پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۲۷۵۸۵
تاریخ انتشار : ۲۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۰:۳۷
مجری طرح توسعه شتر وزارت جهاد کشاورزی گفت: جمعیت شتر دوکوهانه ایرانی در معرض خطر انقراض قرار گرفته و با اجرای سیاست‌های حمایتی به دنبال افزایش جمعیت این گونه جانوری هستیم.

شعار سال: «احمد سید علیان» ظهر چهارشنبه در نشست مشترک با رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل بیان کرد: شتر دو کوهانه درکشورمان در دهه ۵۰ از بیش از ۷۰ هزار نفر جمعیت برخوردار بوده ولی به مرور زمان از جمعیت آن کاسته شده است.

وی افزود: شتر یک حیوان سازگار با شرایط نامساعد محیطی و کم آب‌بر است و با برنامه‌های دقیق کارشناسی می‌توان به راحتی جمعیت این حیوان ارزشمند را از انقراض و نابودی نجات داد.

مجری طرح توسعه پرورش شتر وزارت جهاد کشاورزی در ادامه افزود: جمعیت شتر در حال حاضر در کشورمان ۱۸۰ هزار نفر استکه از این تعداد ۱۵۰ هزار نفر آن در اردبیل است.

سیدعلیان یادآور شد: در حال حاضر هفت استان کشور به عنوان پایلوت سایت الگویی زنجیره ارزشی شتر تعریف شدند که امیدواریم با برنامه‌های اصلاحی که در این پایلوت‌ها انجام خواهد شد بتوانیم جمعیت این حیوان ارزشمند را به نحو قابل قبولی افزایش دهیم .

اردبیل قطب شتر دوکوهانه در کشور است

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل نیز در این نشست افزود: شتر دو کوهانه به عنوان یک نژاد کمیاب در منطقه و کشور مطرح بوده و در حال حاضر نگهداری و پرورش آن به طور غالب مختص استان اردبیل است.

نیکشاد یادآور شد: در سال‌های گذشته جمعیت این دام ارزشمند به طور چشمگیری کاهش یافته و خطر انقراض آن کاملا محسوس است، به همین دلیل برای جلوگیری از انقراض کامل آن ایستگاه شتر دوکوهانه «جهاد آباد مشگین‌شهر» با خرید تعداد محدودی شتر از عشایر استان در سال ۷۴ الی ۷۵ شروع به فعالیت تحقیقاتی کرده و با فعالیت‌های انجام گرفته تعداد آنها به حدود بیش از ۷۰ نفر رسید.

وی به مشکلات ایستگاه شتر دوکوهانه «جهاد آباد مشگین‌شهر» نیز اشاره کرد و افزود: به علت مشکلات مالی مرکز تحقیقات استان نسبت به فروش آن به دامداران استان اقدام و در حال حاضر جمعیت آن در ایستگاه مذکور به ۲۱ نفر رسیده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: همزمان با مرکز تحقیقات و معاونت امور دام جهاد کشاورزی استان نیز با حمایت مالی مرکز اصلاح نژاد دام کشور اقدام به تشکیل ژن شتر دوکوهانه با خرید تعداد ۳ نفر شتر دوکوهانه از عشایر استان کرده است

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه خبری تحلیلی حکیم مهر، تاریخ 23 مرداد 98، کد مطلب: 51269: www.hakimemehr.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین