پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
کد خبر: ۲۱۲۹۵۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۸
محمدرضا خادمی بیان کرد: اعلام تحریم‌های جدید پتروشیمی علیه ایران که از سوی ایالات متحده در چند روز گذشته عنوان شد مساله جدیدی نبود و تاثیر جدی در بازار سهام نخواهد داشت، بعید است فروش شرکت‌ها بیشتر از وضعیت فعلی با مشکل مواجه شود.
شعار سال:محمدرضا خادمی بیان کرد: اعلام تحریم‌های جدید پتروشیمی علیه ایران که از سوی ایالات متحده در چند روز گذشته عنوان شد مساله جدیدی نبود و تاثیر جدی در بازار سهام نخواهد داشت، بعید است فروش شرکت‌ها بیشتر از وضعیت فعلی با مشکل مواجه شود.

پس از آنکه خزانه‌داری آمریکا شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس و ۳۹ شرکت پتروشیمی زیرمجموعه آن و همچنین عاملان فروش این شرکت را به فهرست تحریم‌های خود اضافه کرد، انتظار می‌رفت اولین واکنش این گروه در بازار سهام با افت شدید قیمتی مواجه شود اما خلاف این امر واقع شد، با وجود این، بسیاری از سهامداران هنوز هم بابت این موضوع نگرانی‌هایی دارند.

محمدباقر خادمی، کارشناس بازار سرمایه در خصوص اعلام تحریم‌های جدید علیه پتروشیمی در گفتگو با  تجارت‌نیوز می‌گوید: اعلام تحریم‌های جدید پتروشیمی علیه ایران که از سوی ایالات متحده در چند روز گذشته عنوان شد مساله جدیدی نبود و قبلا هم بوده و بیشتر حالت شانتاژ خبری برای فشار آوردن به ایران برای گرفتن امتیازهای بیشتر در صورتی که بخواهند مذاکره کنند بود، زیرا این موضوع را دقیقا قبل از سفر نخست وزیر ژاپن به ایران مطرح کردند.

وی ادامه می‌دهد: تحریم جدید پتروشیمی‌ها تاثیر جدی در بازار سهام نخواهد داشته و بیشتر جنبه تبلیغاتی و خبری دارد.

خادمی می‌افزاید: بعید به نظر می‌رسد با این موضوع فروش شرکت‌ها بیشتر از وضعیت فعلی با مشکل مواجه شود. همانطور که در اولین واکنش بورس به تحریم پتروشیمی مشاهده کردیم، شاخص خیلی تحت تاثیر این خبر قرار نگرفت و امروز به روند صعودی خود ادامه داد.

این کارشناس در خصوص روند شاخص کل می‌گوید: اگر نگاه ارزشی به بازار سهام داشته باشیم به نظر می‌رسد در میان‌مدت شاخص در سطحی بالاتر قرار خواهد گرفت و حتی کاهش قیمت دلار دلیلی برای افت شاخص یا منفی شدن آن نخواهد بود. دلاری که در بازار سهام وجود دارد دلار نیمایی است. در حال حاضر قیمت دلار نیمایی حدود ۱۱ هزار تومان است و بعید می‌دانم کاهش شدیدی داشته باشد و احتمالا بین ۱۰ الی ۱۱ هزار تومان باقی بماند، بنابراین کاهش قیمت دلار در بازار آزاد تهدیدی برای بازار سهام محسوب نمی‌شود.

شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه خبری تجارت نیوز،تاریخ انتشار:20خرداد1398،کدخبر:381042،tejaratnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۵۶ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۱
0
0
انشاله که این تحریم ها روی بورس تاثیر گذار نباشه
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین