پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 20
کد خبر: ۲۱۸۲۳۹
تاریخ انتشار : ۱۳ تير ۱۳۹۸ - ۲۲:۵۴
سخنگوی ستاد مبارزه با قاچاق کالا، با بیان اینکه برآورد قاچاق پوشاک حدود ۲.۵ میلیارد دلار است، گفت: با اقدامات صورت گرفته در فاز اول طرح مبارزه با قاچاق پوشاک، حجم قاچاق این محصولات به کشور ۱۰۰ میلیون دلار کاهش یافته است.
شعارسال: حمیدرضا دهقان نیا ­سخنگوی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز گفت: با اقدامات صورت گرفته شاهد کاهش قاچاق روزانه پنج میلیون لیتر سوخت از کشور هستیم.

وی میزان مصرف پوشاک کشور را سالانه 8 میلیارد دلار اعلام کرد و گفت: از این میزان پنج و نیم میلیارد دلار در داخل کشور تولید و ما بقی آن برآورد قاچاق است.

دهقان نیا افزود: 114 واحد تجاری متخلف در زمینه عرضه پوشاک قاچاق در مجتمع های تجاری تهران شناسایی شدند و با تشکیل پرونده های متخلفان 200 میلیارد تومان جریمه در نظر گرفته شد.

وی گفت: با اقدامات صورت گرفته قاچاق پوشاک به کشور 100 میلیون دلار کاهش یافته است.

سخنگوی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز افزود: طرح مبارزه با قاچاقچیان پوشاک علاوه بر تهران به طور همزمان در هشت استان کشور اجرا شده است.

دهقان نیا افزود: بر اساس برآوردهای صورت گرفته در سال 96، حجم ورودی و خروجی قاچاق از کشور 13 میلیارد دلار بود.

وی با اشاره به تشکیل 15 هزار و 104 پرونده قاچاق به ارزش شش هزار و 544 میلیارد ریال در دو ماهه اول امسال گفت: 45 درصد این پرونده ها از نظر ارزش محموله کشف شده یا سازمان یافتگی قاچاق، پرونده های مهم بوده است.

دهقان نیا افزود: سامانه جریمه هوشمند ناوگان فاقد بارنامه هم اکنون در 35 محور کشور در حال فعالیت است.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از خبرگزاری تسنیم ، تاریخ انتشار: 13 تیر 1398 ، کدخبر: 2046549 ، www.tasnimnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین