پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۱۷۲۷
تاریخ انتشار : ۲۰ تير ۱۳۹۵ - ۰۸:۲۰
اینکه وزیر ورزش به اردوی کشتی فرنگی و محمد بنا سر می‌زند اما سراغی از خادم و کشتی آزاد نمی‌گیرد مؤید کدورت بین این دو و اختلافی است که در حال عمیق‌تر شدن است.

شعارسال: روزنامه «جوان» در صفحه ورزشی خود و در یادداشتی از «فریدون حسن» نوشت:

حضور نیافتن وزیر ورزش و جوانان در اردوی تیم ملی کشتی آزاد آن هم در شرایطی که کمتر از یک ماه به آغاز رقابت‌های المپیک 2016 ریو باقی است، نشان‌دهنده عمق اختلافی است که بین نفر اول ورزش کشور و یکی از رشته‌های پرامید و پرمدال ورزش در تاریخ المپیک وجود دارد. ظاهراً برای پی بردن به ریشه این اختلاف باید کمی به عقب برگردیم، یعنی روزی که رسول خادم به عنوان رئیس فدراسیون کشتی دست به قلم شد و به رئیس‌جمهور نامه نوشت. درددل‌های خادم با رئیس‌جمهور خیلی زود رسانه‌ای شد و خیلی زود هم به آقایان وزارت‌نشین برخورد تا جایی که می‌شد و می‌شود از روی نوع رفتار آنها با خادم و حتی به طور مشخص با کشتی آزاد متوجه این مسئله شد.

اینکه گودرزی به عنوان وزیر ورزش به اردوی کشتی فرنگی و محمد بنا سر می‌زند اما سراغی از خادم و کشتی آزاد نمی‌گیرد مؤید کدورت بین این دو و اختلافی است که در حال عمیق‌تر شدن است؛ اختلافی که می‌تواند ضربه‌ای جبران‌ناپذیر به بدنه یکی از اصلی‌ترین امیدهای کاروان ورزش ایران برای مدال‌آوری در ا لمپیک ریو وارد کند.

بحث خیلی تکراری و روشنی است که بگوییم در چنین شرایطی اتحاد، همدلی و همکاری اصلی‌ترین فاکتوری است که ورزش کشور، به خصوص رشته‌های المپیکی به آن نیاز دارند، اما گویا آقایان وزارت‌نشین و حتی برخی مسئولان فدراسیون کشتی از این مسئله غافل هستند که اینگونه از هم گریزان و حتی برای یکدیگر خط و نشان می‌کشند.

بحث رسیدگی به تیم‌های اعزامی به المپیک و مهیا کردن امکانات برای حضور موفق آنها در بزرگ‌ترین رویداد ورزشی جهان کاملاً برعهده وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک است، وظیفه‌ای که به هیچ عنوان نباید تحت تأثیر اختلاف‌نظر و دخالت دادن سلایق شخصی قرار گیرد و باید به تمام رشته‌های حاضر در المپیک با یک نظر نگاه کرد و برای موفقیت تمامی آنها درست گام برداشت.

از طرفی مسئولان فدراسیون‌ها، مربیان تیم‌های ملی و حتی ورزشکاران المپیکی ایران نیز باید با درک صحیح و درست وضعیت اقتصادی کشور کمی توقعات خود را پایین آورده و با داشته‌ها بسازند. البته بر هیچ کس پوشیده نیست که موفقیت در میدانی بزرگ چون المپیک مستلزم تدارک وسیع و درست است، اما ورزشکاران ایرانی بارها ثابت کرده‌اند که حتی در شرایط کاملاً نابرابر به لحاظ امکانات از رقبای پرآوازه و پرامکانات خود بسیار جلوتر هستند و می‌توانند بالاتر از آنها قرار گیرند. ورزشکار، مربی و مسئولان ورزش همه باید دست در دست هم باعث اعتلای ورزش و بلندی نام ایران شوند و این میسر نمی‌شود مگر با همدلی، همزبانی و همراهی یکدیگر. لازم به تذکر نیست که دیگر فاصله‌ای تا شروع المپیک باقی نمانده و در این راه باید اختلاف‌ها را کنار گذاشت، باید کاری کرد که ورزش کشور رو به جلو حرکت کند و در نهایت به جایی برسد که وقتی مشعل المپیک ریو خاموش شد، گودرزی، خادم، محمد بنا، بیژن مقانلو و تمامی رؤسای فدراسیون‌ها با افتخار از نتیجه به دست آمده در المپیک یاد کنند و دست در دست هم موجبات اعتلای نام ایران را فراهم کنند. فراموش نکنیم که امروز،‌ روز اختلاف نیست که این اختلاف تیشه به ریشه ورزش می‌زند.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری فارس، تاریخ انتشار: 19تیر1395، کدخبر: 13950418000491: www.farsnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین