پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۵۶۴۸۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۵ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۴
نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل در مجلس گفت:‌ وقوع سرمازدگی و خشکسالی ۴۰ میلیارد تومان خسارت به باغات چای شمال وارد کرده است.

شعارسال: ذبیح‌الله نیکفر اظهار داشت:‌ بر اساس برآوردهای اولیه انجام شده توسط کارشناسان،‌ بروز دو پدیده خشکسالی و سرمازدگی حدود 40 میلیارد تومان خسارت به باغات چای استان‌های گیلان و مازندران وارد کرده است.

نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل در مجلس در مورد درصد آسیب‌های وارده به باغات چای شمال نیز ابراز داشت:‌ طبق بررسی‌های انجام شده حدود 45 درصد محصول در چین اول برگ سبز چای،‌ به علت وقوع سرمازدگی و سپس خشکسالی دچار افت میزان برداشت شده است.

نیکفر میزان خسارات وارده به باغات چای را تقریباً بالغ بر 40 میلیارد تومان اعلام کرد و بیان داشت:‌ براساس نظر مسئولان سازمان چای،‌ برآوردهای دقیق خسارات در پایان فصل برداشت چای محاسبه و سپس مبالغ مورد نظر از طریق بیمه فراگیر به چایکاران پرداخت می‌شود.

نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل در مجلس به موضوع الزام دستگاه‌های اجرایی برای استفاده از چای داخلی اشاره کرد و گفت:‌ با وجود همه مکاتبات انجام شده با تمامی رؤسا و مسئولان سازمان‌ها و دستگاه‌های اجرایی، این موضوع تاکنون از طرف آنان اجرایی نشده است.

وی واردات بی‌رویه و خارج از ضابطه برنج را نیز مورد انتقاد قرار داد و خاطرنشان کرد:‌ برنج و چای دو محصول استراتژیک گیلان محسوب می‌شوند بنابراین مسئولان وزارت صنعت،‌ معدن و تجارت حداقل برای حمایت از تولید داخلی،‌ باید از واردات بی‌رویه آن‌ها جلوگیری به عمل آورند.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس حمایت از فعالان عرصه صادرات کشور را ضروری خواند و افزود:‌ وزارت صنعت،‌ معدن و تجارت به غیر از حمایت از واردکنندگان، تاکنون عملکرد خوبی در حوزه توسعه صادرات و رفع موانع پیش روی صادرکنندگان داخلی نداشته است.

نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل در مجلس‌ تصریح کرد:‌ رویه صادرات و واردات در کشور ما برخلاف سایر کشورهای دیگر کاملاً متفاوت و برعکس عمل‌ می‌کند یعنی فعالان حوزه واردات کالاها برخلاف صادرکنندگان داخلی،‌ برای پیشبرد برنامه‌های خود هیچ دغدغه خاصی ندارند.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس عنوان کرد:‌ با کمی دقت و تأمل بیشتر مشاهده می‌کنیم که در تمام حوزه‌های صادراتی کشور،‌ مشکلات و موانع بسیار زیادی وجود دارد در حالیکه این موانع ‌و چالش‌ها با این شدت و حجم به هیچ عنوان در حوزه واردات کالاها به چشم نمی‌خورد.

نیکفر با بیان اینکه تصمیمات عجیب برخی مسئولان در حوزه واردات تأمل برانگیز است افزود:‌ امیدواریم در سالی که توسط مقام معظم رهبری به نام سال حمایت از کالای ایرانی نامگذاری شده است شاهد اقدامات عجیب مسئولان و واردات بی‌رویه برخی اقلام به داخل کشور نباشیم.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری تسنیم ، تاریخ انتشار: 24 شهریور 1397 ، کد خبر: 1828718 ، www.tasnimnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۵۷ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۵
0
0
همینطوریشم با وجود بسته های ارزی حمایتی برای واردات چای 20 درصد افزایش قیمت وجود داشت دیگه با این خسارتها معلوم نیست چی قراره پیش بیاد در مورد گرونیها
م.ا85
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین