پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۱۶۱۷
تاریخ انتشار : ۱۹ تير ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۵
«بان کی مون» دبیرکل کره ای سازمان ملل متحد اعلام کرد که چنانچه تنش ها در دریای جنوبی چین مهار نشود، امنیت منطقه در معرض خطر جدی قرار می‌گیرد.

شعار سال: وی که روز گذشته (پنجشنبه) دیدار پنج روزه اش را از چین آغاز کرد، در ملاقات با «شی جین پینگ» رئیس جمهوری خلق چین تاکید کرد که کشورهای درگیر در ارتباط با دریای جنوبی باید به دنبال راه حل های صلح آمیز باشند.
وی با تصریح اینکه اختلاف‌ها باید به شکل صلح آمیز حل شود، افزود: همه بازیگران دخیل باید از تنش، درگیری و مناقشه برحذر باشند در غیر این صورت امنیت در دریای جنوبی به خطر می افتد.
دبیرکل سازمان ملل متحد همچنین دیروز با «وانگ یی» وزیر امور خارجه چین در پکن دیدار کرد و پس از آن در مصاحبه ای اظهار داشت: به عنوان دبیرکل سازمان ملل نمی تواند در باره صدور رای دادگاه لاهه در باره منازعات دریای جنوبی اظهار نظر خاصی داشته باشد.
این دادگاه قرار است رای مربوط به شکایت سال 2013 فیلییپین از چین در باره مالکیت بر برخی از جزایر دریای جنوبی را روز سه شنبه آینده صادر کند.
وزیر خارجه چین هم گفت که ما همواره خواستار حل صلح آمیز مسئله بوده ایم و همیشه با کنار گذاشتن مذاکرات و یا اقدامات یکجانبه در مسائل دریای جنوبی مخالفت ورزیده ایم.
وی گفت که رفتارها و عملکردها مبنی بر مخالفت با گفت وگو راه بجایی نمی برد و امروز بر عهده همه کشورها و ملت هاست که مخالفت با این اقدامات را اعلام کرده و اجازه ندهند امنیت و صلح در دریای جنوبی به خطر بیفتد.
این دهمین بار است که دبیرکل سازمان ملل از چین دیدار می کند و در جریان این سفر رئیس جمهوری خلق چین بار دیگر گفت که کشورش از اقدامات سازمان ملل در برقراری صلح و توسعه پایدار حمایت کرده و این سازمان را مهمترین ارگان ارتباط دهنده کشورها برای حل اختلافات می داند.
همچنین قرار است در طول مدت حضور «بان کی مون» در پکن، او و مقام های چینی گفت وگوهایی درباره چگونگی توسعه همکاریها در ارتباط با اقتصاد جهانی، تحولات اقلیمی، ماموریت های حفاظت از صلح و حل و فصل مناقشات منطقه ای و بین المللی داشته باشند.
»
شی جین پینگ» همچنین از دبیرکل سازمان ملل که قرار است سفرهایی به استان های شرقی چین داشته باشد، برای شرکت در اجلاس سران «جی 20» در سپتامبر امسال (شهریور ماه) در شهر «هانگ جو» این کشور دعوت کرد.




با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری جمهوری اسلامی، تاریخ انتشار 18 تیر 95 ، کد مطلب: 82140243: www.irna.ir



اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین