیم.


شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته ازخبرگزاری تسنیم ، تاریخ انتشار:28 اردیبهشت 1398 ، کدخبر:2013702 www.tasnimnews.com،

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین