پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۲۶۰۷۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۹ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۰:۲۰
جبار کوچکی‌نژاد ،نماینده مردم رشت در مجلس با اظهار تاسف از لغو ممنوعیت فصلی واردات برنج گفت‌: وزارتخانه‌ و سازمان‌هایی که اقدام به صدور و پخش این بخشنامه کردند تحت سیطره دلالان هستند.
شعار سال:نماینده مردم رشت در مجلس با اظهار تاسف از لغو ممنوعیت فصلی واردات برنج گفت‌: وزارتخانه‌ و سازمان‌هایی که اقدام به صدور و پخش این بخشنامه کردند تحت سیطره دلالان هستند.

جبار کوچکی‌نژاد ، با بیان اینکه یقیناً بین دلالان داخلی و همدستان آنان رابطه‌ای وجود دارد و این رابطه روی وزارت جهاد کشاورزی، صدا و سیما و سازمان حمایت از مصرف کنندگان تأثیر گذاشته است اظهار داشت: لغو ممنوعیت واردات برنج خارجی دهن‌کجی به سیاست‌های اقتصاد مقاومتی است.

نماینده مردم رشت در مجلس با بیان اینکه وی از شنیدن خبر لغو ممنوعیت واردات برنج شوکه شده است عنوان کرد: طبق قانون دولت سه ماه بعد از برداشت محصول داخلی حق واردات برنج را ندارد از سویی دیگر بر اساس همین قانون این واردات باید بر اساس نیازهای واقعی بازار و بدون هیچ‌گونه تبلیغات خاصی انجام شود.

عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس توجه به تولیدات داخلی و حمایت از آنان را از تأکیدات مقام معظم رهبری خواند و با بیان اینکه به شدت از رسانه ملی گله‌مند است تصریح کرد: در این مقطع از زمان که کشاورزان با خوشحالی مشغول برداشت برنج هستند این‌گونه رفتارها مانند پتکی است که بر سر آنان فرود می‌آید.

کوچکی‌نژاد تضعیف جایگاه کشاورزان برنج‌کار را عملی خلاف اهداف اقتصاد مقاومتی و رفتاری ضد منافع عمومی تلقی کرد و ابراز داشت: دلالان داخلی قصد دارند برنج را با قیمتی نازل از کشاورزان بگیرند و در انبارها ذخیره کرده و سپس با همدستی واردکنندگان برنج خارجی سر موعد مناسب آن را با قیمتی گزاف در بازار عرضه کنند.

وی نیاز بازار داخلی به واردات سالانه حدود ۷۰۰ تا ۸۰۰ هزار تن برنج آن هم بدون انجام هیچ تبلیغاتی را متذکر شد و خاطرنشان کرد: طبق قانون پس از واردات و تأمین نیاز بازار برنج خارجی باید در موعد مقرر توزیع شود اما در حال حاضر افرادی ذی‌نفع از این مسئله به عنوان یک اهرم فشار بر علیه برنج داخلی استفاده‌ می‌کنند.

نماینده مردم رشت در مجلس با اشاره به اینکه اعلام خبر لغو ممنوعیت فصلی واردات برنج زمینه نگرانی و دلزدگی کشاورزان شالیکار را به دنبال دارد اظهار داشت: این بخشنامه سبب می‌شود برنج داخلی ارزان به دست مفت‌خوران و دلالان بیافتد و بعد کشاورزان ما در زمان افزایش قیمت برنج زانوی غم به بغل بگیرند و حسرت بخورند.

عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس ورود دستگاه‌های نظارتی به عملکرد وزارت جهاد کشاورزی و رسانه ملی را خواستار شد و گفت: بنده در نخستین جلسه مجلس مراتب اعتراض خود را نسبت به لغو ممنوعیت فصلی واردات برنج اعلام می‌کنم زیرا دولت و دستگاه‌های تحت امر آن در این باره بر اساس قانون عمل نکردند.

کوچکی‌نژاد ورود انجمن برنج و بسیاری از سازمان‌ها و نهادهای مرتبط با آن جهت اعتراض به لغو ممنوعیت فصلی واردات برنج را لازم و ضروری دانست و ابراز داشت: زدن تیر خلاص به کشاورزان برنج‌کار آن هم در سالی که توسط مقام معظم رهبری مزین به شعار حمایت از تولیدات داخلی شده است واقعاً جای تأسف دارد.

شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه خبری تحلیلی رویداد گیلان،تاریخ انتشار:18مرداد1398،کدخبر:51354،rooydadegilan.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۰
0
0
برنج ایرانی هم با این قیمتهای اخیرش که رکود زد و خریدارانش را محدود کرد
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین