پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 24
کد خبر: ۲۲۶۵۹۵
تاریخ انتشار : ۲۱ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۰
سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با انتقاد از تنوع مدارس گفت: این امر موجب تضعیف مدارس دولتی شده است.
شعارسال: میر حمایت میرزاده سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس درباره تاثیر عملکرد مدارس دولتی بر نتایج کنکور دانش آموزان اظهار کرد: صحبت‌‌هایی مبنی بر اینکه مدارس دولتی به دلیل کم بودن تعداد برترین‌های کنکور در این مدارس ضعیف هستند مطرح می‌شود اما باید درباره این دیدگاه تجدید نظر کرد چرا که با چند نمونه اندک نمی‌توان درباره تمام مدارس اظهار نظر کرد.

وی ادامه داد: اگر طبق اظهارات یاد شده بخواهیم پیش رویم کسی که نفر اول کنکور می‌شود باید نفرات دوم و سوم هم از همان مدرسه یا منطقه باشند اما در عمل می‌بینیم چنین شرایطی وجود ندارد و برترین‌ها از شهرهای مختلف کشور هستند.

میرزاده با تاکید بر اینکه برترین‌های کنکور حاصل تلاش فردی خود را می‌بینند، تصریح کرد: این افراد اگر در مدارس دیگر شهرها هم تحصیل می‌کردند نتایج قابل قبولی داشتند بنابراین این استدلال که مدارس دولتی به دلیل نداشتن کیفیت لازم نتیجه قابل قبولی دریافت نکردند درست نیست.

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: برخی مدارس هم دانش آموزان را بر اساس فیلترهای خاصی از نظر علمی گزینش می‌کنند در نتیجه در کنکور نتایج بهتری کسب می‌کنند؛ بر همین اساس نمی‌توان تنها یک عامل را به عنوان معیار عملکرد نظام آموزشی انتخاب کرد.

عملکرد معلمان در مدارس مختلف یکسان است

میرزاده تصریح کرد: معلمان چه در مدارس دولتی و چه غیر دولتی عملکرد مشابهی دارند و علت را باید در عوامل موثر دیگری جستجو کرد.

وی با انتقاد از وجود انواع مدارس در کشور اظهار کرد: تنوع مدارس بسیار بالاست و همین موضوع باعث می‌َشود تا مدارس دولتی تضعیف شوند در نتیجه باید این نقیصه را بر طرف کنیم و تمام تلاش خود را برای کاهش تنوع مدارس به کار گیریم.

ورود مجلس به موضوع ساماندهی تنوع مدارس

میرزاده از ورود جدی مجلس با همکاری سازمان پژوهش‌ها برای ساماندهی موضوع تنوع مدارس خبر داد و گفت: این موضوع را به طور جدی دنبال می‌کنیم چرا که متاسفانه بعد از انقلاب و فارغ از دولت‌های حاکم بر کشور روز به روز تعدد مدارس بیشتر شده است حتی در مواردی مشاهده می‌کنیم در فضاهای نو ساز بیش از آنکه به وجود مدارس دولتی توجه شود مدارس دولتی بنا شده‌اند.

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با اشاره به اینکه به طور کلی باید دو نوع مدرسه دولتی و غیر دولتی داشته باشیم تصریح کرد: علاوه بر مجلس آموزش و پرورش هم از وجود این مدارس گلایه دارد و به دنبال کاهش این تعدد است.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از خبرگزاری باشگاه خبرنگاران جوان ، تاریخ انتشار: 21 مرداد 1398 ، کدخبر: 7033640 ، www.yjc.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین