پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۳۴۵۶۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۴ خرداد ۱۳۹۷ - ۲۰:۳۳
بیست و یکمین دوره جام جهانی آوردگاه بازیکنان آماده‌ای خواهد بود که می‌توانند در قهرمانی تیم‌شان موثر باشند و کفش طلای جام جهانی را به دست آورند.

شعارسال: جام جهانی فوتبال از جذابیت‌های متعددی برخوردار است و یکی از شاخصه‌های آن نمایش بازیکنانی است که این قابلیت را دارند که با ارائه بازی‌هایی چشمگیر که برخواسته از حرکات انفرادی و تیمی است نزد هواداران فوتبال به ویژه طرفداران کشورشان جایگاه ویژه‌ای پیدا کنند. در 4 سال گذشته بازیکنان متعددی بودند که نشان دادند که می توانند در جام 21 نگاه‌‌ها را به خود خیره کنند هر چند که تعدادی از آنان به واسطه عدم حضور تیم ملی کشورشان در روسیه در این جام غایب هستند.

در این گزارش قصد داریم تا بازیکنان کلیدی تیم‌های حاضر در جام جهانی را مورد بررسی قرار دهیم و در این میان نگاهی ویژه به تیم‌هایی خواهیم داشت که از بخت بیشتری برای قهرمانی برخوردارند. آنهایی که آمده‌اند تا گوی سبقت را از سایر حریفان بربایند. اگر چه هیچ تیمی حاضر نیست به رقبایش تخفیف بدهد اما نقش برخی بازیکنان در بازی‌های جام 21 انکارنشدنی است. ما نگاهی به 100 بازیکنی داشته‌ایم که این فرصت را دارند تا در تیم منتخب جام جهانی 2018 روسیه قرار بگیرند و بدون شک یکی از آنها برنده کفش طلای مسابقات خواهد شد.

گروه A

روسیه

میزبان جام جهانی برای آنکه بتواند در کشورش به مرحله‌ای صعود کند که بتواند در سال‌های آینده از آن صحبت کند حضور در جمع 4 تیم برتر جهان را نشانه گرفته است اما تیمی که در 10 سال اخیر در تورنمنت‌های مختلف نمایش چشم‌نوازی را ارائه نکرده است باید همتی والا داشته باشد تا بتواند خود را به جایگاهی مقبول برساند. در تیم ملی روسیه به سختی می‌توان بازیکنی یافت که بتواند تاثیرش بیشتر از سایرین باشد. در مجموع «ایگور آکینفیف» کاپیتان روس‌ها که مسئولیت حراست از دروازه تیمش را دارد بیش از سایرین می‌تواند اثر بخش باشد. آکینفیف قابلیت اشتباه کردن در بازی‌های بزرگ را دارد اما در مجموع با استعدادتر از تمامی بازیکنان تیم ملی روسیه است.

عربستان سعودی

برای تیمی که به سادگی «برت ون مارویک» هلندی که عامل صعودش به جام جهانی بود را کنار گذاشت انتخاب بهترین بازیکن سخت است. «خوآن آنتونیو پیتزی» آرژانتینی که سومین سرمربی سعودی‌ها در مسیر روسیه است تلاش کرده تا در این مدت استعدادهای تیمش را شناسایی کند. برخی معتقدند «سالم الدوساری» و عده‌ای بر این باورند که «یحیی الشهری» نفرات آماده عربستان در 2018 روسیه هستند اما «محمد السهلاوی» که در انتخابی جام جهانی 16 گل برای تیم ملی کشورش زده را می‌توان مهره کلیدی پیتزی در جام جهانی دانست.

مصر

بازگشت فرعون‌ها به جام جهانی پس از مدت‌ها صورت گرفته و این تیم با «هکتورکوپر» آماده است تا بتواند به مراحل خوبی از جام راه پیدا کند. بعید است کسی پیدا شود که «محمد صلاح» را ستاره بی‌بدیل مصر در جام جهانی نداند. او پیشرفت حیرت‌انگیزی داشته و کلید حل درب‌های بسته جلوی فرعون‌هاست. صلاح این قابلیت را دارد که دروازه تمامی حریفان مصر را در روسیه باز کند. مهاجم گلساز و گلزنی که آمادگی آن را دارد تا بهترین حضور تیم ملی کشورش در ادوار جام جهانی را رقم بزند.

اروگوئه

شاگردان «اسکار تابارز» اگر چه شانسی برای قهرمانی ندارند اما آماده‌اند تا در روسیه دست به کارهای بزرگ بزنند. کارشناسان معتقدند آنها بهترین تیم آمریکای جنوبی پس از برزیل هستند. سخت است تا میان «دیگو گودین»،‌ «لوییز سوارز» و «ادینسون کاوانی» بتوان کلیدی‌ترین بازیکن اروگوئه را انتخاب کرد اما شواهد گویای آن است که نقش «سوارز» به شرط رعایت اخلاق برای بهترین بودن بیش از سایرین است. «ماتیاس وچینو» هم یکی از بازیکنانی است که می تواند به سرمربی تیم ملی اروگوئه برای موفق کردن تیمش کمک شایانی کند.

گروه B

پرتغال

قهرمان یورو 2016 آمده است تا در 2018 روسیه هم بزرگی کند، اگر چه کارش به مراتب سخت‌تر است. «کریستیانو رونالدو» که ماشین گلزنی این تیم به حساب می ‌آید، آماده است تا غیرممکن را ممکن کند. «رونالدو» دوست دارد تا کفش طلای جام را بگیرد و باید دید دیگر یارانش چقدر در این مسیر به او کمک می‌کنند.

اسپانیا

فهرست ماتادورها پر از ستارگانی است که به شخصه می‌توانند ناجی تیم‌شان در هر مسابقه شوند. از «داوید دخه‌آ»درون دروازه گرفته تا «سرخیو راموس» در خط دفاعی، «آندرس اینیستا» در خط میانی و «ایسکو »در خط حمله بازیکنانی موثر هستند. در میان این بازیکنان شایسته «اینیستا» می‌تواند موثرترین بازیکن اسپانیای‌ها باشد.

مراکش

بازگشت به جام جهانی پس از 5 دوره غیبت در حالی برای مراکش رقم خورده که این تیم بازیکنان بزرگی در تیم‌های اروپایی دارد. «مهدی بن‌عطیه»، «حمزه مندیل»، «یونس بلهندا» و «حکیم زیاش» می‌توانند با ارزش‌ترین بازیکنان مراکش باشند اما «نبیل دیرار» هافبکی است که در تمامی نقاط زمین دیده می‌شود و با حرکات همه جانبه‌اش این فرصت را دارد تا موثرترین بازیکن تیمش در روسیه باشد.

ایران

تیم ملی ایران یکی از مستحکم‌ترین خطوط دفاعی را دارد و اگر در گروهی دشوار قرار نمی‌گرفت می‌توانست به صعود امیدوار باشد. «علیرضا جهانبخش» و «سامان قدوس» در فصل گذشته با ارزش‌ترین بازیکنان تیم‌های‌شان بوده‌اند و در روسیه هم می‌توانند برای ایران درخشند اما «سردار آزمون» که در جام جهانی 2014 هم جزو نفرات اعزامی ایران بود، این بار هم بیش از سایرین می‌تواند گره‌گشای «کارلوس کی‌روش» باشد. سردار مهاجمی تیزبین است که همچون «رضا قوچان‌نژاد» و «اشکان دژآگه »برابر حریفان صاحب‌نام فرصت سوزی نمی‌‌کند.

گروه C

فرانسه

یک پک از بازیکن جوان و پر جنب و جوش زیر نظر «دیدیه‌دشان» به روسیه آمده‌اند تا با قهرمانی جهان عنوان برترین بازیکن جام را هم به خانه ببرند. فرانسه از آن دست تیم‌هایی است که انتخاب برترین و کلیدی‌ترین بازیکن آن دشوارترین کار ممکن است. «پل پوگبا»، «رافائل واران»، «کیلیان ام‌باپه» و «آنتوان گریزمان» برترین‌ بازیکن خروس‌ها در 2018 می‌توانند باشند و در میان شاید نگاه خروس‌ها به «گریزمان» و «پوگبا» بیشتر از سایر بازیکنان باشد.

استرالیا

جوخه جوان شده کانگوروها به سختی از موانع پریدند تا به روسیه رسیدند. نسل جدید تیم ملی استرالیا محتوی ستاره‌ای که بتواند در میان 10 بازیکن برتر جام 21 قرار بگیرد، ندارد ولی نباید فراموش کردن که چهارمین حضور متوالی زردها می تواند با حوادث غیرمترقبه‌ای همراه باشد. «میلی یدیناک» هافبک دفاعی و کاپیتان کانگوروها که در تیم آستون ویلا بازی می‌کند این قابلیت را دارد تا بهترین بازیکن تیمش در این دوره باشد.

پرو

بازیکنان و مربیان شیلی، اکوادور و پاراگوئه از خانه نظاره‌گر بازی‌های تیم ملی پرو در جام جهانی هستند تیمی که روی حرکات تیمی تکیه دارد و ستاره نامداری در مقایسه با دیگر تیم‌های مطرح ندارد. «پائولو گوئررو» 34 ساله که در فلامینگوی برزیل بازی می‌کند را باید موثرترین بازیکن پرو در جام بیست و یکم دانست. البته «جولیان برانت» و «سباستین رودی» هم از این بخت برخوردارند تا عنوان بهتریم بازیکن تیم‌شان را در روسیه به دست آورند.

دانمارک

پیشرفت سریع این تیم در میان تیم‌های اروپایی غیرقابل انکار است. وایکینگ‌ها با صلابت در زمین می‌جنگند و در کار تیمی عالی هستند. «کریستیان اریکسن» ستاره خط میانی تاتنهام کلیدی‌ترین بازیکن دانمارک است. او خیز بلندی برداشته تا در میان 10 بازیکن برتر جام قرار بگیرد. همان‌طور که تیمش تلاش می کند تا حضور در جمع 4 تیم مرحله نیمه‌نهایی را تجربه کند.

گروه D:

آرژانتین

آلبی سلسته همواره در جام جهانی مملو از ستاره بوده است اما از زمانی که «لیونل مسی» ظهور کرده فرصت برای دیگر بازیکنان نیست. شاه لئو در جام جهانی 2006 آلمان فرصت نکرد ستاره تیمش باشد اما در 2010 آفریقای جنوبی و 2014 برزیل آماده‌ترین بازیکن تیم کشورش بود. «مسی» برای بهترین بازیکن شدن در جام 21 باید آرژانتین را قهرمان جام کند. موضوعی که مفسران زیادی به آن اشاره کرده‌اند. البته «پائولو دیبالا» که از او به عنوان بهترین جایگزین مسی نام برده می‌شود هم می‌تواند از بازیکنان درخشان آلبی‌ سلسته باشد.

ایسلند

کشوری که تنها 330 هزار نفر جمعیت دارد به لطف پشتکاری که داشته و کوششی که برای رشد فوتبال کرده برای اولین بار به جام جهانی رسیده است. پیشرفت ایسلندی‌ها بسیار فراتر از آن است که بتوان در چند جمله به آن اشاره کرد. اتکای مردان یخی اروپا به کار تیمی است اما از «آرون گونارسون» باید به عنوان بهترین بازیکن نام برد. اگرچه «گیلفی سیگوردسون» هم این حق را دارد که بازیکن شایسته ایسلند باشد ولی «گونارسون» مزایایی دارد که شانس برترین بودنش را افزایش داده است.

کرواسی

کوکاستی‌ها کمی سخت مسافر روسیه شدند اما از بازیکنانی بهره می برند که شانس حضور آنها در میان بزرگان جام را افزایش داده است. «ماریو مانزوکیچ»، «ایوان پرشیچ» و «ایوان راکیتیچ» این موقعیت را دارند تا ستاره محبوب واترنی ها در جام جهانی باشند اما بررسی دقیق این تیم گویای آن است که «لوکا مودریچ» بیش از همه بازیکمنان کرواسی این قابلیت را دارد تا اثرگذارتر از سایر همی تیم‌های شود.

نیجریه

عقاب‌های برتر آمده‌اند تا ثابت کنند برترین تیم قاره سیاه هستند. سبزپوشان متحول شده‌اند و نسلی از بازیکنان جوان و آینده‌دار را در تیم‌شان دارند. «جان اوبی میکل» و «ویکتور موزس‌» این فرصت را دارند تا برای تیم‌شان موثرتر از همه باشند ولی «کلچی ایهیانچو» که در لیگ برتر جزیره خوش می‌درخشد شرایطی دارد که می‌تواند او را بهتر از همه کند. مهاجم عقاب‌های سبز در گلزنی هوشیار است و به خوبی برای خودش خلق موقعیت می‌کند. هنر او قرار گرفتن در حفره‌های دفاعی حریفان است.

گروه E

برزیل

سلسائو اولین تیمی بود که بلیط پرواز به روسیه را گرفت. قناری‌ها در دوره‌ای نبوده که لشگری از ستاره‌‌ها در تیم‌شان نباشد. «مارسلو»، «فیلیپ کوتینیو»، «پائولینیو»، «گابریل ژسوس» و «روبرتو فیرمینیو» گزیده‌ای از ستارگان برزیل در روسیه هستند. اما تمامی این بازیکنان کمک خواهند کرد تا «نیمار» بهترین بازیکن جام شود و تیم ملی کشورشان هم برای ششمین بار قهرمان جهان شود. «نیمار» و دیگر بازیکنان برزیل ترکیبی از طراوت، ظرافت، سرعت عمل، جوانی،دقت و تجربه هستند.

سوئیس

ساعت‌سازها نسل طلایی فوتبال کشورشان را به جام جهانی نفرستاده‌اند اما هارمونی و هماهنگی بازیکنان این تیم آن قدر بالاست که بتوان روی موفقیت‌های آنها حساب باز کرد. «والون بهرامی»، «ریکاردو رودریگوئز» و «استفان لیش‌اشتاینر» در میان بازیکنان آماده و قبراق سوئیس قرار دارند اما «گرانیت ژاکا» که در آرسنال ثابت کرده روزهای طلایی را سپری می کند احتمالا در روسیه هم می‌تواند بازیکن کلیدی «ولادیمیر پتکوویچ» شود.

کاستاریکا

موفقیت تیوکس‌ها در 2014 برزیل و حضور در جمع 8 تیم برتر جهان باعث شده تا این تیم در این دوره هم برای جایگاهی بالاتر از نامش تلاش کند. کاستاریکا با «کیلور ناواس» در درون درواه‌اش فرصتی به دیگر بازیکنانش نمی‌دهد تا برای برترین شدن بجنگند. «برایان رویز» دیگر ستاره‌ای است که می‌تواند بعد از «ناواس» در موفقیت‌های تیمش بیشترین نقش را ایفا کند.

صربستان

صرب‌ها در این دوره یکی از آماده‌ترین تیم‌های خود را جمع و جور کرده‌اند تا بتواند غیبت دوره گذشته‌شان را به باد فراموشی بسپارند. «آدام لاجیچ»، «الکساندر کولاروف»، «نمانیا ماتیچ» و «دوژان باستا» در میان بازیکنانی هستند که می‌توانند بهترین تیم‌شان باشد اما «برانیسلاو ایوانوویچ» هنوز هم می‌تواند بهترین بازیکن تیمش باشد.

گروه F

آلمان

مانشافت‌ها برای فتح جام آمده‌اند و پر از بازیکنانی هستند که می‌توانند از دیگری موفق‌تر باشند. «مانوئل نویر»، «مت هوملس»، «ژروم بوآتنگ»، «جاشوآ کیمیچ»، «سامی خدیرا»، «ایلکای گوندوگان»، «تونی کروس»، «توماس مولر» و .. همه این شرایط را دارند که ستاره ژرمن‌ها باشند. با این حال «مسوت اوزیل» با تجاربی که از دو جام جهانی قبل دارد و با توجه به هوش، دقت و قدرت مالکیت بر توپ می‌تواند پاس گل‌های بی‌نظیری را نصیب هم تیم‌هایش کند.

مکزیک

آزتک‌ها در 6 دوره اخیر حضوری منظم در جام جهانی داشته‌اند. آنها در انتخابی زیر سایه کاستاریکا بودند و به عنوان تیم دوم منطقه‌شان به روسیه رسیده‌اند. «خوان کارلوس اوسوریو» سرمربی ‌مکزیکی‌ها در این دوره بیشتر اتکا روی کار تیمی دارد و ستاره اصلی تیمش «خاویر هرناندز» است. بازیکنی که در دو جام جهانی گذشته نیز حضور داشت و این بار هم می‌تواند مهم‌ترین بازیکن ال‌تری باشد. اگر چه باید منتظر پدیده‌های جوانی چون «خسوس کورونا» و «ایروینگ لوزانو» هم باشیم تا در ویترین 2018 روسیه نمایشی جذاب را ارائه کنند.

سوئد

آبی‌طلایی‌ها در دهه اخیر زیر سایه درخشش «زلاتان ابراهیموویچ» بوده‌اند. بازیکنی که اعلام بازنشستگی کرده‌است. در غیاب این بازیکن «امیل فورسبرگ» هافبک خلاق و بازیساز لایپزیگ آلمان می‌تواند موثرترین بازیکن سوئدی باشد.

کره‌جنوبی

جنگجوهای تائه‌گوک به سختی به روسیه رسیدند تا نهمین حضور متوالی را تجربه کنند. آنها شانس آوردند که ایران در بازی تشریفاتی کم‌ کاری نکرد و دو امتیاز از سوریه گرفت. «سون هیونگ مین»، «کی سونگ یئونگ» و «لی چون یونگ» موثرین بازیکنان «تائه یونگ» در این دوره از بازی‌ها هستند که در این میان «سون هیونگ مین» کلیدی‌ترین است. او در تاتنهام یکی از ابزار اصلی موفقیت بوده و در تیم ملی هم با هنر و دقت بالایی که به خرج می‌دهد، شاید بتواند به صعود تیمش کمک کند.

گروه G

بلژیک

انتخاب بهترین بازیکن از تیمی که مدعی قهرمانی است کاری بسیار دشوار است. از هنگ ستارگان شیاطین سرخ که اکثرا بهترین‌ها هستند انتخاب بهترین خیلی دشوار است. بنابراین باید اشاره‌ای به آنهایی نمود که این شانس را دارند که ستاره اول بلژیک در روسیه شوند. «تیبو کورتوا» گلری آماده است که یکی از ارکان تیم چلسی به حساب می‌‌آید. «کوین دی‌بروین» که در منچسترسیتی قهرمان 100 امتیازی لیگ برتر جزیره جزو مولفه‌‌های اقتدار محسوب می‌شد. «ادن هازارد» نابغه خلاق چلسی که موتور حرکت این تیم است و در نهایت «روملو لوکاکو» گلزن توانمند منچستریونایتد که جزو مدعیان کفش طلای آقای گلی مسابقات است. البته که «وینسنت کمپانی» هم رهبر خط دفاعی بلژیکی‌هاست.

پاناما

تیمی که آمده تا اولین تجربه جام جهانی‌اش را پشت سر بگذارد در این دوره نمی تواند مدعی خاصی باشد. البته که آنها بهترین نمایش‌شان را اجرا می‌کنند. «لوییز تیخادا» مهاجم پا به سن گذاشته توفان قرمز در صعود این تیم به جام جهانی نقش زیادی داشت و شاید در جام جهانی هم بهترین بازیکن تینش باشد.

تونس

عقاب‌های کارتاژ بعد از 12 سال بدون شکست مسافر روسیه شدند. در این تیم «ایمن المثلوثی» و «آیمن عبدالنور» بازیکنانی هستند که از بخت زیادی برای ساختن خاطراتی خوش برای مردم تونس برخوردار هستند. البته بازی‌های فوق‌العاده‌ای که «وهبی خضری» در مرحله انتخابی ارائه کرد و همچنین درخشش عالی این بازیکن در لیگ قهرمانان آسیا در ترکیب الدحیل قطر شاید عاملی شود تا او فصل آینده در یکی از لیگ‌های معتبر اروپا حضور داشته باشد. «خضری» باهوش و زیرکانه موفق یه فتح دروازه حریفان شده است.

انگلیس

سه‌شیرها برای فتح جام به روسیه آمده‌اند و این پتانسیل را دارند تا فاتح جام قهرمانی شوند. «رحیم استرلینگ»، «جسی لینگارد»، «آدام لالانا»، «مارکوس راشفورد»، «جیمی واردی» و «دله علی» بازیکنانی هستند که می‌توانند پایه‌ساز قهرمانی تیم‌شان در جام جهانی 2018 باشند. علاوه بر ستارگانی که به آنها اشاره شد باید به نام «هری کین» هم اشاره کرد. او مستعدترین بازیکن گرت ساوت‌گیت است که می‌تواند در صدر آقای گل‌های این دوره از رقابت‌ها قرار بگیرد.

گروه H 

لهستان

این اولین جام جهانی پس از جام جهانی 2006 برای عقاب‌های سفید است. تیمی که بازکنان خلاق و آماده‌ای دارد و می‌تواند با اتکا به وحدتی که باعث شده آنها در سال‌های اخیر به یکی از بهترین تیم‌های جهان تبدیل شوند در روسیه هم دست به کارهای بزرگی بزند. «ژاکوب بلاژیکوفسکی» هافبک باتجربه قرمز و سفیدها می‌تواند رهبر این تیم در جام جهانی باشد. او به خوبی خط حمله را تغذیه می‌کند و در گلزنی و گل‌سازی نمرات خوبی گرفته است. «رابرت لواندوفسکی» هم آمده تا آقای گل مسابقات شود. ستاره بایرن‌مونیخ که عنوان برترین گلزن مرحله انتخای را در اروپا به دست آورد یکی از 3 کاندیدای اصلی آقای گلی 2018 روسیه است.

سنگال

شیرهای ترانگا به جمع تیم‌های برتر جهان بازگشته‌اند تا غیرممکن‌ها را ممکن کنند. نقش اول این تیم هم به «سادیو مانه» تعلق دارد که باید به بهترین شکل آن را اجرا کند. «مانه» از عوامل اصلی موفقیت تیمش بود و در لیورپل هم جزو مهره‌های اصلی میز شطنج یورگن کلوپ بوده است. «سادیو »همه مولفه‌های بزرگی را دارد اگر دیگر بازیکنان سنگال او را تنها نگذارند.

کلمبیا

تب زرد برای آنکه بزرگی کند نیاز به درخشش ستاره‌هایش دارد. کلمبیا مستعد بزرگی است که امکانات آن را هم دارد. «خامس رودریگرز» در میانه میدان رهبر اصلی است. او در رئال مادرید به دلیل اختلافی که با «زیدان» داشت به بایرن‌مونیخ رفت و در آنجا نشانه‌های بزرگی‌اش را علنی کرد. لیدر توانمند قهوه‌ها برای آنکه به موفقیت برسد باید به خوبی تیم را در زمین هدایت کند. «رادامل فالکائو» گلزن قهار کلمبیا هم می‌تواند یکی از بهترین‌های تیمش در روسیه باشد.

ژاپن

سامورایی‌های آبی پتانسیل بالایی برای درخشش در جام جهانی دارند. آنها متحد و یکپارچه‌اند هر چند سه سال پیش نتوانستند در آسیا قهرمان شوند.«شینجی کاوازاکی» و «شینجی کاگاوا» اصلی‌ترین بازیگران ژاپن در جام جهانی هستند. در میان این دو بازیکن «کاگاوا» به واسطه بازی در تیم‌های دورتموند و منچستریونایتد و البته ثبت بیشترین بازی ملی در بین دیگر بازیکنان حاضر در روسیه بیش از همه نامزد کسب عنوان بهترین بازیکن نیپون‌ها در روسیه است.


شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از خبرگزاری آنا ، تاریخ انتشار: 24خرداد 1397 ، کدخبر: 389411 ،www.ana.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۴۳ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۲
0
0
دیدیم بر خلاف همه این صحبت ا بازیکنان داخلی ما مثه بیرانوند و امیری بودند که درخشیدند ن۰ف83
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین