پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۲۴۴۹۸
تاریخ انتشار : ۱۱ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۵
اگرچه این روز‌ها مدیران بسیاری از شرکت‌ها به خاطر حقوق سرسام آورشان مورد انتقاد قرار می‌گیرند اما همه اینطور نیستند.مدیرانبرجسته ی فهرست پیش رو، همگی میلیون ها بلکه میلیاردها دلار ثروت دارند. بعضی از آن ها فقط در ظاهر عضو باشگاه حقوق یک دلاری ها هستند و در واقعیت، در عوض حقوق سالیانه شان، سهام شرکت به عنوان مزد کارشان به آن ها واگذار می شود، اما بقیه ی آن ها از اینکه از این راه ثروت خود را بیشتر کنند به کلی صرف نظر کرده اند.

شعار سالمدیران برجسته ی فهرست پیش رو، همگی میلیون ها بلکه میلیاردها دلار ثروت دارند. بعضی از آن ها فقط در ظاهر عضو باشگاه حقوق یک دلاری ها هستند و در واقعیت، در عوض حقوق سالیانه شان، سهام شرکت به عنوان مزد کارشان به آن ها واگذار می شود، اما بقیه ی آن ها از اینکه از این راه ثروت خود را بیشتر کنند به کلی صرف نظر کرده اند.

بررسی های اخیر نشان می دهد نحوه ی دریافت حقوق مدیر عامل ها پیچیدگی زیادی پیدا کرده. طبق رده بندی وبسایت NewYorkTimes در خصوص مدیر عامل هایی که بیشترین درآمد را در سال ۲۰۱۸ داشتند، ایلان ماسک، مدیر عامل شرکت تسلا، در سال گذشته در مجموع ۲/۳ میلیارد دلار حقوق دریافت کرد. با این حال، شرکت تسلا این ادعا را رد کرد و اظهار کرد ماسک دلاری حقوق نگرفته.

مارک زاکربرگ، هم‎مؤسس و مدیر عامل فیسبوک، در سال ۲۰۱۵ اظهار کرد: «به اندازه ی کافی پول درآوردم. حالا همه ی تمرکزم رو روی این گذاشتم که با چیزی که دارم بهترین کار ممکن رو انجام بدم.» زاکربرگ تصمیم گرفته فقط یک دلار حقوق بگیرد و از دریافت سهام به عنوان مزد کارش هم خودداری کرده. جک دورسی، مدیر عامل توئیتر، هم از قانون مشابهی پیروی می کند.

لری پیج و سرگئی برین

حقوق برجسته ترین مدیران دنیای فناوری فقط با سالی 1 دلار!

طبق گزارش سالیانه ی شرکت گوگل به کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا، برین و پیج، بنیانگذاران این شرکت، در سال ۲۰۰۴ در خواست کردند حقوق ثابت هر دوی آن ها به سالانه یک دلار کاهش یابد.

از آن زمان، کمیته ی پرداخت حقوق گوگل، بارها مبالغ کلانی را به عنوان حقوق سالانه به آن ها پیشنهاد داده که آن ها باز هم این پیشنهادات را رد کرده اند.

با آنکه پیج و برین، از دریافت پاداش های نقدی بر اساس عملکرد شخصی و حرفه ای شان در شرکت گوگل صرف نظر کرده و هیچ گونه سهامی هم در عوض آن دریافت نکرده اند، اما حالا طبق تخمین ها، لری پیج ۵۳/۱ میلیارد دلار و سرگئی برین ۵۱/۸ میلیارد دلار ثروت دارند.

جک دورسی

حقوق برجسته ترین مدیران دنیای فناوری فقط با سالی 1 دلار!

گزارشات سالیانه ی شرکت توئیتر نشان می دهد دورسی، مدیر عامل توئیتر، سالانه فقط ۱/۴۰ دلار حقوق می گیرد. ثروت فعلی دورسی ۵/۷ میلیارد دلار تخمین زده شده.

دورسی قبلاً هیچ مبلغی به عنوان مزد کارش دریافت نمی کرد. از سال ۲۰۱۵ تا ۲۰۱۸ هم طبق گزارشات سالانه ی شرکت توئیتر، دورسی از دریافت هرگونه مزد و مزایایی جز یک حقوق سالانه ی ۱/۴۰ دلاری خودداری کرده بود.

برخی احتمال می دهند مبلغ ۱/۴۰ دلاری حقوق دورسی نمادین باشد، چون در ابتدای راه اندازی شبکه اجتماعی توتیتر، پست ها از لحاظ تعداد کلمات، محدودیت ۱۴۰ کلمه ای داشتند که حالا به ۲۸۰ کلمه افزایش یافته است.

لری الیسون

حقوق برجسته ترین مدیران دنیای فناوری فقط با سالی 1 دلار!

طبق اعلام شرکت اوراکل، الیسون، مدیر عامل و مدیر ارشد فنی این شرکت، در سال ۲۰۱۸ فقط یک دلار از شرکت اوراکل حقوق گرفت. طبق گزارشات سالیانه ی این شرکت، الیسون از سال ۲۰۱۱ این رویه را در پیش گرفته است.

در عین حال، صفرا کتز و مارک هرد، دیگر مدیران عامل شرکت اوراکل، علاوه بر دیگر انواع مزد و پاداش، حقوق های چند صد هزار دلاری دریافت می کنند.

پس لری الیسون از چه راهی به ثروت چند ده میلیارد دلاری اش اضافه می کند؟ الیسون علاوه بر آن حقوق یک دلاری، به شکل دریافت سهام واگذاری شده و دیگر روش ها، از شرکت خود حقوق می گیرد.

طبق تخمین ها، لری الیسون، ۷۱/۶ میلیارد دلار ثروت دارد.

ایلان ماسک

حقوق برجسته ترین مدیران دنیای فناوری فقط با سالی 1 دلار!

شرکت تسلا چند سال قبل بر اساس قوانین ایالت کالیفرنیا ملزم شد به ایلان ماسک، مدیر عامل خود، حداقل دستمزد را پرداخت کند.

اما طبق اعلام شرکت تسلا، ایلان ماسک کماکان حاضر به پذیرفتن این حداقل دستمزد نیست.

گرچه در گزارشات سالیانه ی شرکت تسلا ذکر شده که ماسک این حقوق را نمی پذیرد اما بررسی های رسانه ها نشان داده ماسک در سال گذشته ی میلادی، ۲/۳ میلیارد دلار حقوق گرفته بود که البته شرکت تسلا این مسأله را انکار کرده است.

در سال ۲۰۱۸ گزارشی در وبسایت NewYorkTimes منتشر شد که نشان می داد ایلان ماسک به عنوان مدیر عامل شرکت تسلا، ۲/۳ میلیون دلار کسب درآمد کرده بود. اما ماجرا پیچیده تر از چیزی است که به نظر می رسد. ممکن است ماسک تنها درصورتی چنین پاداش های بزرگی را دریافت کند که موفق شده باشد تعدادی از اهداف بزرگ شرکت تسلا را محقق کند.

ثروت ایلان ماسک ۲۰/۱ میلیارد دلار تخمین زده شده است.

مارک زاکربرگ

حقوق برجسته ترین مدیران دنیای فناوری فقط با سالی 1 دلار!

به گفته ی وبسایت WashingtonPost، زاکربرگ، مدیر عامل فیسبوک، در سال ۲۰۱۳ به باشگاه حقوق یک دلاری ها پیوست.

علاوه بر این، او از دریافت هرگونه پاداشی صرف نظر کرده که عمده دلیل آن سلطه ای است که بر سهام شرکت فیسبوک دارد.

مارک زاکربرگ طبق تخمین ها ۷۵/۵ میلیارد دلار ثروت دارد.

ایوان اشپیگل

حقوق برجسته ترین مدیران دنیای فناوری فقط با سالی 1 دلار!

بعد از عرضه ی عمومی سهام شرکت اسنپ چت در سال ۲۰۱۷، حقوق ایوان اشپیگل، هم‎مؤسس و مدیر عامل این شرکت، از ۵۰۰ هزار دلار به یک دلار کاهش پیدا کرد. با این حال، طبق گزارشات سالیانه ی این شرکت، اشپیگل تا سال ۲۰۲۰ کماکان هر سه ماه یک بار اقساط سهامش را دریافت خواهد کرد.

ثروت ایوان اشپیگل ۳/۴ میلیارد دلار تخمین زده می شود.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از باشگاه خبرنگاران جوان ، تاریخ انتشار 11مرداد 98، کد خبر: 7022639، www.yjc.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین