پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 27
کد خبر: ۲۲۰۵۱
تاریخ انتشار : ۲۳ تير ۱۳۹۵ - ۰۸:۱۹
جانشین رئیس سازمان بورس در امور بین الملل گفت: بازار سرمایه ایران در ماه‌های اخیر رشد قابل توجهی را تجربه کرده است. به نحوی که پس از برجام شاخص بورس در بازار سرمایه افزایش ۱۳.۷ درصدی داشته است.

شعارسال: بهادر بیژنی در همایش تخصصی بازار سرمایه بیان کرد: میانگین معاملات روزانه بورس و فرابورس ایران در مجموع از روز امضای توافق نامه تا ماه می 2016 نسبت به زمان مشابه در سال 2015 با افزایش 238 میلیون دلاری روبرو شده است که این رقم نشان دهنده توسعه 183 درصدی این بازار است.

وی افزود: بازار صکوک ایران نشان دهنده رشد قابل توجهی است. همچنین صندوق‌های سرمایه گذاری نیز رشد معناداری داشته‌اند. به طوری که صندوق‌های با درآمد ثابت 8.4 درصد رشد در سال 2015 داشته‌اند. این در حالی است که در چهار ماه اول سال 2016 به خصوص پس از برجام ارزش صندوق‌ها 79 درصد افزایش یافته است.

بیژنی ادامه داد: آخرین تحول در زمینه سازمان‌های رتبه بندی، نهایی شدن مقررات حاکم بر سازمان‌ها بوده است و امیدواریم به زودی تعداد زیادی سازمان رتبه بندی در ایران شروع به کار کنند.

جانشین رئیس سازمان بورس در امور بین الملل اظهار کرد: معتقدم پیشرفت‌های سریعی که رخ داده‌اند که نشان دهنده دو موضوع است. نخست برخورداری از بازاری دانش محور است که نشان می‌دهد رشد ما هوشمندانه و خلاقانه بوده است. موضوع دوم اینکه ما دارای یک سیستم مالی انعطاف پذیر برای حمایت از اقتصاد مقاومتی هستیم. انعطاف پذیری و مقاومت از ویژگی‌های مطلوب اقتصاد و سیستم مالی ایران به شمار می‌روند. چون به توسعه پایدار و کاهش حساسیت ما نسبت به بازارهای سهام خارجی کمک می‌کند.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری میزان، تاریخ انتشار: 21تیر1395، کدخبر: 196228: www.mizanonline.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین