پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۳۵۱۹۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۳ مهر ۱۳۹۸ - ۲۲:۳۳
مهرداد قطره سامانی معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی چهارمحال و بختیاری گفت: تحلیل‌های مرکز پایش و هشدار خشکسالی حاکی از آن است که ۶۵ درصد مساحت این استان با خشکسالی خفیف تا شدید درگیر است.
شعار سال:معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی چهارمحال و بختیاری گفت: تحلیل‌های مرکز پایش و هشدار خشکسالی حاکی از آن است که ۶۵ درصد مساحت این استان با خشکسالی خفیف تا شدید درگیر است.

مهرداد قطره سامانی روز چهارشنبه افزود: بر اساس تحلیل شرایط استان طی یک دوره ۱۰ ساله هم اینک ۴۲ درصد مساحت استان دارای خشکسالی شدید، ۱۳.۱ درصد خشکسالی خفیف، ۵.۷ درصد خشکسالی شدید و ۴.۳ درصد دارای خشکسالی بسیار شدید است

وی ادامه داد: همچنین طبق این ارزیابی،‌ ۲۹.۴ درصد مساحت استان دارای شرایط نرمال، ۱.۸ درصد مساحت دارای ترسالی شدید، ۱.۶ درصد ترسالی متوسط، ۱.۶ درصد ترسالی خفیف و نیم درصد مساحت استان دارای ترسالی بسیار شدید است.

قطره سامانی با بیان اینکه تمام مساحت شهرستان‌های بروجن، بن و سامان دارای خشکسالی شدید تا ضعیف است، تصریح کرد: تنها مناطق محدودی در شهرستان کوهرنگ و لردگان دارای شرایط ترسالی هستند.

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: این استان گرچه در بهار امسال با بارش‌های سیل‌آسا مواجه شد اما همچنان درگیر خشکسالی آبشناسی است و تبعات یک دهه خشکسالی در این استان مشهود است.

 چهارمحال و بختیاری سرچشمه ۲ رودخانه زاینده رود و کارون و بخشی از رودخانه دز است و کمبود بارش‌ها در این استان، استان‌های خوزستان و اصفهان را با چالش کم‌آبی مواجه می‌کند.

شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایرنا،تاریخ انتشار:3مهر 1398،کدخبر:83489967،www.irna.ir
اخبار مرتبط
برگزیده ها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۴۹ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۷
0
0
فقط چهارمحال نیست والا کل کشور درگیر خشکسالیه
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین