پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۱۹۰۳۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۷ تير ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۷
معاون بازرگانی سازمان میادین میوه و تره‌بار شهرداری تهران گفت: هفته گذشته میانگین درصد اختلاف قیمت میادین میوه و تره‌بار در گروه میوه‌جات ۳۵ تا ۳۸ درصد با سطح شهر تفاوت دارد.
شعارسال: سیدحسین اعرابی در خصوص افزایش قیمت در میوه‌های تابستانه اظهار کرد: گرمای هوا همیشه در این مقطع از سال وجود دارد که باعث افزایش قیمت‌ها می‌شود و این‌گونه نیست که اعلام شود امسال به این دلیل افزایش در نرخ محصولات ایجاد می‌شود.

وی ادامه داد: با توجه به این‌که سیستم لجستیک ما در محصولات کشاورزی و باغی دارای تجهیزات مناسب نبوده و فاقد زنجیره سرد است این موضوع باعث افزایش ضایعات در این فصل می‌شود.

معاون بازرگانی سازمان میادین میوه و تره‌بار شهرداری تهران با اشاره به این مطلب که زنجیره سرد در محصولات پروتئینی اجرا شده ولی ناوگان محصولات کشاورزی از آن بهره نمی‌برد، افزود: در فصل تابستان گرما باعث افزایش ضایعات از زمان برداشت محصول تا حمل، از مبادی تولید تا مراکز عرضه می‌شود.

اعرابی با بیان این مطلب که در حال حاضر میوه‌های سردرختی وضعیت خوبی دارد و در ارتباط با عرضه عمده محصولات مشکل خاصی وجود ندارد، از اختلاف میانگین قیمت محصولات عرضه شده در میادین میوه و تره‌بار در مقایسه با سطح شهر سخن به‌ میان آورد و گفت: میانگین درصد اختلاف قیمت در گروه میوه‌جات هفته گذشته ۳۵ تا ۳۸ درصد با سطح شهر اختلاف قیمت داشته و این اختلاف قیمت در گروه سبزیجات برگی و غیربرگی ۳۰ تا ۳۵ درصد بوده است.

وی در ادامه به قیمت بخشی از میوه‌های تابستانه سخن گفت که از آن جمله می‌توان به قیمت هر کیلو سیب گلاب ۹ هزار و ۵۰۰ تومان، زرد‌آلو شکر‌پاره ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان، زردآلو سایر ۸ هزار تومان، گیلاس تک‌دانه ۱۴ هزار تومان، گیلاس قرمز سیاه و صورتی ۸ هزار و ۹۰۰ تومان و هلو ۸ هزار و ۶۰۰ تومان اشاره کرد.

معاون بازرگانی سازمان میادین میوه و تره‌بار شهرداری تهران در پایان به فرآیند قیمت‌گذاری در میادین میوه و تره‌بار اشاره کرد و گفت: در کمیته نرخ‌گذاری که متشکل از نمایندگان وزارت صمت، جهاد کشاورزی و شورای اسلامی شهر تهران است به‌صورت هفتگی جلساتی برگزار شده و نسبت به تغییرات در قیمت‌ها تصمیم‌گیری می‌شود هرچند ممکن است در محصولات تابستانه برداشت منطقه‌ای شروع و عرضه به بازار زیاد شده و باعث افت قیمت‌ها شود که در آن‌صورت در بین هفته نیز جلساتی تشکیل می‌شود.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از خبرگزاری آنا ، تاریخ انتشار: 17 تیر 1398 ، کدخبر: 403114 ، www.ana.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
United Kingdom
۱۲:۱۶ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۸
0
0
با این افزایش قیمت میوه از تره بار هم نمیشه والا خرید کرد
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین