پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 24
کد خبر: ۲۲۱۰۵۸
تاریخ انتشار : ۲۶ تير ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۵
سقوط قیمت دلار در بازار طی روز‌های اخیر نه‌تنها بازار سکه و طلا را تحت‌الشعاع قرار داد بلکه قیمت کالاهای اساسی نیز روند نزولی به خود گرفته است.
شعار سال:سقوط قیمت دلار در بازار طی روز‌های اخیر نه‌تنها بازار سکه و طلا را تحت‌الشعاع قرار داد بلکه قیمت کالاهای اساسی نیز روند نزولی به خود گرفته است.
پس‌لرزه‌های سقوط دلار در بازار کالاهای اساسی
روز گذشته قیمت دلار در بازار غیررسمی به کانال ۱۱ هزار تومان سقوط کرد و دیگر بازارها را تحت تأثیر خود قرار داد. در بازار غیررسمی طلا قیمت‌ها تا حدود زیادی نزولی بود به‌طوری‌که هر گرم طلای ۱۸ عیار به محدوده ۳۹۰ هزار تومان رسید.

علاوه بر بازار طلا، بازار کالاهای اساسی نیز دچار تحولات قیمتی شده و روند نزولی قیمت‌ها مشهود است.

تحقیقات از بازار کالاهای اساسی نشان می‌دهد که قیمت برنج ۱۰ کیلویی تا ۵۰ هزار تومان و قیمت چای نیز در بسته‌های ۵۰۰ گرمی تا ۵ هزار تومان کاهش قیمت داشته است.

تجربه نشان داده که با کاهش نرخ ارز، روند نزولی قیمت‌ها در سایر بازارها تشدید می‌شود و فعالان بازار به فکر عرضه کالاها می‌افتند.

در این باره حسین مدرسی‌فر مدیرعامل یکی از شرکت‌های تعاونی مصرف در گفتگویی کوتاه، گفت: با کاهش قیمت دلار، قیمت اکثر کالای اساسی کاهش قیمت داشته‌اند.

وی با بیان اینکه مردم قدرت خریدشان همچنان پایین است، افزود: قیمت برنج امروز با کاهش ۳۰ درصدی قیمت در اختیار مردم قرار می‌گیرد.

شعار سال، بااندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری آنا،تاریخ انتشار:26تیر1398،کدخبر:405155،ana.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین