پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۱۹۷۰۶
تاریخ انتشار : ۲۰ تير ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۲
جرمی هانت وزیر خارجه بریتانیا در واکنش به اظهارات رئیس‌جمهوری ایالات متحده در مورد سفیر و نخست وزیر بریتانیا، این اظهارات را «بی‌ادبانه» توصیف کرد.

شعارسال: دونالد ترامپ روز سه‌شنبه پس از افشای ای‌میل‌های کیم داروک که در آن دولت آمریکا را «ناکارآمد» خوانده بود، سفیر بریتانیا را «فردی احمق» و سیاست‌های ترزا می در رابطه با برگزیت را «ابلهانه» خوانده بود.

افشای ایمیل های سفیر انگلیس در امریکا علیه ترامپ دردسر ساز شد

در ایمیل های افشا شده «کیم داروک»،سفیر انگلستان در آمریکا با انتقاد از ترامپ وی را شخصی بی منطق و بی کفایت خوانده است

در ایمیل‌های لو رفته سفیر بریتانیا در واشنگتن، وی دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، را "بی‌منطق”، متزلزل و ناکارآمد توصیف می‌کند.

در یکی از پیغام‌های ارسال شده در ماه گذشته سر کیم داروک سفیر بریتانیا در آمریکا، سیاست‌های ایالات متحده در خصوص ایران را "غیرمنسجم و سردرگم” معرفی می‌کند.

سر کیم همچنین در خصوص ادعای دونالد ترامپ که به صورت علنی اعلام کرد ۱۰ دقیقه پیش از حمله به نقاطی در ایران که بخاطر کشته شدن ۱۵۰ نفر آن را متوقف کرد نیز می‌گوید که چنین ادعایی "با واقعیت هم‌خوانی ندارد”.

او همچنین مدعی می‌شود که ترامپ "هرگز به طور کامل” موافق حمله تلافی‌جویانه علیه ایران بدلیل سرنگونی پهپاد آمریکایی نبوده و دلیل آن را نیز شعار دوران انتخاباتی‌ ریاست جمهوری وی که قول داده بود ایالات متحده در هیچ جنگ دیگری درگیر نشود، می‌داند.

سر کیم همچنین در یکی از ایمیل‌هایش می‌نویسد که کاخ سفید تحت کنترل دونالد ترامپ "به طور خاصی ناکارآمد” است.

وی در عین حال هشدار می‌دهد که نباید رییس جمهور آمریکا را دست کم گرفت.

وزارت خارجه بریتانیا می‌گوید که ایمیل‌های لو رفته که روز یکشنبه توسط نشریه "میل آن ساندی” منتشر شد با "شیطنت” منتشر شده اما اصالت ایمیل‌ها را تکذیب نکرد.

فایل‌های لو رفته از سال ۲۰۱۷ تا امروز را شامل می‌شود و در آنها سفیر بریتانیا گزارش‌های منتشر شده در خصوص "درگیری‌ها و هرج و مرج” حاکم بر کاخ سفید را "تقریبا درست” دانسته است.

در این پیام‌ها، سر کیم می‌گوید: "ما به هیچ وجه اعتقاد نداریم که این دولت بتواند اساسا به صورت عادی رفتار کند به طوری که کمتر اختلال عملکرد داشته باشد، کمتر غیرقابل پیش‌بینی باشد و یا کمتر در زمینه دیپلماسی ناآزموده و بی‌منطق باشد”.

سفیر بریتانیا همچنین سوال می‌کند که این کاخ سفید "آیا در آینده اصلا کارآمد” خواهد بود.

سخنگوی وزارت خارجه بریتانیا در واکنش به انتشار این ایمیل‌ها می‌گوید مردم از دیپلمات‌ها انتظار دارند که "بدون پرده پوشی و صادقانه” ارزیابی‌شان را از کشور محل ماموریت گزارش کنند.

وی همچنین می‌گوید: "این دیدگاهها نظرات وزراء کابینه یا دولت بریتانیا نیست اما ما از سفیران می‌خواهیم که بی‌پرده گزارش بدهند”.

سخنگوی وزارت خارجه بریتانیا در ادامه می‌گوید که وزیران و کارکنان دولت توصیه‌های دریافتی از سفیران را "به صورت صحیح” استفاده می‌کنند و سفیران بایستی بتوانند نظراتشان را محرمانه ارائه کنند.

به گفته سخنگوی وزارت خارجه، سفارت بریتانیا در واشنگتن به "همکاری نزدیک‌اش” با کاخ سفید علی‌رغم این "رفتار شیطنت‌آمیز” در انتشار فایل‌های لو رفته ادامه می‌دهد.

در همین رابطه رئیس کمیته روابط خارجه انگلستان گفت؛ هرکس عامل اصلی این افشا است باید تحت تعقیب قرار بگیرد.

ترامپ: سفیر انگلیس را دوست ندارم!

سفیر انگلیس در آمریکا در پیام محرمانه خود به دولت بریتانیا، کاخ سفید را «منحصراً ناکارآمد» توصیف کرده بود و هشدار داده بود که پرونده ترامپ می‌تواند به «رسوایی» ختم شود.

روز پیش، ترامپ در مقابل دوربین رسانه‌ها اعلام کرد: این سفیر به بریتانیا نیز خوب خدمت نکرده است، می‌توانم به شما ثابت کنم. ما این مرد را زیاد دوست نداریم.

ترامپ طی اظهاراتش گفته است که مواردی درخصوص داروک می‌داند، اما نمی‌خواهد زحمت گفتن آن‌ها را به خود بدهد

ترامپ انواع فحش‌های ممکن را به صورت توئیت نثار سفیر انگلیس در واشنگتن کرد

حواس پرت، خیلی احمق، جاهل و قلنبه؛ فحش‌هایی بود که ترامپ نثار سفیر انگلیس در آمریکا و رئیس‌اش «ترزا می» کرد

ترامپ نوشت سفیر حواس پرتی که انگلیس به آمریکا قالب کرد، کسی نیست که باید به خاطرش لرزید.

او باید با کشور خود و «ترزا می» درباره مذاکرات شکست خورده برگزیت حرف بزند و نباید از انتقادات من درباره چگونگی پیاده سازی برگزیت ناراحت شوند.

من به «ترزا می» یاد دادم چگونه موضوع را حل کند اما او روش احمقانه خود را پیش گرفت و نتوانست جلو برود.

این فاجعه است! من سفیر را نمی شناسم اما گفته شده او یک جاهل و نادان کامل است.

به او بگویید آمریکا بهترین اقتصاد و نیروی نظامی را در سراسر جهان دارد و هر روز بهتر و بزرگتر و قوی‌تر می‌شود… تشکر، آقای رئیس جمهور!

جرمی هانت در دو پیام توئیتری با اشاره به اینکه دوستان باید با یکدیگر صادقانه صحبت کنند، نوشت همان‌گونه که دیپلمات‌های آمریکایی به وزیر خارجه آن کشور نظر خود را ابراز می‌کنند،‌ بریتانیایی‌ها نیز چنین می‌کنند.

هانت که یکی از دو نامزد مطرح حزب محافظه‌کار برای احراز پست نخست‌وزیری بریتانیاست افزوده که اگر او این سمت را در اختیار بگیرد، سفیر این کشور تغییر نخواهد کرد.

ترزا می که تا حدود بیست روز دیگر از سمت نخست‌وزیری بریتانیا کناره‌گیری می‌کند، پیش از این بر سر مسائل مختلفی از جمله توافق هسته‌ای با ایران و روابط با مسلمانان با دونالد ترامپ اختلاف داشت.

با این حال بریتانیا که ظرف چند ماه آینده از اتحادیه اروپا خارج خواهد شد، امیدوار است که بتواند به یک توافق تجاری بزرگ با آمریکا دست پیدا کند که نزدیک‌ترین متحد این کشور محسوب می‌شود.

وزیر بازرگانى امریکا موعد دیدار خود با وزیر بازرگانى بریتانیا را کنسل کرد!

ترامپ اعلام کرد که ارتباطى با این سفیر نخواهد داشت

اما نخست وزیر بریتانیا حمایت خود از سفیرش در امریکا را مجددا تاکید کرد!

اختلاف بین دو کشور به یکباره به حدى رسیده که وزیر بازرگانى امریکا دیدار خود با همتاى بریتانیایى را امشب لغو کرد!

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت اقتصاد برتر، تاریخ انتشار: 19تیر1398 ، کدخبر: - : www.eghtesadbartar.com


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین