پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۲۳۴۸
تاریخ انتشار : ۲۷ تير ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۳
حقوقدان سوری با تاکید بر اینکه حمایت عربستان از تروریست‌ها در منطقه اقدامی دیکتاتوری و تخطی از منشورهای بین المللی است، گفت: آل‌سعود با سرکوب راهپیمایی‌های مسالمت آمیز در بحرین، این کشور را به یک بازداشتگاه سیاسی مبدل کرده است.

شعار سال: «عصام یازجی»، حقوقدان سوری در دمشق دخالت‌های عربستان در امور دیگر کشورها همچون ایران، سوریه، بحرین، لبنان، یمن، عراق و غیره را نقض آشکار همه منشورهای بین المللی توصیف کرد.

وی با بیان اینکه عربستان با شعارهای فریبنده به خود اجازه دخالت در دیگر کشورها را می‌دهد، گفت: در یمن رژیم آل سعود به قصد بازگرداندن مشروعیت حکومت رئیس جمهور مستعفی منصور هادی، ائتلاف نظامی عربی مشکوکی را تشکیل داده و دست به کشتار ملت یمن و نابودی زیربناهای آن زد و گاهی دیگر با حمایت از همه گروه‌های تروریستی، تروریست‌ها را از همه جهان به سوریه فرستاده تا نظام قانونی این کشور را با شعار حمایت از انقلاب سرنگون کند.

وی افزود: این علاوه بر جنایاتی است که عربستان با اعزام خودروهای بمب گذاری شده و عوامل انتحاری به عراق مرتکب می‌شود تا اراده ملت عراق را که مخالف تجزیه کشورشان و سلطه عربستان بر آن هستند، در هم بشکند.

حقوقدان سوری گفت: دخالت‌های عربستان در لبنان هم بر هیچ کس پوشیده نیست چرا که برای انتخاب رئیس جمهور و برگزاری انتخابات پارلمانی در این کشور از طریق مزدوران خود کارشکنی می‌کند.

یازجی گفت: در داخل عربستان نیز رژیم آل سعود مرتکب فجیع‌ترین موارد نقض حقوق بشر در حق ملت خود می‌شود به گونه‌ای که مخالفان مسالمت‌جو را سرکوب کرده و به زندان می‌کشاند، همچون «رائف البدوی»، وبلاگ نویس سعودی که به دلیل انتقاد از مقامات سعودی در شبکه اجتماعی توئیتر به زندان افکنده شده یا همچون آیت الله باقر النمر روحانی برجسته شیعی سرش را از بدنش جدا می‌کنند و بدین ترتیب عربستان هر کسی را که به نقض حقوق بشر در این کشور اعتراض کند مجازات می‌کند.

حقوقدان سوری حمایت عربستان از تروریست‌های مجاهدین خلق در نشست پاریس را نیز اقدامی زشت و علنی در حمایت آل سعود از تروریسم خواند و گفت: اظهارات ضد ایرانی عربستان در پاریس، تروریستی بود.

وی افزود:این در حالی است که عربستان با اعزام نظامیان مزدور خود تحت عنوان نیروهای سپر جزیره در حال سرکوب و کشتار ملت بحرین است که با راهپیمایی‌های مسالمت آمیز، حقوق سیاسی ملی خود را مطالبه می‌کنند به گونه‌ای که عربستان، بحرین را به بزرگ‌ترین بازداشتگاه سیاسی مبدل کرده است.

یازجی گفت: از دیدگاه حقوقی، مداخله، اقدامی دیکتاتوری است که در آن هرگونه ابزار غیرقانونی با توسل به زور و فشار برای تاثیرگذاری بر استقلال سیاسی و تمامیت ارضی یک کشور بکار گرفته می‌شود به گونه‌ای که با قوانین بین المللی در تضاد است و بدین ترتیب عربستان نمونه‌ای از مداخله‌گرانی است که همه منشورهای بین المللی را زیر پا گذاشته و با استفاده از دلارهای نفتی و همپیمانی محرمانه خود با صهیونیسم جهانی در آمریکا و اسرائیل در دیگر کشورها مداخله می‌کند.

با اندكي تلخيص و اضافات برگرفته از خبرگزاري فارس، تاریخ انتشار: 26 تير 1395، کد مطلب: 13950426000177:www. farsnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین