پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۰۹۰۱۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۲
در پی امتناع چندین باره مقامات کاخ سفید از حضور در مجلس نمایندگان آمریکا برای استماع و شهادت، به رغم فراخوان از سوی نمایندگان این مجلس، دموکرات‌ها شدیدا دچار نا امیدی و سردرگمی هستند؛ بنابراین، گزارش‌های بیشتر نشان می‌دهد، دموکرات‌های بیشتری به سمت حمایت از طرح استیضاح ترامپ به پیش می روند در حالی که دیگران هشدار می‌دهند، این امر ممکن است منجر به پیامد‌های چشمگیر شود.
شعارسال: در پی امتناع چندین باره مقامات کاخ سفید از حضور در مجلس نمایندگان آمریکا برای استماع و شهادت، به رغم فراخوان از سوی نمایندگان این مجلس، دموکرات‌ها شدیدا دچار نا امیدی و سردرگمی هستند؛ بنابراین، گزارش‌های بیشتر نشان می‌دهد، دموکرات‌های بیشتری به سمت حمایت از طرح استیضاح ترامپ به پیش می روند در حالی که دیگران هشدار می‌دهند، این امر ممکن است منجر به پیامد‌های چشمگیر شود.

دموکرات های مجلس نمایندگان پس از آن که مشاور کاخ سفید دان مک گان روز سه شنبه از شهادت در حضور کمیته قضایی این مجل خودداری کرد، دوباره خواستار استیضاح ترامپ شده اند. کاخ سفید با اشاره به حکم دادگستری که مشاوران حقوقی نمی تواند مجبور به شهادت دادن شود، مک گان را از حضور در این کمیته منع کرد.

بر اساس گزارشی از نشریه The Hill، کمیته مذکور قرار است روز چهارشنبه در مورد گزینه استیضاح ترامپ در جلسه ویژه و غیر علنی بحث و گفت‌وگو کند. در حالی که بعضی از دموکرات ها از همان ابتدای کار از استیضاح حمایت می کردند، دیگران، از جمله سخنگوی پارلمان نانسی پلوسی، همچنان می گویند که احتیاط بیشتری باید انجام شود.

بر اساس گزارش The Hill، دموکرات هایی که پیشتر خواستار احتیاط در مسأله استیضاح شده بودند، اکنون به دنبال حمایت از این ایده اند. از جمله این دموکرات ها جیمی راسکین، عضو تیم سخنگو، نانسی پلوسی و عضو کمیته قضایی است.

راسکین در مورد چالش قدرت بین بخش های مجریه و مقننه دولت گفته: ما شواهد فراوانی از جرایم و تخلفات قانونی در دولت داریم. این بسیار شگفت انگیز است که رئیس جمهور روی اقدامات بخش اجرایی دولت پرده می کشد و از رعایت احکام و سایر درخواست های قانونی برای کسب اطلاعات اجتناب می کند.

جاستین آماش، نماینده جمهوری خواه میشیگان، نخستین جمهوری خواهی است که برای پیوستن به تقاضای دموکرات ها برای استیضاح، تصمیم خود را گرفته و گفته که پس از خواندن گزارش رابرت مولر در مورد دخالت احتمالی روسیه در انتخابات 2016 ـ که روسیه آن را انکار می کند ـ در مسأله بررسی «اقدامات قابل استیضاح رئیس جمهور» وارد شده است.

با این حال، بسیاری از دموکرات ها علیرغم تأیید این که اکنون بیش از قبل به موضوع استیضا می پردازند، همچنان به اخطار و هشدار در مورد آن ادامه می دهند.

دین فیلیپس از مینه سوتا می گوید: من هنوز شخصا وارد این موضوع نیستم، اما هیچ شکی وجود ندارد که من هر روز بیشتر متوجه آن می شوم. من نمی خواهم ببینم که کشورمان در این مسیر می افتد، اما آنها [مقامات دولت] کار را برای ما به شکل وحشتناکی سخت می کنند.

در حال حاضر احتمال این که دموکرات ها بتوانند اکثریت 218 رأی مورد نیاز برای آغاز تحقیق در مورد استیضاح را به دست آوردند احتمالی قابل بحث است.

حکیم جفریز، رئیس هیأت کمیته دموکرات ها در پارلمان به خبرنگاران گفت: من مخالف این تصورم که تعداد روزافزونی از دموکرات ها در مجلس خواهان پرداختن به موضوع استیضاح هستند و افزوده که اکثر دموکرات ها اکنون بر مسائل اساسی مانند هزینه داروهای تجویزی و بسته های اقدامات زیربنایی متمرکزند.

بسیاری از دموکراتها که به قطار استیضاح پیوسته اند، اعتراف کرده اند که امتناع مک گان برای شهادت دادن، آخرین نشانه برای آنها بود. دیگران اشاره کردند که [وزیر خزانه داری استیون] منوچین نامه ای به مجلس نوشته و گفته، او نیز از شهادت دادن درباره بازپرداخت های مالیاتی ترامپ طفره خواهد رفت.

دموکرات های مجلس، تحقیقات متعددی را از کاخ سفید در تلاش برای گرفتن قدرت از ترامپ آغاز کرده است، از جمله تحقیق در مورد ممانعت از تحقق عدالت در جریان بازرسی های مولر و بازپرداخت مالیاتی ترامپ.

با این حال، قانونگذاران همچنان تمایل زیادی به آغاز روند استیضاح ندارند، با توجه به این موضوع که چگونه استیضاح ناکام بیل کلینتون در 1998 اعتبار جمهوری خواهان را کاهش داد و محبوبیت کلینتون را به حداکثر و رکورد تاریخی رساند.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از پایگاه خبری تحلیلی تابناک ، تاریخ انتشار: 1 خرداد 1398 ، کدخبر: 900888 ، www.tabnak.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۵۸ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۱
0
0
این راهکار دمکرات ها در نهایت به شکستشون در انتخابات 2020 میرسه زورشون به استیضاح ترامپ نمیرسه
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین