پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 18
کد خبر: ۲۱۷۱۱
تاریخ انتشار : ۲۰ تير ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۵
مشاور رئیس کل گمرک با اشاره به اینکه هزینه خرید و نگهداری ایکس ری در گمرکات 20 میلیارد تومان است،‌ گفت:‌ در کل کشور نیاز به 20 دستگاه داریم.

شعار سال: علی کمره‌ای، با اشاره به خرید دستگاه‌های اسکن توسط اشعه ایکس (ایکس‌ری) به منظور اسکن کانتینرهای کالای وارداتی به کشور، اظهار داشت: یکی از موضوعات اصلی برای بررسی کانتینرهای وارداتی، مبارزه با قاچاق کالا محسوب می‌شود که از این طریق می‌توان بررسی و نظارت را در دستورکار قرار داد.

مشاور رئیس کل گمرک با اشاره به نیاز گمرکات کشور به 15 تا 20 درصد دستگاه ایکس‌ری تصریح کرد: تفاهم اولیه به منظور تهیه دو دستگاه ایکس‌ری از کشور سوئیس به روش (BOT) در دستورکار است و در مرحله بررسی قرار دارد، همچنین 3 دستگاه دیگر را سازمان‌های همجوار گمرک تهیه خواهند کرد.

وی در مورد دستگاه‌های سوئیسی، عنوان کرد: این دستگاه‌ها قابلیت اسکن 32 کانتینر در ساعت را دارا هستند.

این مسئول با بیان اینکه گمرک ایران نیز در صدد خرید یک دستگاه ایکس‌ری برای استقرار درگمرکات است، تصریح کرد: دستگاه‌های ایکس‌ری متنوع بوده و مدل‌های تندرو و کندرو دارد و یکی از دستگاه‌ها می‌تواند روزی 1200 کانتینر را اسکن کند.

کمره‌ای با تأکید بر اینکه برای خرید از کشورهای اروپایی، آمریکایی و چینی محدودیتی وجود ندارد، یادآور شد: برای خرید دستگاه نیاز به تأمین اعتبار وجود دارد که خود یکی از عوامل محدودکننده محسوب می‌شود.

مشاور رئیس کل گمرک در مورد هزینه خرید و نگهداری دستگاه‌های ایکس‌ری عنوان کرد: 2.5 میلیون یورو هزینه خرید دستگاه و هر 2 سال یکبار 200 هزار یورو هزینه نگهداری آنها خواهد بود.

به گفته وی، گمرک علاوه بر این مباحث، به دنبال استفاده از دستگاه‌های گاماری برای حمل و نقل مسافری، کانتینری و ریلی بوده که در حال رایزنی با سازمان انرژی اتمی هستیم.

کمره‌ای با بیان اینکه روزانه 1100 کامیون در گمرک شهید رجایی تردد می‌کنند، تصریح کرد: اگر دستگاه ایکس‌ری جدید به 2 دستگاه دیگر ملحق شود، ظرفیت این گمرک به منظور اسکن تمامی کانتینرها کفایت می‌کند.

مشاور رئیس کل گمرک در پاسخ به این سؤال که پس چرا در رویه‌های سبز، زرد، قرمز به صورت تصادفی کانتینرها بررسی و کنترل می‌شوند، یادآور شد: این موضوع خارج از مباحث فنی است و مسئولان گمرک اگر نیاز ببینند، کانتینرها اسکن خواهند شد.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری فارس، تاریخ انتشار 19 تیر 95 ، کد مطلب: 13950419000159: www.farsnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین