پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۹۲۸۹۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۳ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۷:۱۴
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری گفت: از ۱۱ دشت کشاورزی استان ۱۰ دشت ممنوعه اعلام شده که ۴ دشت آن ممنوعه بحرانی و نشانه‌های بیایان‌زایی در استان دیده شده است.

شعارسال: مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری گفت: از ۱۱ دشت کشاورزی استان ۱۰ دشت ممنوعه اعلام شده که ۴ دشت آن ممنوعه بحرانی و نشانه‌های بیابیان‌زایی در استان دیده شده است.

 علی محمدی‌مقدم ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه از 15 تا 21 اسفندماه هفته منابع طبیعی نامگذاری شده است اظهار داشت: حدود 85 درصد از مساحت چهارمحال و بختیاری را منابع طبیعی اعم از جنگل، مراتع و حوزه آبخیز تشکیل داده است.

وی با اشاره به اینکه کشور ما به عنوان یکی از مناطقی است که از استعداد طبیعی برخوردار است، افزود: بخشی از جنگل‌های شمال کشور ثبت یونسکو شده، حدود 2.2 میلیون هکتار جنگل‌ها در مناطق بیابانی کشور ژنتیک خاص دارد و 6 میلیون هکتار از جنگل‌های زاگرس نقش مهمی در تولید آب دارد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری گفت: حدود 8 هزار گونه گیاهی در کشور وجود دارد که هزار گونه آن منحصر به فرد است اما به دلیل بی‌توجهی 400 گونه در حال انقراض است.

محمدی مقدم بیان کرد: کشور در حوزه منابع طبیعی با 3 چالش اساسی خشکسالی و تغییر اقلیم، کمبود و بحران آب و بیابان‌زایی روبه‌رو است این چالش‌ها عوامل طبیعی و انسانی متعددی دارد.

وی ادامه داد: از 11 دشت کشاورزی استان 10 دشت ممنوعه اعلام شده که 4 دشت آن ممنوعه بحرانی است همچنین نشانه‌های بیابیان‌زایی در استان دیده شده است.

محمدی‌مقدم تصریح کرد: صندوق توسعه ملی مبلغ 200 میلیون دلار به حوزه آبخیزداری اختصاص داده است که از این مبلغ 20 میلیارد تومان به چهارمحال و بختیاری اختصاص داده شد که با استفاده از این اعتبار 120 پروژه آبخیزداری در سال جاری با اولویت دشت‌های بحرانی در استان انجام شده است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری گفت: در بحث حفاظت از مراتع استان با دامداران متخلف برخورد و پرونده چرای آن‌ها باطل می‌شود.


شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ انتشار:12 اسفند 1397 ، کدخبر: 1960230،www.tasnimnews.com

اخبار مرتبط
برگزیده ها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۵۰ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۴
0
0
همه جای ایران داره نابود میشه دریاچه هامون دشت هامون کوه هامون دریاهامون همه وهمه داره نابود مشه و کسی به فکر نیست
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین