پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۱۵۵۱
تاریخ انتشار : ۱۸ تير ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۱
یک فعال سیاسی اصولگرا معتقد است انقلابی‌گری به معنای بیان شعارهای خودسرانه و افشای اطلاعات خصوصی افراد نیست.

شعار سال:

ناصر ایمانی  با اشاره به تاکیدات اخیر رهبر انقلاب درباره انقلابی گری و مرز آن با تندروی گفت: رهبر انقلاب همواره تعاریف خود را از انقلابی گری بیان نمودند. انقلابی گری هیچ تناسبی با توهین کردن، برهم زدن مجالس، افشا کردن اطلاعات حریم خصوصی دیگران، برملا کردن سوابق افراد در گذشته، شعارهای خودسرانه دادن و گرفتن مواضعی که انقلاب و نظام را زیر سئوال ببرد ندارد. انقلابی گری به معنای تاکید و پافشاری بر ارزش های انقلاب و اسلام و نظام است. انقلابی گری دید وسیعی است که بتوان با آن شرایط کشور و منطقه را به روشنی رصد کرد.

وی در رابطه با تاکید رهبر انقلاب بر محترم شمردن انقلابیون و پرهیز از تهمت زدن به آنها خاطر نشان کرد: موضوعی که انقلابیون را مستمرا تهدید می کند طرد شدن آنها از سوی مسئولین است. تاکید رهبری بر آن است که افرادی که از کیان کشور حفاظت می کنند و بر ارزش ها پافشاری می کنند و در زمان خطر سینه سپر می کنند همین انقلابیون هستند و نباید آنها را طرد کرد. اگر هم اشتباهاتی دارند با ملایمت مورد تذکر قرار گیرند چرا که این افراد قوام کشور هستند.

ایمانی افزود: انقلابیون به دلیل حفاظت از ارزش ها و موضع گیری هایشان در مسائل، گاهی از سوی مسئولین در همه دستگاه طرد می شوند؛ بر همین اساس رهبری تاکید کردند که این افراد به دلیل دفاعشان ار ارزش ها باید جذب شوند . البته این به آن منظور نیست که برای این افراد جایگاه ویژه تر و بالاتری از افراد دیگر قائل باشیم بلکه فقط آن ها را طرد نکنیم و از توانایی هایشان در سطوح مختلف استفاده نماییم.

این فعال اصولگرا با بیان این موضوع که تندروی در این مقطع کنونی از زمان های دیگر کمتر شده است اظهار داشت: اگر صحبت های رهبری را از سال های گذشته مورد توجه قرار دهید خواهید دید که ایشان مکررا در خصوص تندروی برخی افراد و برهم زدن مجالس و تعرض به دیگران از سوی این تندرویان واکنش نشان داده اند و اقدامتشان را محکوم کرده اند. همواره رهبری کوشیدند که دو تذکر دهند اول آنکه انقلابیون مرز خود را با تندرویان مشخص کنند و دوم آنکه مسئولین به انقلابیون بها دهند.

وی ادامه داد: هر چه ما بکوشیم رفتارهای رادیکال را در جامعه کاهش دهیم و فضا را برای گفتمان دو سویه فراهم کنیم به ارتقای فرهنگ سیاسی کشورمان کمک کرده ایم.

ایمانی در خصوص تندروی ها در زمان های انتخابات در کشور گفت: خوشبختانه فرهنگ مردم بالا رفته و اگر به انتخابات مجلس توجه کنید می بینید که تندروی به نسبت سال های پیش به شدت کاهش یافته است.

وی در خصوص نقش دولت قبل در ایجاد تندروی ها در کشور بیان کرد: ادبیات دولت قبل به نوعی بود که حرکتهای نامعقول را تشدید می کرد و این زبان تند ناخودآگاه به جامعه سرایت کرد و تاثیر خودش را گذاشت، البته این ایراد تاحدی به دولت فعلی هم وارد است چرا که رییس جمهور در دو سال اول کار خود و در زمان برجام بعضا با منتقدان برخورد خوبی نداشت اما اکنون این آسیب را تا حدی از خود دور کرده و در داستان فیش های حقوقی و منتقدین قرارادهای نفتی برخورد صحیح و منطقی و عاقلانه با منتقدان داشت و این موضوع قابل تقدیر است.

این فعال اصولگرا با بیان اینکه دولت باید بکوشد منتقدین را جذب و تخریب کنندگان را طرد نماید ادامه داد: هر چه دولت بتواند منتقدان را جذب کند و آنها احساس کنند که گفته هایشان مورد توجه قرار می گیرد میزان خشونت در جامعه نیز کاهش می یابد.

ایمانی با اشاره به سخنان رهبر انقلاب مبنی بر جرم نبودن انتقاد از شخص رهبری گفت: سخنان ایشان مربوط به این اواخر نیست. رهبری از سال های قبل نیز بارها بر این موضوع تاکید داشتند که انتقاد از رهبری جرم محسوب نمی شود، اما مشکلی که ما در جامعه داریم آنست که این موضوع در جامعه عملیاتی نشده و ما چنین فرهنگی را در جامعه سیاسی کشور نداریم که چگونه امکان نقد رهبری با حفظ شئونات و جایگاه والای ایشان ممکن است.

وی در این رابطه افزود: ساز و کار انتقاد از رهبری فرهنگی است و نباید برای همه موضوعات به دنبال مصادیق قانونی بود. گاهی امکان دارد که اگر در جامعه نقدهای بسیار محترمانه و ظریفی هم نسبت به بعضی از مواضع رهبری مطرح شود بعضا با واکنش های تند برخی از جمله مراجع قانونی و امنیتی مواجه گردد. فرهنگ انتقاد از رهبری در میان سیاسیون و رسانه های ما وجود ندارد که مرز انتقاد از رهبر با رعایت شئونات تا کجاست. حتی در میان مسئولان قضایی ذی ربط این مورد روشن نیست.

وی اظهار داشت: البته ما در 30 انقلاب چه در زمان امام خمینی (ره) و چه اکنون در زمان رهبریت مقام معظم رهبری، انتقادات خصوصی بسیاری داشتیم که افراد در جلسات خصوصی انتقادهایی را به برخی مواضع رهبری بیان نمایند اما این موضوع از سطح همین جلسات خصوصی عبور نکرده است. و بعضا افرادی هم که خارج از این حیطه رفتاری می کردند بیشتر وجه تخریبی داشته و ذهن مردم را نسبت به این موضوع حساس کرده است. ما باید آرام آرام در جهت فضاسازی نقد رهبری با رعایت سلسله مراتب بکوشیم. یعنی به نوعی انتقادها ابتدا در محافل خصوصی، سپس در سطح های محدود و بعد در سطوح عمومی مطرح شود. این انتقادها نیز باید بسیار محترمانه و توام با اصلاح و خیرخواهی باشد.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری خبرآنلاین، تاریخ انتشار 16 تیر 95 ، کد مطلب:553607: www. khabaronline.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین