پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۶۵۹۷۹
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۰۹ آبان ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۸
نماینده مردم شازند در مجلس گفت: دولت در تخصیص اعتبار به طرح‌های احیای منابع طبیعی و محیط زیست کوتاهی می‌کند و بیابان‌ و تالا‌ب‌ها در حال نابودی است.
شعارسال: علی ابراهیمی گفت: ما حدود ۱۲۰ میلیون هکتار حوزه آبخیزداری در کشور داریم، اما متأسفانه تنها ۱۰ تا ۱۲ میلیون هکتار از حوزه‌های عملیات آبخیزداری انجام شده است و حدود ۹۰ درصد حوزه‌های آبخیز کشور مدیریت نشده و رها هستند.

نماینده مردم شازند در مجلس افزود: به همین دلیل در بارندگی‌های شدید به دلیل عدم مدیریت درست آبخیزداری با سیلاب روبه‌رو می‌شویم که موجب خسارت‌های جانی و مالی می‌شود.

وی ادامه داد: تنها راه مقابله با این سیلاب‌های خانمان‌برانداز جلوگیری از اجرای عملیات آبخیزداری با استفاده از روش‌های بیولوژیک و مکانیکی است.

ابراهیمی با بیان اینکه در برنامه ششم توسعه تکلیف مناسبی برای عملیات آبخیزداری پیش‌بینی کردیم، اما این تکالیف روی زمین‌مانده و اجرایی نشده است، اظهار کرد: دلیل آن‌هم این است که دولت اعتبار لازم برای آن را در اختیار سازمان جنگل‌ها و وزارت جهاد کشاورزی قرار نداده است و ما از دولت می‌خواهیم نسبت به عملیات آبخیزداری اولویت قائل شود و بخشی از اعتبارات مدیریت بحران را به پیشگیری بروز رخداد اختصاص دهد که همانا احیای منابع طبیعی و حفاظت از عرصه‌های منابع طبیعی یکی از مهم‌ترین مسائل را در کشور تشکیل می‌دهد.

این نماینده مجلس تصریح کرد: دولت اعتبارات را به اجرای طرح‌های اولویت‌دار اختصاص نمی‌دهد. در حال حاضر پروژه‌های احیای منابع طبیعی و آبخیزداری و توجه به محیط‌زیست در کشور درصد پایینی از اعتبارات را به خود اختصاص می‌دهد.

وی با تأکید بر اینکه درک درستی از موضوعات مهمی مانند آب، هوا، محیط‌زیست و منابع طبیعی در کشور وجود ندارد، گفت: بیابان و تالاب‌ها و سایر منابع طبیعی در کشور در حال نابود شدن است و در این خصوص باید نگاه دولت به این مسائل تغییرکند.

ابراهیمی افزود: به دلیل نگاه کم‌اهمیت به منابع طبیعی و حفظ آب تخصیص اعتبارات نیز در این خصوص اندک است و اجرای پروژه‌ها با مشکل روبروست.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از خبرگزاری آنا ، تاریخ انتشار: 9 آبان 1397 ، کدخبر: 321965 ، www.ana.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۰۵ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۹
0
0
هر چیزی که نتیجه ملموس داشته باشه، مورد تائید دولت قرار می گیره ولاغیر
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۵۵ - ۱۳۹۷/۰۸/۳۰
0
0
س.ح75
دولت کلا زیاد به چیزی اهمیت نمیده
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین