پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۱۰۵۳۱
تاریخ انتشار : ۰۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۳:۱۳
هزینه عاملیت فروش و ضمانت لایحه انتشار ۶۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت برای احداث خط ۲ مترو شیراز به تصویب شورای شهر شیراز رسید.

شعارسال: هزینه عاملیت فروش و ضمانت لایحه انتشار 600 میلیارد تومان اوراق مشارکت برای احداث خط 2 مترو شیراز ظهر امروز به تصویب شورای شهر شیراز رسید.

شهردار شیراز با اشاره به اینکه سال گذشته سهم شهرداری شیراز در انتشار اوراق مشارکت برای خط 2 قطار شهری شیراز 600 میلیارد تومان بود، اظهار داشت: بانک مرکزی به دلیل بدهی شهرداری شیراز در سال های 92 و 93 اجازه انتشار اوراق مشارکت را به شهرداری شیراز نمی‌داد و لازم بود که با بانک صادرات و بانک شهر تسویه کنیم.

حیدر اسکندرپور ادامه داد: 230 میلیارد تومان بدهی شهرداری شیراز به بانک صادرات بود که آن را پرداخت کردیم، بانک شهر سررسیدهای شهرداری را پرداخت کرده بود که البته رقم بدهی شهرداری شیراز به بانک شهر بالا است و بانک مرکزی از ما خواست تا با بانک شهر هم تسویه حساب کنیم.

شهردار شیراز با بیان اینکه برای انتشار و فروش اوراق مشارکت مسیر طولانی را طی کرده‌ایم، تصریح کرد: بانک‌ها از فروش اوراق مشارکت شهرداری‌ها به دلیل بدهی آن‌ها استقبال نمی‌کنند و ما نیز فقط می‌توانستیم از طریق بانک شهر اقدام کنیم در حالی که با چندین بانک از جمله آینده، ملی، صادرات، توسعه تعاون مذاکره کردیم اما بانک مرکزی با فروش اوراق از طریق این بانک‌های عامل به دلیل بدهی آن‌ها به بانک مرکزی موافقت نکرد.

اسکندرپور با بیان اینکه پایان سال گذشته جزئی از اوراق مشارکت خط 2 قطار شهری شیراز را به فروش رسانیدم، ابراز داشت: در ابتدای امسال جلساتی با بانک مرکزی داشتیم که بخشی از مشکلات حل شد اما با بورس به دلیل بدهی‌های شهرداری‌ها در سال‌های گذشته به مشکل برخوردیم؛ چون شهر تبریز هم مشکل مشابه شیراز را داشت جلسه‌ای با حضور نماینده بورس و نمایندگان این دو شهر در مجلس برگزار شد.

معاون مالی و اقتصادی شهرداری شیراز نیز با بیان اینکه بعد از مصوبه شورا برای انتشار اوراق مشارکت برای خط 2 قطار شهری شیراز، بیش از 5 ماه است که برای اخذ مجوز پیگیری‌های لازم را انجام دادیم، ابراز داشت: ما با بانک‌های مختلفی مذاکره کردیم اما فروش اوراق مشارکت برای بانک‌ها یک ریسک بزرگ است چون شهرداری‌ها و دولت بدهی خود را به بانک‌ها پرداخت نمی‌کنند.

محمد هادی هاشم پور در پاسخ به انتقاد حاجتی در دوفوریتی بودن لایحه‌های مالی شهرداری شیراز که فرصت بررسی و نظارت دقیق را از اعضا سلب می‌کند، افزود: امروز که این لایحه در صحن شورای شیراز مطرح شده است در 7 شهر دیگر نیز همزمان به شورا ارائه کردند.

رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر شیراز به عنوان موافق این لایحه گفت: سه ماه از سال 98 می‌گذرد و همچنان منتظر کلنگ‌زنی طرح توسعه خط یک قطار شهری شیراز هستیم که از میدان احسان تا ایستگاه را آهن است که با دادن مجوز به شهرداری برای انتشار اوراق مشارکت انجام می‌گیرد.


شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از خبرگزاری فارس ، تاریخ انتشار: 8 خرداد 1398 ، کدخبر:13980308000454  www.farsnews.com ،

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین