پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 19
کد خبر: ۲۲۵۶۰۹
تاریخ انتشار : ۱۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۷
نتایج ماراتن بزرگ علمی اعلام شد و باز هم نام آذربایجان‌شرقی خوش درخشید؛ چهار رتبه تک رقمی امسال نصیب استان شد.
شعارسال: آزمون سراسری سال 98 روزهای 13 و 14 تیرماه برگزار شد که 58 درصد داوطلبان خانم و 42 درصد آقا بودند و تعداد 637 هزار نفر در گروه علوم تجربی شرکت کردند که بیشترین تعداد داوطلبان را شامل می‌شد.

براساس این گزارش، نتایج اولیه آزمون سراسری سال 98 روز چهارشنبه 16 مرداد اعلام می‌شود، در این آزمون 832 هزار نفر مجاز به انتخاب رشته شدند و فرایند انتخاب رشته از 20 تا 24 مرداد ماه انجام خواهد شد، تمام داوطلبان حتی غایبان جلسه می‌توانند در انتخاب رشته با سوابق تحصیلی شرکت کنند.

سازمان سنجش آموزش کشور اسامی نفرات برتر هر گروه آزمایشی را اعلام کرد که بر این اساس 10 نفر برتر گروه‌های آزمایشی ریاضی و فنی، علوم انسانی و علوم تجربی و 5 نفر برتر گروه‌های هنر و زبان‌های خارجی معرفی شدند.

نتایج ماراتن بزرگ علمی اعلام شد و باز هم نام آذربایجان‌شرقی خوش درخشید؛ ۴ رتبه تک رقمی امسال نصیب استان شد.

هیچ کلاس کنکوری نرفتم

امین ایمانپور رتبه سوم گروه انسانی گفت: روزانه بیش از ۷ ساعت درس می‌خواندم و همه تلاش هود را برای به دست آوردن یک نتیجه خوب گذاشتم.

وی افزود: به هیچ وجه از کلاس‌های خصوصی و کنکور استفاده نکردم و اعتقادی هم به این کلاس‌ها ندارم.

رتبه سوم گروه انسانی با تشکر از پدر، مادر و معلمان خود گفت: تمرکز کافی به دروس، فضای آرام و مرور عامل اصلی موفقیت و کسب رتبه بهتر است.

توصیه برترین‌ کنکور ۹۸ به پشت‌کنکوری‌ها

رسا ظفری، رتبه چهارم گروه تجربی گفت: در زمان مدرسه به صورت مداوم روزانه ۷ ساعت درس مفید می‌خواندم و روزهای تعطیل نیز به ۱۱ ساعت می‌رسید.

وی گفت: از کلاس خصوصی استفاده نکرده و با تلاش و کمک معلمان این نتیجه را کسب کرده‌ام.

این رتبه تک رقمی افزود: به کنکوری‌های سال بعد توصیه می‌کنم تا دروس کنکور را به خوبی مطالعه کرده و در کنار آن از تفریحات مفید و به اندازه نیز غافل نشوند.

ساعت مطالعه نفرات برتر کنکور چقدر بوده؟

محمدرضا ارشدی صوفیانی، رتبه پنجم کنکور تجربی سال ۹۸ نیز گفت: روزانه ۱۱ ساعت مطالعه مفید داشتم و هدف رتبه تک رقمی را داشتم که الحمدالله به آن رسیدم.

وی که همانند سایر رتبه‌های برتر استان از کلاس‌های کنکوری استفاده نکرده است، ادامه داد: از پدر و مادر و معلم‌هایم تشکر ویژه دارم که من را یاری و کمک کردند تا بتوانم به این رتبه دست یابم.

گزارش ما حاکی از آن است که با توجه به پیشنهادات گسترده کشورهای اروپایی و آمریکایی به رتبه‌های برتر کنکور جهت تحصیل در آن کشورها، دانش‌آموزان برتر و تک رقمی استان، تحصیل در ایران را به آن کشورها ترجیح می‌دهند.

همانطور که مدیرکل آموزش و پرورش استان می‌گوید: استان آذربایجان‌شرقی رتبه اول در کسب تک رقمی‌ها کنکور تجربی دارد و از لحاظ کسب رتبه‌های خوب سیر صعودی به خود گرفته است به طوریکه سال گذشته ۳ دانش‌آموز و امسال ۴ دانش‌آپوز از این استان رتبه تک رقمی کسب کردند.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از خبرگزاری خبرآنلاین ، تاریخ انتشار: 16 مرداد 1398 ، کدخبر: 1287287 ، www.khabaronline.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین