پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 28
کد خبر: ۲۱۷۶۲
تاریخ انتشار : ۲۰ تير ۱۳۹۵ - ۰۸:۰۴
معاون اداری مالی وزیر علوم با اشاره به برنامه‌ریزی برای تامین کسری بودجه دانشگاه‌ها، گفت: در سه ماه اول امسال 25 درصد بودجه به دانشگاه‌ها اختصاص داده شد و در گام بعدی قرار است بخشی از کسری بودجه سال‌های گذشته جبران شود.

شعارسال: محمد حسین امید معاون اداری مالی وزیر علوم در رابطه با میزان کسری بودجه دانشگاه‌ها، گفت: حدود هزار میلیارد تومان از بودجه آموزش عالی کشور پرداخت نشده است که این مسئله مشکلات زیادی را در ابتدای سال برای دانشگاه‌ها ایجاد کرد.

وی افزود: البته با قولی که سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی داد و به آن عمل هم کرد، در سه ماه اول امسال برای نخستین بار 25 درصد بودجه به دانشگاه‌ها اختصاص داده شد که این عدد اعتبار خوبی بود.

امید ادامه داد: در گام بعدی بر اساس مذاکرات با سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی قرار است بخشی از کسری بودجه سال‌ گذشته و سال‌های قبل دانشگاه‌ها جبران شود که امیدواریم این مسئله تا پایان امسال اتفاق بیفتد.

معاون اداری ـ مالی وزیر علوم اظهار داشت: بودجه دانشگاه‌ها در سال آینده نیز بر اساس مدل سطح‌بندی صورت می‌گیرد و برای دانشگاه‌های برتر نیز در برنامه ششم مانند برنامه پنجم سهمی از بودجه پیش‌بینی می‌شود.

امید گفت: باید ضرایبی از بودجه برای دانشگاه‌های مناطق محروم و دانشگاه‌های برتر که از نظر کیفیت و نسبت میزان استاد به دانشگاه در شرایط مطلوبی هستند،‌ قرار دهیم.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری فارس، تاریخ انتشار: 19تیر1395، کدخبر: 13950418000230: www.farsnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین