پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۱۶۲۴۶
تاریخ انتشار : ۰۵ تير ۱۳۹۸ - ۰۱:۰۹
عنایت الله رحیمی در بازدید از اداره کل محیط زیست استان فارس با تاکید بر اینکه دستیابی به توسعه پایدار به عنوان شعار امروز جهان، در گرو توجه به محیط زیست است، افزود: کشوری می‌تواند خود را توسعه یافته توصیف کند که فعالیت های خود را بر اساس توان اکولوژیک سرزمینش سازمان دهی کند.
شعار سال:استاندار فارس گفت: همه دستگاه های اجرایی استان مکلفند برای انجام هر فعالیتی پیوست زیست محیطی تهیه کرده و بر این اساس به اجرایی کردن طرح هایی بپردازند که کمترین آسیب را متوجه محیط زیست می کند.
هر فعالیت دستگاه های اجرایی باید پیوست زیست محیطی داشته باشد/ضرورت جا به جایی صنایع آلاینده از شهر شیراز
 عنایت الله رحیمی در بازدید از اداره کل محیط زیست استان فارس با تاکید بر اینکه دستیابی به توسعه پایدار به عنوان  شعار امروز جهان، در گرو توجه به محیط زیست است، افزود: کشوری می‌تواند خود را توسعه یافته توصیف کند که فعالیت های خود را  بر اساس توان اکولوژیک سرزمینش سازمان دهی کند.

 وی با بیان اینکه منافع اقتصادی کوتاه مدت نباید سبب نادیده گرفتن آسیب های زیست محیطی در فعالیت های مختلف باشد، عنوان کرد: کشورهای توسعه یافته از گذشته تلاش کرده اند صنایع آلاینده خود را به فواصل طولانی منتقل کنند.

نماینده عالی دولت در استان فارس با تاکید بر اینکه توجه به محیط زیست هم نیاز امروز ما است و هم طلب آیندگان از ماست که باید خود را مکلف به حفظ آن بدانیم، خاطرنشان کرد: تحقق این امر تنها در صورتی امکان پذیر است که همه فعالیت های عمرانی، اقتصادی و... دارای برنامه ریزی مشخص باشد.

استاندار فارس گفت: همه دستگاه های اجرایی استان مکلفند برای انجام هر فعالیتی پیوست زیست محیطی تهیه کرده و بر این اساس به اجرایی کردن طرح هایی بپردازند که کمترین آسیب را متوجه محیط زیست می کند.

وی با بیان اینکه موضوع کاهش گازهای گلخانه ای امروز در سطوح بین المللی مورد توجه قرار گرفته است، بر لزوم تلاش برای کاهش این گازها در کشور و استفاده از مشوق های بین المللی که برای این اقدام در نظر گرفته شده ، تاکید کرد.

 رحیمی از محیط زیست استان فارس خواست  موضوع احیا تالاب ها را با جدیت در دستور کار قرار دهند و افزود: موضوع احیا تالاب ها در سطح ملی مورد توجه دولت تدبیر و امید قرار گرفته که امیدواریم با بهره گیری از این فرصت شاهد احیا تالاب های استان باشیم.

استاندار فارس پایش محیط زیست شهری را موضوع مهم برشمرد و گفت: با پایش محیط زیست شهری و شناسایی منابع آلاینده می توان در رفع این منابع اقدامات مناسبی انجام داد.

وی ادامه داد: شهرداری ها ملکف به همکاری با محیط زیست در این زمینه هستند.

نماینده عالی دولت در استان فارس همچنین بر لزوم انتقال صنایع و معادن آلاینده از شهرها تاکید کرد و گفت: تغییر مکان کارخانه هایی همچون کارخانه سیمان، کارخانه ریشمک و پشم شیشه در دستور کار قرار گرفته و در بازه زمانی مشخصی در آینده انجام خواهد شد.

شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایلنا،تاریخ انتشار:4تیر1398،کدخبر: 777879،www.ilna.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین