پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۱۰۰۵
تاریخ انتشار : ۱۲ تير ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۳
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: نوع رویکرد به مسئله فلسطین مرز اسلام آمریکایی و اسلام واقعی را مشخص می کند.

شعار سال: سید حسن هاشمی روز جمعه (روز قدس) افزود: روز قدس یادگار حضرت امام(ره) و جزو نمادها و ایام الله جمهوری اسلامی است و مردم با اعتقاد راسخ در تظاهرات و مراسم این روز شرکت می کنند و در واقع حمایت از مردم مظلوم فلسطین را وظیفه دینی و ملی خودشان می دانند.
وی اضافه کرد: در مقطع فعلی هم با توجه به مشکلاتی که در جهان اسلام وجود دارد، مسئله فلسطین به عنوان موضوعی که همه مسلمانان بر روی آن اتفاق نظر دارند می تواند وحدت آفرین باشد.
وزیر بهداشت تاکید کرد: نوع رویکرد درباره مسئله فلسطین می تواند در مشخص شدن مرز بین اسلام آمریکایی و اسلام واقعی بسیار موثر باشد. کشورها و شخصیتهای زیادی هستند که در کشورهایشان دم از اسلام می زنند اما مرزبندی ها در چنین صحنه هایی است که مشخص می شود.
هاشمی افزود: نمی شود کشوری مدعی تبعیت از اسلام باشد و ظاهر اسلامی را حفظ کند ولی نسبت به مسئله فلسطین حساس نباشد، چنین مسئله ای می تواند به عنوان یک شاخص برای ملت های منطقه روشنگر باشد.
**
فلسطین تنها نیست
وی ادامه داد: حضور مردم کشور ما ایران و سایر کشورهای اسلامی در تظاهرات روز قدس بیانگر این است که بالاخره فلسطین تنها نیست. همه امت اسلامی نسبت به موضوع فلسطین حساس هستند و همگی آرزو دارند و مطمئن هستند که روزی قدس از چنگال صهیونیست ها آزاد خواهد شد.
وزیر بهداشت درباره دست دوستی دادن ترکیه به رژیم صهیونیستی گفت: شخصا از این رفتار کشور همسایه متاسف هستم، این رفتار نشان می دهد که دولتمردان ترکیه خیلی سطحی تصمیم می گیرند، از یک طرف کشتی آزادی را برای کمک به مردم غزه فرستادند و از یک طرف دست دوستی به سمت رژیم صهیونیستی دراز کردند، نه به آن شوری شور و نه به این بی نمکی.
هاشمی افزود: این نوع رفتارها از نگاه انقلاب اسلامی، رفتارهای نمادینی از همان اسلام آمریکایی است، صهیونیست ها این همه در منطقه جنایت کردند و هر جا می رویم اثر ظلم آنها هست، به ویژه در غزه که زن و مرد و کودک بیگناه را کشتند و الان خفقان ایجاد کرده اند، چنین افرادی آیا واقعا شایسته رابطه برقرار کردن هستند؟
وزیر بهداشت اضافه کرد: من شخصا به خاطر این رفتار ترکیه متاسف هستم و فکر نمی کنم مردم کشور همسایه ما (ترکیه) چنین نگاهی داشته باشند، نگاه مردم ترکیه نیز مانند نگاه بقیه مسلمانان است.
**
در اسلام واقعی، هدف وسیله را توجیه نمی کند
هاشمی گفت: شاید نگاه دولتمردان ترکیه، نوعی نگاه ابزاری است و معتقدند که هدف وسیله را توجیه می کند اما در نظام ارزشی و اسلامی ما چنین رویکردی و نگاهی وجود ندارد. شاید فکر می کنند که برای رسیدن به وضعیت رفاهی و اقتصادی بهتر می توانند از هر وسیله ای از استفاده کنند و تولی و تبری ندارند.
وی افزود: متاسفانه در داخل کشور خودمان نیز افرادی داریم که از هر وسیله ای استفاده می کنند تا به هدف خودشان برسند، وقتی افرادی رسیدن به قدرت، پول و شهرت را هدف خود قرار می دهند، تصور می کنند از هر وسیله می توانند برای رسیدن به این هدف استفاده کنند، این نگاه، نگاه دینی نیست و جزو اسلام و دین نیست.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری جمهوری اسلامی، تاریخ انتشار 11 تیر 95 ، کد مطلب: 82132457: www.irna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین