پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۱۷۱۱۷
تاریخ انتشار : ۰۹ تير ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۰
۴۰میلیارد ریال برای جانمایی موزه نفت گچساران اختصاص یافت.

شعار سال: مدیرعامل شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران در جمع مدیران موزه نفت و میراث فرهنگی کشور با بیان این که اینجا گچساران به بام نفت ایران و قلب نفتی معروف است افزود: تاسیسات نفتی گچساران با حفر چاه شماره سه گچساران به عنوان اولین چاه این منطقه به نفت رسید.

هوشنگ صیدالی افزود: اولین های شهر گچساران به واسطه نفت ایجاد شده است و هر قومی که از گذشته اش یاد نکند هویتش را از دست خواهد داد.

وی گفت: شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران آماده هرگونه همکاری با توجه به بودجه اختصاص یافته برای جانمایی موزه نفت با میراث فرهنگی کشور است .

مدیرکل موزه های میراث فرهنگی کشور با بیان اینکه فرصت خوبی ایجاد شده است تا فرهنگ مردم این شهر را به نمایش بگذاریم افزود: گچساران پارامترهای خوبی را برای ایجاد موزه دارد .

کارگر تصریح کرد: صنعت نفت این منطقه باعث رونق تولید اشتغال، تحولات اجتماعی برای مردم منطقه و همچنین ایجاد جاذبه های گردشگری برای گردشگران شده است.

مدیرکل موزه های میراث فرهنگی سراسر کشور گفت: با تلاشهای نماینده مردم شهرستان های گچساران و باشت مبلغ ۴۰ میلیارد ریال بودجه برای جانمایی موزه نفت گچساران اختصاص یافت.

منطقه نفتخيز گچساران نخستين بار در فاصله سال‌هاي ۱۳۰۲ و ۱۳۰۳ هجري شمسي، توسط کنسرسيوم دارسي مورد مطالعه قرار گرفت.

استخراج نفت از ميدان گچساران در سال ۱۳۱۸ هجري شمسي از چاه شماره ۱۳ اين شهرستان آغاز شد.

برنامه‌هاي حفاري تا پيش از ملي شدن صنعت نفت ادامه يافت و در اين مدت به ۱۶ حلقه چاه نفت توليدي و ظرفيت توليد ۶۰ هزار بشكه در روز نفت خام، افزايش يافت.

پس از ملي شدن صنعت نفت، شركت اكتشاف و توليد نفت ايران در سال‌هاي ۱۳۳۵ و ۱۳۳۶ عمليات حفاري را بار ديگر در اين منطقه آغاز كرد.

اين برنامه تا سال ۱۳۴۵ ادامه داشت و تعداد چاه‌هاي حفاري شده به ۴۶ حلقه افزايش يافت.

شهرستان گچساران به خاطر داشتن مرتفع ترين واحد بهره برداري نفت كشور در منطقه «سقلاتون» به بام نفت ايران مشهور شده است.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری صداوسیما، تاریخ 7 تیر 98، کد مطلب: 2462195:www.iribnews.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین