پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۲۸۰۵
تاریخ انتشار : ۳۱ تير ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۶
بسیاری از صهیونیست ها با شنیدن خبر عدم موفقیت سامانه موشکی پاتریوت در هدف قرار دادن پهپاد ناشناس که از سوریه وارد آسمان بلندی های اشغالی جولان شده بود دچار ترس و حشت شدند.

شعار سال: پایگاه «لبنان ۲۴» با انتشار مطلبی به موضوع نفوذ پهپاد سوری به آسمان سرزمین های اشغالی پرداخت.

در گزارش این پایگاه آمده است: پس از ناکارآمدی سامانه دفاع موشکی «پاتریوت» در هدف قرار دادن پهپاد نفوذ کننده به آسمان سزمین های اشغالی بار دیگر ترس و نگرانی مقامات صهیونیست از عدم امنیت آسمان این رژیم در مقابل موشکها و پهپادهای حزب الله به وضوح قابل مشاهده است.

بسیاری از صهیونیست ها با شنیدن خبر عدم موفقیت سامانه موشکیپاتریوت در هدف قرار دادن پهپاد ناشناس که از سوریه وارد آسمان بلندی های اشغالی جولان شده بود دچار ترس و وحشت شدند و می توان گفت کهامروز دیگر کسی در سرزمین های اشغالی نمی تواند ادعا کند که اسرائیل امن ترین آسمان را در منطقه دارد.

چند روز قبل پهپادی ناشناس از طریق مرز سوریه وارد فضای سرزمین های اشغالی شده و علی رغم شناسایی آن توسط سامانه های دفاعی رژیم اشغالگر قدس، این سامانه ها در هدف قرار دادن آن ناتوان ماندند.حتی در مرحله آخر اسرائیلی ها سعی کردند تا با استفاده از نیروی هوایی و موشک هوا به هوا آن را ساقط کنند که باز هم موفق نشدند و این موشک ها نیز همچون موشک های سامانه پاتریوت به خطا رفتند.

این ناکامی بزرگی برای صهیونیست هابه حساب می آید چرا که قبلا این سامانه موفق به رهگیری پهپاد های ارسالی به بلندی های جولان شده بودند.

اما در مورد این که این پرنده ناشناس متعلق به چه کسی بوده اختلاف نظر وجود دارد، برخی از مقامات صهیونیست این پرنده را متعلق به ارتش سوریه می دانند که در حال شناسایی مواضع تروریست های مسلح در جولان بوده و اشتباها وارد حریم سرزمین های اشغالی شده و برخی دیگر، این پرنده را متعلق به نیروهای حزب الله و حتی برخی آن را متعلق به نیروهای روسی می دانند، لذا در مورد اینکه این پرنده ناشناس متعلق به که بوده هنوز نمی توان با قطعیت سخن گفت.

در هر صورت، باید دید که چرا نیروهای صهیونیستاز هدف قرار دادن این پهپاد ناتوان بوده اند؟ آیا مشکل از ضعف سامانه های موشکی پاتریوت است یا اینکه پهپاد مذکور پیشرفته بوده است؟

منابع اسرائیلی اظهار داشته بودند که سامانه دفاعی پاتریوت این پهپاد را قبل از ورود به سرزمین های اشغالی رصد می کرده و در هنگام ورود به این منطقه اقدام به شلیک به سمت پهپاد کرده اند اما پهپاد مذکور به داخل اراضی سوریه بازگشته است.

بر اساس رویه همیشگی ارتش اسرائیل، در صورت عدم موفقیت سامانه های دفاعی موشکی این نیروی هوایی است که باید با جنگنده های خود اقدام به رهگیری و انهدام پهپادهای خارجی کند اما این بار نیروی هوایی اسرائیل ترجیح داد، از هواپیمای بدون سرنشین و نیز بالگرد برای این مسئله استفاده کند، هر چند که استفاده از این تجهیزات نیز برای صهیونیست ها کارآمد و نتیجه بخش نبود.

سخنگوی ارتش اسرائیل این حادثه را اتفاقی مهم دانسته که باید مورد بحث و بررسی قرار بگیرد، چرا که خود مقامات اسرائیلی اظهار می دارند که در جنگ احتمالی با حزب الله باید روزانه ۱۵۰۰ موشک را جدای پرنده های بدون سرنشین تحمل کنند.

با اندكي تلخيص و اضافات برگرفته از خبرگزاري مهر، تاریخ انتشار: 29 تير 1395، کد مطلب: 3717933:www. mehrnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین