پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
کد خبر: ۲۲۲۵۵۴
تاریخ انتشار : ۰۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۸:۵۴
در حالیکه سامانه ی کدال در ساعت 15:30 خبر از لغو برگزاری مجمع بانک اقتصاد نوین می داد در ساعت 18:46 دقیقه تصمیمات مجمعی را که خبر لغوش را داده بود منتشر کرد.

شعارسال: در حالیکه سامانه ی کدال  در ساعت 15:30 خبر از لغو برگزاری مجمع بانک اقتصاد نوین می داد در ساعت 18:46 دقیقه تصمیمات مجمعی را که خبر لغوش را داده بود منتشر کرد.

در این مجمع که قرار بود به دلیل به حدنصاب نرسیدن اعضاء ( 46% ) برگزار نشود سهامداران بدون توجه به این ماجرا مجمع را برگزار کردند که در آن تمامی 5 صندلی هیئت مدیره به گروه توسعه ملی (سرمایه گذاری بانک ملی ایران ) رسید. این گروه که با وعده ی تغییر و سودآوری در اقتصاد نوین موفق به کسب هر پنج صندلی هیئت مدیره شد اما در صورتهای مالی سه ماهه ی نخست خود اصلا وضعیت جالبی ندارد و کاهش موارد متعدد از جمله کاهش 95 درصدی سود هر سهم و 89 درصدی موجودی نقد و نیز کاهش جمع دارائیها مؤید این ادعاست.

این درحالیست که بانک مرکزی طی نامه ای خبر از لغو این مجمع داده بود و حالا با وجود مخالفت بانک مرکزی مجمع اقتصاد نوین برگزار شد و نتیجه ی آن مدیران گروه توسعه ی ملی را بسیار خوشحال کرد. گفتنی است 63 درصد از سهام گروه توسعه ی ملی در اختیار بانک ملی است.

این در حالیست که بنا به نظر حسابرس در صورتهای مالی گروه توسعه ی ملی در پایان سال 97 موارد متعددی نیاز به تعدیل دارد. از جمله اینکه عمده مبالغ مربوط به شرکت‌هاي فرعي و وابسته مندرج در صورتهاي مالي تلفيقي گروه از جمله سرمايه‌گذاري در شرکت‌هاي وابسته و محاسبات مربوط‏به سرقفلي، ارزش دفتري دارايي‌هاي ثابت مشهود و سهم اقليت از صحت لازم برخوردار نمي‌باشند.

همچنين سرمايهگذاري در سهام شرکتهاي وابسته گروه شامل صنعتي آذرخاک و يونيک متال تکنولوژي، در صورتهاي مالي تلفيقي گروه به روش ارزش ويژه انعکاس نيافته است. مضافا محاسبه ارزش ويژه سرمايهگذاري شرکتهاي وابسته توسعه صنايع بهشهر جمعا به مبلغ 758ر6 ميليارد‏ريال، شناسايي سهم از زيان بانک اقتصاد نوين به مبلغ 443 ميليارد ريال، سهم گروه از تفاوت تسعير عمليات خارجي بانک مزبور به مبلغ 184ر1 ميليارد ريال و سهم گروه از سود شرکت وابسته صنايع شير ايران به مبلغ 610 ميليارد‏ ريال براساس صورتهاي مالي حسابرسي شده آنها صورت نپذيرفته است. علاوه بر آن 3 شرکت از شرکتهاي وابسته فاقد گزارش حسابرس مستقل ميباشند.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت پدال نیوز، تاریخ انتشار: 1مرداد1398 ، کدخبر: 107998: www.pedalnews.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین