پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۱۱۴۲۵
تاریخ انتشار : ۱۳ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۸
نماینده عالی دولت در استان زنجان گفت: باید تمهیدات لازم برای تجهیز اماکن فرهنگی و کتابخانه‌ها در مناطق محروم اندیشیده شود.
شعارسال:نماینده عالی دولت در استان زنجان گفت: باید تمهیدات لازم برای تجهیز اماکن فرهنگی و کتابخانه‌ها در مناطق محروم اندیشیده شود.

فتح‌الله حقیقی ظهر امروز در نخستین جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی استان زنجان، با تاکید بر اینکه فعالیت و برنامه‌های راه ادارات باید همراه با بهره‌وری مدیریت و چابک‌سازی در پنج بخش محقق شود، اظهار کرد: برای تعیین تکلیف نیم درصد کتابخانه‌ها از محل شهرداری‌ها ضروری است که جلسه‌ای با حضور معاون سیاسی و عمرانی استاندار تشکیل شود؛ در واقع باید محل این درآمدها مشخص شده و حق و حقوق کتابخانه‌ها از محل نیم درصد شهرداری‌ها تعیین تکلیف شود.

استاندار زنجان ادامه داد: باید تمهیدات لازم برای تجهیز اماکن فرهنگی و کتابخانه‌ها در مناطق روستایی و محروم اندیشیده شود. همچنین برخی از کتابخانه‌های استان زنجان می‌تواند به کتابخانه مرجع تبدیل شود و باید در این زمینه نیز برنامه‌ریزی های لازم صورت بگیرد.

وی با تاکید بر اینکه نیازمند فرهنگ‌سازی برای افزایش سرانه مطالعه هستیم، افزود: میزان سرانه مطالعه در کشور و استان زنجان مطلوب نیست و همان‌طور که کاهش سرانه مطالعه می‌تواند به صورت غیرمستقیم در افزایش ضریب آسیب‌های اجتماعی نقش داشته باشد، بهبود این فرهنگ‌سازی می‌تواند منجر به پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی شود.

حقیقی با بیان اینکه جلسات انجمن کتابخانه‌های استان زنجان به صورت مستمر برگزار شود، تصریح کرد: در کشورهای توسعه یافته و پیشرفته، کتاب و کتابخوانی حذف نشده است ولی متاسفانه در کشورهای توسعه نیافته این فرهنگ در حال کمرنگ شدن است. در همین راستا، مقرر است که از محل کاهش اعتبارات ارشاد، بودجه‌ای به امور کتابخانه‌ها تخصیص یابد و انتظار می‌رود دستگاه‌های مختلف به کتابخانه‌ها کمک بیشتری کنند.

استاندار زنجان همچنین با اشاره به اینکه وجود کتابخانه در هر شهرستان، یک حق طبیعی است و باید پروژه‌های منطقی در پروسه زمانی معقول انجام شود، افزود: ضروری است که در مناطق روستایی و محروم، مکان‌هایی برای تجهیز کتابخانه‌ها در نظر گرفته شود و ظرفیت ها مد نظر قرار گیرد.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ابسنا، تاریخ انتشار12خرداد 98، کدخبر: 98031205457،www.isna.ir

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین