پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 26
کد خبر: ۲۲۳۶۹۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۸ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۰:۲۱
در 6 ماهه نخست سال 2019 میلادی 513 شرکت با سرمایه ایرانی‌ها در ترکیه به ثبت رسیده است. در یک سال گذشته روند خروج سرمایه ایرانی‌ها به ترکیه افزایش یافته است.

شعارسال: در 6 ماهه نخست سال 2019 میلادی 513 شرکت با سرمایه ایرانی‌ها در ترکیه به ثبت رسیده است. در یک سال گذشته روند خروج سرمایه ایرانی‌ها به ترکیه افزایش یافته است.

ایرانی‌ها در 6 ماهه نخست سال 2019، در زمینه سرمایه‌گذاری خارجی در ترکیه رتبه نخست را به خود اختصاص دادند.

به گزارش عصرایران به نقل از سی‌ان‌ان ترک، در 6 ماهه نخست سال 2019 میلادی در مجموع 513 شرکت ایرانی در ترکیه از سوی سرمایه‌گذاران ایرانی به ثبت رسیده که در مقایسه با مدت مشابه سال 2018، حاکی از افزایش 40 درصدی است.

همچنین ایرانی‌ها در سال 2019 پس از عراقی‌ها بیشترین میزان خانه را در ترکیه خریداری کرده و از منظر تقاضا برای کسب شهروندی از طریق سرمایه‌گذاری (250 هزار دلاری) در رتبه نخست هستند.

ایرانی‌ها در 12 ماهه سال 2016 در مجموع 298 شرکت در ترکیه به ثبت رسانده‌اند و این رقم در سال 2017 به 357 و در سال 2018 به 1019 شرکت رسیده است. پیش‌بینی می‌شود در سال 2019 روند رو به افزایش تقاضا برای تاسیس شرکت در ترکیه با سرمایه ایرانی‌ها افزایش یافته و به رکورد جدیدی برسد.

"فاتح چایاباتماز"، نماینده "انجمن صاحبان صنایع و کارفرمایان مستقل/ مسلمان (موسیاد)" ترکیه در تهران، درباره دلایل افزایش علاقه سرمایه‌گذاران ایرانی برای سرمایه‌گذاری در ترکیه گفته است:" از زمان اعمال تحریم‌های دولت ترامپ علیه ایران، رغبت زیادی از سوی سرمایه‌گذاران ایرانی برای سرمایه‌گذاری در ترکیه دیده می‌شود. پیش‌بینی ما این است که این علاقه همچنان طی سال‌های آتی افزایش خواهد یافت."

او افزوده است:" ایرانی‌ها علاقه زیادی به خروج سرمایه‌هایشان به مقصد کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس ندارند و به دلیل راحتی روند بوروکراسی و امتیازاتی چون اعطای حق شهروندی در قبال سرمایه‌گذاری، ترکیه را مقصد بهتری برای سرمایه‌هایشان می دانند."

به گفته این فعال اقتصادی ترکیه، سیاست اعطای شهروندی به سرمایه‌گذاران خارجی در ترکیه که از سال 2017 به مورد اجرا گذاشته شده است، نقش موثری در جلب و جذب سرمایه‌گذاران ایرانی دارد. هم اکنون در ترکیه هر شهروند خارجی که خانه‌ای به ارزش 250 هزار دلار خریداری کند، می‌تواند شهروندی و پاسپورت ترکیه را دریافت کند.

او گفته است: اگر روند کنونی ادامه یابد انتظار داریم طی سال‌های آتی رکورد جذب 5 میلیارد دلار سرمایه ایرانی را بزنیم.


شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از سایت خبری تحلیلی عصر ایران، تاریخ انتشار: 5 مرداد 1398 ، کدخبر:681211 ،www.asriran.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۹
0
0
ایرانی ها ترکیه و گرجستان و کشورهای داغون اطرافو خوب اباد کردن
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین