پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 20
کد خبر: ۲۱۴۴
تاریخ انتشار : ۱۲ آبان ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۱
مدیرکل دانشجویان غیرایرانی وزارت علوم با اشاره به ابلاغ آیین نامه پذیرش دانشجویان غیر ایرانی غیر بورسیه گفت: دانشگاه ها می توانند با مجوز کمیته اجرایی این آیین نامه به پذیرش دانشجو به روش غیربورسیه اقدام کنند.

شعار سال : صمد حاج جباری با اشاره به جزئیات آیین نامه پذیرش دانشجویان غیرایرانی غیربورسیه اظهار داشت: این آیین نامه به منظور کسب جایگاه واقعی نظام آموزش عالی در سطح بین الملی، ارتقای سطح علمی دانشگاه ‌ها و عمل قوانین بالادستی در وزارت علوم تدوین و تهیه شد و طبق بررسی های کارشناسی به تازگی توسط وزیر علوم برای اجرا ابلاغ شده است.

مدیرکل دانشجویان غیرایرانی وزارت علوم ادامه داد: بر اساس این آیین نامه، موسسات آموزش عالی می توانند از طریق مراجعه مستقیم متقاضی برنامه مشترک با سایر دانشگاه‌ ها، ایجاد شعب مشترک دانشگاهی در داخل و خارج از کشور از طریق تفاهم نامه مشترک با دانشگاه‌ ها، سامانه جامع دانشجویان در وب جهانی و معرفی سازمان امور دانشجویان نسبت به پذیرش دانشجویان غیر ایرانی غیر بورسیه اقدام کنند.

وی ادامه داد: همچنین دانشگاه ‌های مادر استان ‌ها و دانشگاه‌ های تهران، صنعتی شریف، صنعتی امیرکبیر، علم و صنعت، خواجه نصیرالدین طوسی، الزهرا(س)، علامه طباطبایی، بین‌المللی امام خمینی(ره) قزوین، شهید بهشتی، هنر تهران و تربیت مدرس می توانند به صورت مستقیم اقدام به پذیرش دانشجو کنند.

حاج جباری تصریح کرد: دانشگاه های باکیفیت می توانند اقدام به پذیرش دانشجوی خارجی کنند و در حال حاضر دانشگاه های غیرانتفاعی نمی توانند دانشجوی غیرایرانی جذب کنند.

این مقام مسئول با بیان اینکه در این آیین نامه چگونگی پذیرش دانشجوغیرایرانی در دانشگاه‌های آزاد، غیرانتفاعی و پیام نور هم پیش بینی شده است، گفت: همچنین سایر دانشگاه‌ ها نیز می توانند با تصویب کمیته اجرایی این آیین ‌نامه که در سازمان امور دانشجویان تشکیل می شود نسبت به پذیرش دانشجویان غیر ایرانی غیر بورسیه اقدام کنند.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری پانا ، تاریخ نشرخبر : ۶ آبان ۱۳۹۴ کد مطلب 415947 www.pana.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین