پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۲۴۶۷۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۳:۴۱
از روز گذشته که برگزاری مراسم افتتاحیه مسابقات فوتبال غرب آسیا در کربلا آغاز شد با حواشی و واکنش‌های زیادی روبرو بوده است. ماجرا از این قرار بود که افتتاحیه این دوره از مسابقات در ورزشگاهی در کربلای معلّی با نواختن موسیقی و رقص زنان همراه بود که موجی از واکنش‌های متفاوتی برانگیخته است.

شعارسال: سخنران معروف گفت : در باورمان نمی‌گنجید در ورزشگاهی در حریم مقدس و پاک کربلا زنان رقاصه و نوازنده که یادآور فساد بنی‌امیه و وارث یزید و یزیدیانند حضور یابند

.از روز گذشته که برگزاری مراسم افتتاحیه مسابقات فوتبال غرب آسیا در کربلا آغاز شد با حواشی و واکنش‌های زیادی روبرو بوده است. ماجرا از این قرار بود که افتتاحیه این دوره از مسابقات در ورزشگاهی در کربلای معلّی با نواختن موسیقی و رقص زنان همراه بود که موجی از واکنش‌های متفاوتی برانگیخته است.

حجت‌الاسلام والمسلمین شیخ حسین انصاریان از علمای برجسته ایران و استاد سطوح عالی حوزه‌های علمیه در پیامی نسبت به این اقدام واکنش نشان داد و گفت:

هرگز در باورمان نمی‌گنجید در برابر چشمان شیعیان غیرتمند عراق که همه ساله میزبان میلیون‌ها زائر حضرت سیدالشهداء (ع) هستند در ورزشگاهی در حریم مقدس و پاک کربلا و حرم پاک و مطهر آل الله (ع) که محل نزول ملائکه و قدمگاه اولیا و انبیا و ائمه معصومین (ع) و سرزمین کرب و بلا و غم و مصیبت جانکاه آل طه (ع) است، زنان رقاصه و نوازنده که یادآور فساد بنی‌امیه و وارث یزید و یزیدیانند حضور یابند و قلب مقدس امام زمان (عج) و اهل بیت (ع) و شیعیان پاک و مخلص را به درد آورند و با این حرکت شیطانی دل شیطان صفتان و دشمنان اهل بیت (ع) به ویژه وهابیت خبیث را شاد کنند و داغی جانگداز بر پیکر اسلام بگذارند.

امید است با موضع‌گیری صریح مراجع و علمای اعلام و اعتراض فراگیر و جدّی شیعیان مخلص و غیور، و اعلام انزجار از اینگونه رفتارهای بی‌شرمانه و موزیانه و این ظلم فاحش دردآور، این حرکت فجیع در نطفه خفه و از تکرار آن در این سرزمین مقدس جلوگیری شود و با استغفار به درگاه ربوبی و عذرخواهی از ساحت مقدس ارباب غریب و مظلوم، حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و فرزند رشید امیرالمومنین حضرت قمر بنی‌هاشم و خاندان پاک رسول با کرامت اسلام (ص) موجبات شادی آن حضرات فراهم و قلب جریحه دارشان التیام یابد.

پیش از این نیز، نوری المالکی، نخست‌وزیر پیشین و دبیرکل حزب‌ الدعوه اسلامی عراق، پنجشنبه 10 مرداد طی بیانیه‌ای ضمن "محکوم کردن "حواشی" مراسم افتتاحیه بازی‌های غرب آسیا در ورزشگاه کربلا، پخش موسیقی و اجرای رقص در این مراسم را "موجب هتک حرمت و قداست" این شهر عنوان کرد. وی همچنین خواستار "تحقیقات فوری" دولت عراق برای "مجازات عاملان این هتک حرمت اعم از دولت محلی، وزارت ورزش یا فدراسیون فوتبال" شده است.

دیوان وقف شیعی عراق (سازمان اوقاف و امور خیریه عراق) نیز در بیانیه‌ای اعلام کرده است که «رویدادهای مراسم افتتاحیه، تقدس کربلا را آشکارا مخدوش کرده است». این سازمان در بیانیه خود ضمن محکوم کردن "حواشی" مراسم افتتاحیه مسابقات فوتبال غرب آسیا، آن را "هتک حدود شرعی و تجاوز به ضوابط اخلاقی لازم‌الاجرا در شهر مقدس کربلا" دانسته است.


سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری تسنیم ، تاریخ انتشار11  مرداد 98، کد خبر:2067180 www.tasnimnews.com،

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۱
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۳
0
0
کشور خودمونو ول کردین در مورد جای دیگه نظر میدین ،
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین