پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۲۳۳۲۵
تاریخ انتشار : ۰۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۲:۴۹
با گذشت بیش از سه روز از قطعی و کدری آب در برخی روستاهای حوالی جاده دریا، مسئولان آب و فاضلاب روستایی مازندران نسبت به رفع این مشکل بی توجه هستند.

شعارسال: مازندران استانی با جاذبه‌های گردشگری و تعدد روستاهای فراوان با شاخصه‌های گردشگری و بوم‌گردی بوده که هنوز بسیاری از روستاهای استان با کمبود زیرساخت مواجه هستند.

روستاهای استان در نیمی از فصول سال میزبان گردشگران و مسافران داخلی و خارجی بوده که سبب می‌شود مشکلاتی برای ساکنان و مسافران در حوزه تامین زیرساخت‌ها به دلیل معیوب بودن تاسیسات برقی و آبی حادث شود.

یکی از اساسی ترین مشکلات رفع نشده روستاهای مناطق مرکزی و غربی مازندران کمبود آب شرب و کدر بودن آب به دلیل وجود کلر فراوان و گاها محصولات اسیدی در آن است.

علیرغم تلاش‌های قطره چکانی نهادهای مسئولان حوزه آب و آبفا، هنوز بسیاری از روستاهای مازندران دارای آب ناسالم بهداشتی برای استفاده بوده و گاها آب مورد نیاز برای کشاورزی زارعان تامین نمی‌شود. با گذشت 40 سال از انقلاب هنوز بسیاری از روستاهای بالادست شهرستانهای مازندران فاقد آب آشامیدنی سالم و بهداشتی هستند که ضرورت نگاه مسئولان برای رفع این نقیصه احساس می‌شود.

برخی از اهالی روستاهای دامیر و درازمحله بخش رودپی شهرستان ساری در گفت‌وگوی تلفنی با خبرنگار  ااز گل آلود بودن آب شرب مصرفی ساکنان روستاهای خود گله‌مند بوده و خواستار پیگیری سریع مسئولان امر برای رفع این مشکلات شدند.

محمد توللی یکی از اهالی روستای ماهفروزمحله با اشاره به اینکه متاسفانه قالب ایام تابستان آب شرب این روستا و روستای اطراف قطع است، افزود: مسئولان آبفار مازندران باید فکری اساسی برای رفع این معضل کنند.

رضا درزی، دیگر اهالی روستای دامیر با بیان اینکه انواع و اقسام بیماری‌های ویروسی از طریق آب ناسالم و غیربهداشتی نصیب مردم این روستا شده است، گفت: نظارت کیفی بهداشت و استاندارد بر آب آشامیدنی روستاها باید بیشتر شود.

میثم دهقان اوجامحله، رئیس شورای اسلامی بخش رودپی ساری با تایید این خبر اظهار داشت: همه ساله در ایام سفر گردشگران و فصل تابستان، مردم روستاهای بخش با مشکل کم آبی مواجه می‌شوند که ضرورت نگاه ویژه مسئولان برای رفع کلی قطعی آب و رفع کدورت آب امری ضروری است.

وی با بیان اینکه قطعی مکرر آب و گل آلود بودن در برخی ایام شبانه‌روز به چندین روز می‌رسد، گفت: پیگیری‌های نمایندگان مجلس با مسئولان آبفای و آبفار در این زمینه هنوز نتیجه نداده است.

اوجامحله با اشاره به قرارگیری روستاهای شهرستان در مسیر جاده بین المللی خزرآباد، تصریح کرد: نگاه ویژه مسئولان به شاخص‌های راهسازی، گردشگری و زیرساختی این منطقه ضروری است.

وی با بیان اینکه روستاهای این مناطق دارای آب بندان‌های فراوان و زیبایی است که در صورت بهره‌برداری بهینه و توجه می‌تواند مکانی مفرح برای بازدید گردشگران باشد، افزود: با توجه ویژه مسئولان به حوزه کشاورزی و آبخیزداری روستاهای منطقه می‌توانیم مشکلات کم آبی این مناطق را رفع کنیم.

مسئولان آبفار مازندران به جای ارائه آمارهای صرف و گزارش عملکردی به دنبال رفع سریع‌تر مشکلات روستاییان در حوزه آب شرب باشند چرا که مسئولیت کارکنان این شرکت چیزی جز تامین آب شرب و سالم برای روستاییان نبوده و نیست.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ انتشار: 5مرداد1398 ، کدخبر: 2062948: www.tasnimnews.com


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین