پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۱۸۱۷۸
تاریخ انتشار : ۱۳ تير ۱۳۹۸ - ۱۸:۰۰
شیرعلی خرامین معاون سیاسی و امنیتی استاندار گفت: اگر در طلاق بسته شود اما مهارت های زناشویی و ارتباطی را بالا نبریم کار خطرناکی است که می تواند تنش در خانواده و خودکشی را بالا ببرد.
شعار  سال:معاون سیاسی و امنیتی استاندار گفت: اگر در طلاق بسته شود اما مهارت های زناشویی و ارتباطی را بالا نبریم کار خطرناکی است که می تواند تنش در خانواده و خودکشی را بالا ببرد.
رابطه عجیب طلاق و خودکشی در کهگیلویه و بویراحمد
شیرعلی خرامین کارشناس مسائل اجتماعی در این نشست گفت: طلاق در گچساران ۲۸ درصد و در بویراحمد ۳۱ درصد است، طلاق تیغ دو لبه است هم مقدس هم نا مقدس است، طلاق ترشح محتویات زخم عمل است اگر بماند بیمار می ماند دو راه پیشنهاد است یا آنتی بیوتیک دهید یا چیزی وصل کنند بیرون بکشد طلاق این لوله کشنده است.طلاق مانند پیچ هایی است که باید آن را به درستی ببندیم.

وی افزود: در استان ما به هر میزانی طلاق بالا رفته خودکشی نیز پایین آمده است، بیش از ۱۵۰۰تحقیق انجام‌شده که تفاوت سن، تفاوت تحصیلات، شناخت ناکافی و کمبود مهارت های زندگی، نبود مهارت های زندگی و مهارت های ارتباطی، عدم شناخت زندگی و مداخله خانواده ها، بیکاری و اعتیاد مهمترین دلایل طلاق در استان است.

خرامین اظهار کرد: استقلال مالی خانم نیز از دیگر دلایل طلاق در استان است طلاق در کارمندان نسبت به خانه داران بیشتر است چون استقلال مالی دارند در تصمیم گیری برای طلاق آنها را بیشتر ترغیب می کند

وی گفت:  ۷۵ درصد استان طلاق عاطفی دارند، 28 درصد مردم استان مستعد طلاق هستند ، 44درصد برخورد فیزیکی و  ۸۵درصد توهین داشتیم اگر در طلاق بسته شود اما مهارت های زناشویی و ارتباطی را بالا نبریم کار خطرناکی است که می تواند تنش در خانواده و خودکشی را بالا ببرد.
معاون سیاسی و امنیتی استاندار نیز گفت: سال ۸۸که در بهزیستی بودم می گفتم طلاق بالا برود بهتر است چون زندگی های اجباری بود که باعث می شد خودسوزی بیشتر شود اما امروز افراط و تفریطی هست، زمانی طلاق منفور بود و امروز به جایی رسیده که عین آب خوردن انجام می شود بدون شناخت کافی ازدواج می کنند و سریع دنبال طلاق می روند، سن جامعه مطلقین ما خیلی بالاست.
نظری ادامه داد: زوجین تا قبل از ازدواج ارتباط خوبی دارند و بعد از ازدواج دچار مشکلات جدی می شوند بی احترامی هایی می شود، در این زمینه کار می شود اما مقداری جزیره ای کار می شود سال گذشته یک میلیارد در خصوص آسیب های اجتماعی هزینه شد.

وی افزود: تلاش کنیم مهارت های زندگی را آموزش دهیم اگر نشاط در جامعه ایجاد شود می تواند در کاهش آسیب ها نیز موثر باشد متاسفانه کارها جزیره ای است، در کارگروه اجتماعی نیز این موضوع مطرح شد، گاهی اغراق در آمار نیز وجود دارد و این آمارها باعث می شود قبح طلاق شکسته شود نشر این آمارها هزینه دارد مایوس کردن مردم آسیب ها را بالا می برد.

در حال تکمیل ...

شعار  سال،بااندکی تلخیص و اضافات برگرفته ازپایگاه تحلیل و اطلاع رسانی صبح زاگرس،تاریخ انتشار:13تیر1398،کدخبر:132573،www.sobhezagros.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین