پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۲۸۹۵۸
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۰۳ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۸:۵۶
عطاء‌الله ابراهیمی روز شنبه در نشست خبری با خبرنگاران این استان افزود: ۶ میلیون هکتار از ۱۴ میلیون هکتار جنگل‌های واقع شده در ایران در محدوده زیست‌بوم جنگل‌های زاگرس قرار دارد که حیات فلات مرکزی و جلگه خوزستان به آن وابستگی شدیدی دارد.وی بر تعامل مسئولان، مردم و مراکز علمی و پژوهشی برای حفظ و احیای این زیست بوم ارزشمند تاکید کرد.
شعار سال : عضو هیات علمی دانشگاه شهرکرد با بیان اینکه جنگل‌های زاگرس حال و روز خوبی ندارد بر تعامل مسئولان، مردم و مراکز علمی و پژوهشی برای حفظ و احیای این زیست بوم ارزشمند تاکید کرد.

عطاء‌الله ابراهیمی روز شنبه در نشست خبری با خبرنگاران این استان افزود: ۶ میلیون هکتار از ۱۴ میلیون هکتار جنگل‌های واقع شده در ایران در محدوده زیست‌بوم جنگل‌های زاگرس قرار دارد که حیات فلات مرکزی و جلگه خوزستان به آن وابستگی شدیدی دارد.

وی، خشکیدگی جنگل‌های زاگرس را از مهمترین تهدیدهای این حوزه عنوان کرد و گفت: اگر آسیب‌هایی که جنگل‌های زاگرس را تهدید می‌کند، مدیریت و کنترل نشود با بحران جدی روبرو می‌شویم که در نهایت بر اقتصاد و توسعه منطقه تاثیرات بسیار ناگواری برجا خواهد گذاشت.

ابراهیمی، برگزاری همایش ملی منابع طبیعی و توسعه پایدار در زاگرس را تلاشی برای حفظ زاگرس عنوان کرد و گفت: این همایش با یک رویکرد علمی، فرهنگی تلاش دارد تا علاوه بر شناسایی تهدیدهای این حوزه، زمینه برای حراست و حفظ بیش از پیش زاگرس را فراهم کند.

رئیس دومین همایش ملی منابع طبیعی و توسعه پایدار در زاگرس تصریح کرد: در همین راستا محققان و پژوهشگران کشور در محورهای آبخیزداری، جنگل‌داری، مرتع‌داری، محیط زیست و شیلات و توسعه پایدار زاگرس ۲۳۰ مقاله به دبیرخانه این همایش ارسال کرده‌اند.

ابراهیمی خاطرنشان کرد: محور این همایش بر دو موضوع خشکیدگی گونه‌های گیاهی و سیلاب و پیامدهای آن بر منطقه معطوف شده است.

وی همچنین به نقش مردم به عنوان عنصر اصلی و تعیین‌کننده توسعه پایدار در حفاظت از جنگل‌های زاگرس اشاره کرد و گفت: فراهم کردن بستر تعامل مردم با مسئولان در حفاظت از زاگرس از دیگر رویکردهای اصلی این همایش به شمار می‌رود.

وی افزود: زیست فرهنگی زاگرس‌نشینان نیز از دیگر موضوعاتی که در این همایش به آن پرداخته می‌شود به طوریکه تلاش می‌شود با اجرای برنامه‌های فرهنگی حفاظت از منابع طبیعی را عمومی‌سازی کنیم.

دبیر دومین همایش ملی منابع طبیعی و توسعه پایدار در زاگرس نیز با اشاره به اینکه ۱۵۰ عضو هیات علمی دانشگاه‌های سراسر کشور به این همایش مقاله ارسال کرده‌اند، اظهار داشت: از مجموع ۲۳۰ مقاله رسیده، ۱۹۵ مقاله پذیرفته شده است و ۲۴ مقاله به صورت شفاهی در روزهای برگزاری همایش ارائه می‌شود.

بیت‌الله محمودی، برگزاری پنل‌های تخصصی، برپایی نمایشگاه‌های دستاوردهای حوزه منابع طبیعی و محیط زیست، اجرای کارگاه‌های تخصصی، برگزاری مسابقات دانشجویی و دانش‌آموزی، اجرای برنامه زیست‌فرهنگی زاگرس‌نشینان، تجلیل از فعالان و پیشکسوتان حوزه منابع طبیعی و بازدیدهای علمی را از دیگر برنامه‌های این همایش برشمرد.

دومین همایش ملی منابع طبیعی و توسعه پایدار در زاگرس روزهای ۶ و ۷ شهریور در دانشگاه شهرکرد برگزار می شود.

بخش عمده ای از مناطق زاگرس پوشیده از جنگل است که بیشتر گونه های آن را بلوط تشکیل می دهد که نزدیک به ۳۰۰هزار هکتار آن در چهارمحال و بختیاری است.

قچاااق چوب جنگلی، خشکسالی ، بروز برخی از آفات و بیماری ها از جمله مخاطرات جنگل های زاگرس است.

شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از  خبرگزاری ایرنا،تاریخ انتشار:2شهریور1398،کد خبر:83448551،www.irna.ir
اخبار مرتبط
برگزیده ها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۴۸ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۳
0
1
حال کدوم جنگل و دریاچه ما خوبه که حال زاگرس خوب باشه همه محیط زیست کشور ما در وضعیت بحرانی به سر میبره
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۰
0
1
مگر برای زاگرس جنگلی هم مانده؟ اگر هم مانده باشد، درجه دو سه است؟ زاگرس تبدیل به دشت و بوته زار شده
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین