پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۷۶۳۸۳
تاریخ انتشار : ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۱
صفایی در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: دو هزار شی در فهرست اشیائ موزه ثبت شد همچنین مجوز ساخت یک موزه خصوصی در گچساران گرفته شده است در گچساران موزه نفت را در زمین بالغ بر دو هزار متر در آینده شروع خواهیم کرد.

شعارسال:مدیرکل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به هفته میراث فرهنگی گفت: هفته میراث فرهنگی از ۲۸اردیبهشت شروع می شود که ۲۸اردیبهشت نیز روز جهانی موزه است.
 
وی افزود: این اداره کل متشکل از سه حوزه تخصصی میراث فرهنگی ،گردشگری و صنایع دستی است که وظایف و ماموریت های خاص خود را دارند.
 
صفایی تصریح کرد: برنامه های این هفته برگزاری کارگاه یک روزه، نشست انجمن های میراث فرهنگی استان، تجلیل از خادمان میراث فرهنگی، نشست هم اندیشی، برگزاری نمایشگاه آثار تاریخی از مهمترین برنامه های این هفته است.
 
وی افزود: ۱۹ اثر در فهرست آثار ملی موزه ها،ثبت معنوی شده است و  ۵ آثار،ثبت ۳ اثر تاریخی،ثبت ۵ اثر طبیعی ثبت شده است ۳۴۰۰ بازدید کننده در اسفند ماه در استان داشتیم.
 
مدیرکل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان تصریح کرد: دو هزار شی در فهرست اشیائ موزه ثبت شد همچنین مجوز ساخت یک موزه خصوصی در گچساران گرفته شده است در گچساران موزه نفت را در زمین بالغ بر دو هزار متر در آینده  شروع خواهیم کرد.
 
وی گفت: ساماندهی بافت تاریخی دهدشت درستور کار ملی قرار گرفته است ،مرمت بافت تاریخی خان احمد باشت، مرمت بافت تاریخی دهدشت در این مدت انجام شده است.
 
 صفایی گفت: یکی از دغدغه های من ساماندهی بلاد شاپور بود در چندین بازدید میدانی که از این منطقه داشتیم برنامه هایی تدوین شد، اکنون در این بافت کارهای مرمتی در حال انجام است اعتبارات ابلاغی آمده است که بلاد شاپور را نجات دهیم.اعتبار ملی ردیف دار برای بلاد شاپور گرفتیم از محصور کردن، برج نوری و مرمت های اضطراری که داریم. اکنون حدود ۶۰۰ میلیون تومان برای این بافت گذاشته شده است این مبلغ اختصاص داده شده و ملی است شش میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان اعتبار مصوب بود ۶۰۰ میلیون تخصیص داده شده است، دغدغه حوزه میراث فرهنگی بلاد شاپور است.
 
وی در ادامه گفت: کمبود نیرو از معضلات مهم ما در بخش میراث فرهنگی است با وجود اینکه بافت دهدشت  ۳۵ هکتار است اما  فقط ۴ نفر کار نگهداری را انجام می دهند.
 
صفایی در خصوص وضعت موزه نفت گچساران نیز گفت: بیش از چهار میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان  برای سال ۹۸ برای موزه نفت گچساران گرفتیم.
 
 وی گفت: شیوع کرونا روند کار را در حوزه میراث کند کرد در بحث موزه نیز همین وضعیت رخ داد تاسیسات گردشگری استان در حال  از بین رفتن است.
 
مدیرکل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان گفت: در بحث مسافر گرفتن مجموعه ما ۱۶ نفر بازرس ویژه داشتیم که تمام اماکن گردشگری استان را شبانه روزی کنترل می کردند حتی در سطح شهر یاسوج  این کنترل انجام می شد یکی از دستگاه های پای کار این مجموعه بوده است خیلی از مشاغل در کشور باز است به جز مجموعه گردشگری که بسته است .
 
وی در ادامه تصریح کرد:۲۵۰ مورد شکایت داشتیم که همه رسیدگی شده اند سلامتی مردم استان بالاتر از این مسائل برای مااست .
 
وی در خصوص طرح زردک گفت: پیش از ما موافقت اولیه صادر شده بود دستگاه ها دنبال قضیه بودند هیچ موردی که با ضوابط ما تطابق نداشته باشد اجرا نخواهد شد.
 
صفایی در خصوص حفاری های غیر مجاز گفت: یگان حفاظت ما به صورت شبانه روزی نظارت دارند و پای کار هستند.
 
عبدالحسین محمدی فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی استان گفت: عوامل متعددی باعث می شود عده ای دنبال حفاری باشند یکی از عوامل بیکاری جوانان است نبود شرکت برای اشتغال جوانان است.
 
وی گفت: افراد سودجو نیز در استان هستند در سال ۹۹  بیش از  ۴ حفاری داشتیم دو مورد کشف شد ۱۴ نفر دستگیر شدند و چندین دستگاه موتور برق و دریل تخریب و فلز یاب ضبط شد.
 
فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی استان گفت: برنامه ها و تمهیدات خوبی برای روز میراث فرهنگی تدارک دیده شده بود اما ویروس کرونا شرایط را بد کرد.
 
وی در خصوص پارک جنگلی گفت: یکی از بهترین مناطق گردشگری استان است که باید مراقبت از آن به درستی صورت پذیرد.

محمدی  در خصوص عید فطر گفت: فردا طی جلسه ای برنامه های کامل را اعلام خواهیم کرد و نامه وزارت خانه را  در خصوص عید فطر فردا در جلسه اعلام خواهیم کرد.
 

شعارسال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته  از  پایگاه خبری  صبح زاگرس  ،تاریخ انتشار:  27 اردیبهشت   1399،کدخبر: 158055 ،www.sobhezagros.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین