پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۲۵۵۳۶
تاریخ انتشار : ۱۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۸:۳۱
آقا خیلی راحت و جدی جواب داد، اصلا احساس نمی کردیم داره با یک جوون صحبت میکنه انگار با یکی از مسوولین هم تراز خودش داره حرف میزنه؛ بهش گفت: مقایسه با اول انقلاب مقایسه ناقصیه؛ اون موقع واقعا کسی نبود که تجربه کار داشته باشه. برای امام جمعگی هم کسی نبود که من را امام جمعه کردن. بعد هم کسی مثل آقای فتاح نه جوان است و نه پیر ولی واقعا به صلاح نیست ایشون رو کنار بگذاریم. اما راهکار شما چیه که مدیرهای جوان سر کار بیان؟ (این سوال رو چند بار دیگه هم از اول جلسه پرسیده بود اما کسی جواب نداده بود) بعد آقا فرمود به نظر من باید رییس دولت یک فرد جوان باشه. اگر یک جوان رییس دولت بشه همه مدیرانی که به طور عادی توی همه سطوح روی کار میان جوان خواهند بود.

شعار سال: ۴۲ تن از اعضای گروه‌های جهادی پنج‌شنبه‌شب (۱۳۹۸/۰۵/۱۰) در دیدار با رهبر انقلاب اسلامی، به ارائه گزارش اقدامات خود در مناطق محروم و تشریح نظراتشان درباره این مسئله پرداختند. این تعداد نیروهای قدیمی جهادی و کسانی هستند که بین ۱۰ تا ۲۰ سال سابقه فعالیت جهادی دارند و از طیف‌های مختلف جهادی دورهم جمع شدند تا این دیدار اتفاق بیفتد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین علی مهدیان حاشیه‌ای بر این دیدار نگاشته و در صفحه اجتماعی خود قرار داده است. متن این حاشیه‌نگاری به شرح زیر است:

دیگه چهل سالمه اما مثل دختربچه‌های ده‌پانزده ساله شدم. یواشکی طوری که زن و بچه‌ام نبینن و ناراحت نشن یه گوشه مینشینم و چشمهام رو میبندم و یاد اون لحظه ها میکنم. نمیدونم چرا اینطوری شدم...

طلسم لازم دارد

مهدی مسکنی گفت: این رفیقمون مجرده دیگه ظاهرا اسباب دنیایی براش جواب نمیده شما یه دعایی بکنید که...

آقا پرید وسط حرفش و با خنده گفت: طلسم لازم داره

کل جمعیت پکید از خنده... .

شب وقتی از بیت آقا بیرون میومدیم به حمید خانمحمدی گفتم: باورم نمیشد یک همچین جلسه ای با آقا داشته باشیم. رفیق قدیمیمه بیش از بیست و پنج ساله میشناسمش.

درخواست دیدار مردم سیستان با آقا

حمید به آقا گفت: آقا مردم سیستان که ما براشون کار میکنیم از ما یه خواسته ای دارن می گن شما آقا رو میبینید به آقا بگید اجازه بده ما روستایی های دور افتاده هم به دیدارشون بیایم.

آقا گفت: خیلی عالیه دفتر توی برنامه های دیدار قرار بدن.

بعد رو به حمید کرد و گفت: از خود منطقه هم جوانانی هستن که با ارتباط با اونها کار می کنید؟ بهتون کمک میدن؟

حمید گفت: بله آقا جمع زیادی توی خود منطقه متصل به جهادی ما کار میکنن.

آقا گفت: خیلی خوبه.

همه با نمک شده بودند

کاش هیچ وقت مزه لحظه هاش از زیر زبونم بیرون نره. همه با نمک شده بودن؛ حاج حسین یکتا که یک چشمش مصنوعیه گفت: آقا من تنها کسی هستم که توی این جمع همه رو با یک چشم می بینم.

حاج آقای قاسمیان گفت: من سی و سه سال مداوم هر سال جهادی میرم هم تجربه جمع کردم هم توی ارتباط با مسوولین قالتاق شدم؛ هر دوش هم نیازه.

آقا خندید و گفت: قالتاق شدید پس...

مسکنی گفت: آقا این چند نفر حرفشون رو نزنن میرن معتاد میشن... آقا خندید.

چرا الان پیرمردها کنار نمی‌روند تا جوان‌ها بیایند؟

آنقدر فضا صمیمی بود که هر چی دلمون می خواست به آقا میگفتیم. یکی برگشت و گفت: آقا شما میگید جوانها را به کار بگیرند خوب این ایراد به خودتون هم وارده چند تا انتصابهاتون همه سن بالا بودن. شما آقای حاج علی اکبری رو گذاشتید امام جمعه همه خوشحال شدیم ولی ایشون پنجاه و پنج سالشه، خودتون اول انقلاب نزدیک چهل سالتون بود که امام جمعه شدید. خوب چرا الان پیرمردها کنار نم یرن جون ها بیان. چرا خودتون عمل نمی کنین به این حرفتون.

رئیس دولت باید یک فرد جوان باشد

آقا خیلی راحت و جدی جواب داد، اصلا احساس نمیکردیم داره با یک جوون صحبت میکنه انگار با یکی از مسوولین هم تراز خودش داره حرف میزنه؛ بهش گفت:

مقایسه با اول انقلاب مقایسه ناقصیه؛ اون موقع واقعا کسی نبود که تجربه کار داشته باشه.

برای امام جمعگی هم کسی نبود که من را امام جمعه کردن

بعد هم کسی مثل آقای فتاح نه جوان است و نه پیر ولی واقعا به صلاح نیست ایشون رو کنار بگذاریم

اما راهکار شما چیه که مدیرهای جوان سر کار بیان؟ (این سوال رو چند بار دیگه هم از اول جلسه پرسیده بود اما کسی جواب نداده بود)

بعد آقا فرمود به نظر من باید رییس دولت یک فرد جوان باشه. اگر یک جوان رییس دولت بشه همه مدیرانی که به طور عادی توی همه سطوح روی کار میان جوان خواهند بود.

عکس دسته جمعی

برام خیلی جالب بود که آقا اینقدر راحت و جدی با جوان ها سخن می گوید. اینقدر راحت خود او رو هم نقد میکردند و او هم صمیمانه نظرش رو میگفت.

موقع عکس دسته جمعی رفتم کنار آقا ایستادم. باورم نمیشد کنار او بایستم و عکس بگیرم. بعد پیش خودم گفت بگذار جلوی پاش بنشینم این طوری احساس نزدیکی بیشتری می کردم. جلوی پاش روبروی دوربین نشستم حواسم به بقیه نبود حواسم به دوربین هم نبود؛ اما یک طوری خودم رو به آقا چسبونده بودم طوری که احساس میکردم عمامه ام به دست هاش میخوره؛ چه احساس خوبی بود زیر سایه او بودم و پشتم هم به او گرم...

در جوانی تمرین اخلاص کنید

آقا فرمود بچه ها ثبات قدم داشته باشید مراقب وسوسه ها باشید اخلاص توی جوانی ساده تر است توی جوانی تمرین کنید که در سنین بالا عادت به اخلاص کرده باشید. اگر اخلاص داشته باشید رحمت الهی همینطور بر سرتان می ریزد. (حقیقتا احساس کردم تجربه اش را میگوید نه فقط علمش را)..

مستحبات را رعایت کنید نماز با توجه به جماعت در مسجد.

کمتر از بیست دقیقه به خود آقا وقت رسید

طنین صداش و چشم های آرام و باوقارش، شوخی هایش و خودمانی بودنش، نمازش اون موقع که با تربت تبرک میجست و دست به خاک مهر میزد و به عمامه اش میکشید. وقتی دست روی چشم هایش می گذاشت و حدس میزنم آیت الکرسی می خواند، همه اش لحظه به لحظه جلوی چشمم است.

به محافظینش که تلاش میکردند بچه ها را منظم کنند تا به او فشار نیاید برگشت و گفت رها کنید جوان ها را بگذارید راحت باشند.

آنقدر همه حرف زدند که کمتر از بیست دقیقه به خود آقا وقت رسید حرف بزند. تازه وقتی مهدی مسکنی داشت جلوی نعمتی را میگرفت که کمتر حرف بزند، آقا برگشت به نعمتی گفت حیف شد داشتم استفاده میکردم. انگار دوست داشت نعمتی بیشتر حرف بزند، ولی جلوی مدیریت مسکنی بر جلسه را هم نگرفت.

کار جهادی را تبدیل به گفتمان کنید

گفت در این جلسه برایم مسجل شد که بچه های جهادی رشد کرده اند خیلی قوی تر از ساخت حمام و دستشویی و اینها شده اند اما هر چه هستید یقین کنید توانتان بیش از ده برابر همین توان فعلی تان است...

اما شاید از همه مهمتر اینکه فرمود: بچه ها شما ده درصد کل جوانان کشورید بیایید کار جهادی را تبدیل به گفتمان کنید؛ حیف است بقیه جوانان از خدمت کردن محروم باشند. این محرومیت را هم با گفتمان سازی از بین ببرید. کاری کنید نود درصد دیگر از جوانان کشور هم به این جریان متصل شوند.

باری که رهبرم به دوشم گذاشت

نمی دانم چقدر عمر می کنم اما این دیدار با آقا در چهل سالگیم همراه با چهل نفر از دوستان جهادیم جزو شیرین ترین لحظات عمرم خواهد ماند و با مزه این دیدار روز و شب خود را طی میکنم.

اما همان قدر که لذت بردم احساس می کنم شانه هایم سنگین تر شده باری که رهبرم به دوشم گذاشت یعنی گفتمان جهادی برای همراهی نود درصد دیگر جوانان...

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه خبری تحلیلی انتخاب، تاریخ 13 مرداد 98، کد مطلب: 493477: www.entekhab.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین