پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۲۳۷۳۲
تاریخ انتشار : ۰۸ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۲:۰۸
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان کرمانشاه با اشاره به مشکل تأمین آب برای ۳۴۸ روستای استان، گفت: عمده این روستاها که زیر ۲۰ خانوار جمعیت هستند در شهرستانهای کرمانشاه و ثلاث باباجانی قرار دارند.

شعارسال: فرامرز شوهانی اظهار کرد: از حدود ۲۸۸۰ روستایی که در استان داریم ۳۴۸ مورد آنها مشکل تأمین آب دارند که این مشکل یا شامل نداشتن شبکه آبرسانی یا نداشتن منبع تأمین آب است.

وی جمعیت ساکن این روستاها را نیز ۱۹ هزار و ۸۶۵ نفر اعلام کرد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان کرمانشاه با بیان اینکه عمده روستاهایی که مشکل تأمین آب دارند زیر ۲۰ خانوار جمعیت هستند، تعداد این روستاها را ۲۶۲ مورد اعلام کرد و یادآور شد: تعداد روستاهای بالای ۲۰ خانواری که مشکل تأمین آب دارند نیز ۸۶ روستا است.

به گفته این مسئول، بر اساس قوانین بالادستی تعهد شرکت‌های آب و فاضلاب برای اجرای شبکه‌های تأمین آب فقط برای روستاهای بالای ۲۰ خانوار است.

شوهانی در ادامه سهم عمده روستاهایی که مشکل تأمین آب دارند را مربوط به شهرستان کرمانشاه دانست و عنوان کرد: ۱۲۵ روستای شهرستان کرمانشاه با جمعیت ۱۰ هزار و ۸۴۲ نفر مشکل تأمین آب دارد.

وی خاطرنشان کرد: بعد از کرمانشاه، شهرستان ثلاث باباجانی با ۵۴ روستا و ۲۱۵۷ نفر جمعیت بیشترین روستاهای دارای مشکل تأمین آب را دارد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: شهرستان اسلام آبادغرب با دو روستا و ۴۴ نفر جمعیت کمترین تعداد روستاهای دارای مشکل تأمین آب را دارد.

شوهانی با اشاره به اقداماتی که برای تأمین آب این روستاها انجام می‌شود، گفت: برای تأمین آب ۲۱۰ روستا از این تعداد برنامه داریم که در صورت تأمین اعتبار، شبکه‌های آبرسانی برای آنها احداث خواهد شد.

وی افزود: برای تعدادی از این روستاها مجتمع آبرسانی در دست احداث است و برای سایر روستاهایی که منبع آب مناسبی از جمله چاه و چشمه در نزدیکی آنها نیست نیز به صورت سیار آبرسانی انجام می‌شود.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری ایسنا، تاریخ انتشار: 7مرداد1398 ، کدخبر: 98050703434: www.isna.ir


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین