پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۱۶۱۵۷
تاریخ انتشار : ۰۴ تير ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۶
این روزها باشگاه بارسلونا در حوزه فعالیت‌های نقل‌وانتقالاتی‌اش و برای تقویت خط حمله، سر یک دوراهی بزرگ قرار گرفته است؛ یکی اینکه آنتوان گریزمان را از اتلتیکومادرید جذب کند و دیگری آنکه برای بازگرداندن نیمار جونیور به نیوکمپ خیز بردارد. نیمار دو سال پیش در ازای یک قرارداد تاریخی از بارسلونا به پاری‌سن‌ژرمن پیوست.

شعار سال: باشگاه فرانسوی توانست بند فسخ ۲۲۲ میلیون یورویی نیمار را فعال کند و چک صادره با این رقم مخوف، تا مدت‌ها یک عکس پربیننده در فضای فوتبال جهان بود. نیمار به‌طور ناگهانی و با شیوه‌ای نه‌چندان زیبا بارسلونا را ترک کرد، اما خیلی زود از این بابت پشیمان شد و نشانه‌های ندامتش را آشکار کرد. حالا دو فصل از حضور ستاره برزیلی در پاریس گذشته؛ دو سالی که عمدتا با مصدومیت، تنبلی، ناکارآمدی و حاشیه‌سازی نیمار همراه بود و سران پاری‌سن‌ژرمن را متقاعد کرده چنین خریدی ارزش آن همه هزینه را نداشت. در شرایط فعلی بارسلونا می‌تواند یک مشتری خوب برای نیمار باشد و با پرداخت بخشی از پولی که دو سال پیش گرفت، دوست نزدیک لیونل مسی را به نیوکمپ برگرداند.

در مسیر این انتقال اما یک مانع جدی و مهم وجود دارد؛ هواداران بارسلونا! شاید عجیب باشد، اما طی چند هفته گذشته نظرسنجی‌های متعدد در اسپانیا نشان داده اغلب هواداران بارسا با بازگشت نیمار مخالفند و هنوز او را نبخشیده‌اند. فراموش نکنید این اتفاق درحالی رخ می‌دهد که اگر بارسا معطل کند، احتمال پیوستن نیمار به رئال‌مادرید بالا خواهد رفت. فلورنتینو پرز بعد از فصل کابوس‌واری که رئال گذراند، به یک تابستان توفانی فکر می‌کند؛ تابستانی که خبر خرید نیمار بعد از جذب ادن آزارد، گرمای آن را به بالاترین حد ممکن خواهد رساند. با این همه، هواداران بارسا حتی حاضرند نیمار به رئال‌مادرید برود، اما به تیمی که در آن مرتکب خیانت شد برنگردد. ال‌موندو دپورتیوو، یکی از مطرح‌ترین رسانه‌های هواداری بارسا نسبت مخالفان با بازگشت نیمار را بیش از ۷۱ درصد اعلام کرده است.

همین روزها اما در ایران اتفاقات جالبی درحال رخ دادن است. به پرسپولیس نگاه کنید؛ دیروز فرشاد احمدزاده به این تیم برگشت. فرشاد بازیکنی بود که یکی از غیرقابل تحلیل‌ترین کارهای دنیای ورزش را انجام داد و فصل گذشته با تنها گذاشتن سرخپوشان در شرایط محرومیت، به یک تیم گمنام در لیگ لهستان پیوست. باز خوب است نیمار دست بارسلونا را در پوست گردو نگذاشت و با تزریق ۲۲۲ میلیون یورو به باشگاه، زمینه جذب بهترین جانشین برای خودش را فراهم کرد؛ در مورد انتقال مجانی و بدموقع احمدزاده چه فکر می‌کنید؟ او اما به همین راحتی، به آسانی آب خوردن به پرسپولیس برمی‌گردد. دیگر بازیکنی که ظاهرا سرخ‌ها به دنبالش هستند محمدحسین کنعانی‌زادگان است؛ کسی که سه سال پیش از دم در باشگاه پرسپولیس مستقیما به ساختمان استقلال رفت و به بالاتر از ۲۰ برابر قیمت آبی‌پوش شد.

آیا امروز قرار است مدیران باشگاه زحمت بکشند و دوباره پیراهن پرسپولیس را به چنین بازیکنی پیشکش کنند؟ در مورد این دو نفر، حداقلش این است که شاهد هم‌داستانی هواداران با مدیریت نیستیم و بسیاری از سرخ‌ها با جذب آنها مخالفت کرده‌اند، اما مساله حادتر مربوط به مهدی طارمی است؛ بازیکنی که با اشتباهات زنجیره‌ای‌اش بلای جان پرسپولیس شد و به نوعی حتی قهرمانی آسیا را از این تیم گرفت، اما حالا او هم در آستانه بازگشت قرار گرفته است؛ آن هم در فضایی که خیلی از هواداران با وجود احساس بدی که از این انتقال دارند، صرفا به خاطر منافع فنی تیم از آن استقبال می‌کنند. اتفاقا نکته همین‌جاست؛ همین‌جا که ما هم مثل بارسایی‌ها باید بلد باشیم شأن و منزلت باشگاه‌های محبوب‌مان را بالاتر از هر منفعت دیگری در نظر بگیریم و بدانیم که جام‌ها می‌آیند و می‌روند، اما این شخصیت تاریخی باشگاه است که باید مورد مراقبت قرار بگیرد. ما در فوتبال ایران هر روز درحال تنزل دادن هزینه جفاکاری هستیم و بعد افسوس می‌خوریم که چرا مدام تعداد خیانتکاران بیشتر و بیشتر می‌شود. مقصر ما و شماییم برادر! به لبخند ظفرمندانه احمدزاده هنگام عقد قرارداد نگاه کنید؛ او به چه چیزی می‌خندد، جز فراموشکاری ما؟

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از روزنامه دنیای اقتصاد، تاریخ انتشار 3 تیر 98، شماره: 3539742


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین