پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
کد خبر: ۱۱۵۰۲۲
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۱۹ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۶
رئیس دانشگاه علم و صنعت از عدم تخصیص 25 درصدی بودجه آموزش عالی در سال جاری خبر داد و گفت: دانشگاه‌ها در وضعیت مالی نامناسبی قرار دارند و کنار آمدن با بی پولی هم حدی دارد.

شعارسال:رئیس دانشگاه علم و صنعت از عدم تخصیص 25 درصدی بودجه آموزش عالی در سال جاری خبر داد و گفت: دانشگاه‌ها در وضعیت مالی نامناسبی قرار دارند و کنار آمدن با بی پولی هم حدی دارد.

دکتر محمدعلی برخورداری  ضمن اعلام این مطلب اظهار کرد: در روزهای نزدیک به پایان سال بیش از 80 درصد بودجه به دانشگاه‌ها تخصیص داده شد، یعنی اینکه سازمان مدیریت برنامه‌ریزی به خزانه کشور تاکید نموده است که به دانشگاه‌ها پول داده شود،‌ولی متاسفانه هنوز این بودجه اختصاص داده نشده است.

وی در ادامه با بیان اینکه تا کنون 75 درصد بودجه سالیانه به دانشگاه‌ها اختصاص یافته و 25 درصد عدم تخصیص داریم، تصریح کرد: در حال حاضر همه دانشگاه‌ها تحت فشار شدید مالی قرار دارند. امیدوارم طی دو هفته باقی مانده تا پایان سال، تمامی بودجه دانشگاه‌ها تخصیص پیدا کند.

رئیس دانشگاه علم و صنعت خاطر نشان کرد: شرایط تخصیص بودجه دانشگاه‌ها در سال گذشته بسیار بهتر از امسال بود و امسال فقط به ما قول و وعده داده می دهند که تا پایان سال کسری تخصیص بودجه را جبران کنند. اما هنوز اقدامی صورت نگرفته است. دانشگاه‌ها هم تا حدی می‌توانند با بی پولی کنار بیایند در همین زمینه معاونین اداری مالی دانشگاه‌های تهران اخیرا نشستی برگزار کردند که بررسی کنند تا در شرایط بی پولی چه اقداماتی باید انجام داد.

دکتر برخورداری یادآور شد: از لحاظ قانون اگر تخصیص بودجه بطور متناسب و ماهیانه صورت بگیرد باید طی 9 ماه سال 75 درصد بودجه تخصیص می‌یافت، این در حالی است که در 10 ماه سال فقط 74 تخصیص‌ها انجام شده و بودجه بهمن ماه هم 11 درصد تخصیص یافته که هنوز پول این تخصیص داده نشده است.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبر گزاری ایسنا ، تاریخ انتشار 18 اسفند 96، کدخبر: 96121709629، www.isna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۲۰ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۹
0
0
اینهمه پول در نهاد هایی که هیچ ارزش خاصی برای جامعه و مردم ندارند در حال خرج شدن است ، بودجه اینهارا قطع کنید و به وزارت علوم اضافه کنید
ا.ح75
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۲۳ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۹
0
0
جالبیش اینه که برای اعطینا تا میتونن خرج میکنن اما برای اموزش یک کشور که اساسی ترین رکن جامعه ست پول کم میاد
ا.ف75
ناشناس
Netherlands
۱۵:۳۴ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۰
0
0
دانشگاهامون همینجوریش کلی کمبود دارن همین همین بودجه رو هم میخواین کم کنید
ن.ف83
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین