پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۲۹۸۱۷
تاریخ انتشار : ۰۷ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۸:۲۷
سامانه ملی پایش و مراقبت از بیماری‌های دامی کشور امروز چهارشنبه ۶ شهریور با حضور رییس سازمان دامپزشکی کشور و جمعی از مدیران کل دامپزشکی استان‌های مختلف در ارومیه رونمایی شد.

شعارسال: سامانه ملی پایش و مراقبت از بیماری‌های دامی کشور امروز چهارشنبه ۶ شهریور با حضور رییس سازمان دامپزشکی کشور و جمعی از مدیران کل دامپزشکی استان‌های مختلف در ارومیه رونمایی شد.

رییس سازمان دامپزشکی کشور روز چهارشنبه در این جلسه که با عنوان شورای هماهنگی مدیران کل دامپزشکی در هتل آنا ارومیه برگزار شد، گفت: این سامانه به طور دقیق اطلاعات واردات و تولید واکسن را ثبت می‌کند.

«دکتر علیرضا رفیعی‌پور» ادامه داد: با راه‌اندازی این سامانه هر محصولی که در گمرک ترخیص و وارد کشور می‌شود در این سامانه ثبت و اطلاعات دقیق واکسن نیز در آن مشخص می‌گردد.

وی با تاکید بر اینکه میزان و نوع مصرف واکسن در واحدهای پرورشی و تولیدی نیز در این سامانه قابل ثبت است، اضافه کرد: حذف واسطه‌ها و دلالان از اهداف راه‌اندازی سامانه ملی پایش و مراقبت از بیماری‌های دام و طیور در کشور است.

رییس سازمان دامپزشکی کشور ادامه داد: در همه شرایط از تولیدکننده پشتیبانی می‌شود زیرا فعالان این بخش رزمندگانی هستند که در خط مقدم جنگ اقتصادی با دشمن قرار دارند.

رفیعی‌پور اظهار داشت: حفظ امنیت غذایی و اقتصادی در اولویت سازمان دامپزشکی کشور بوده و در این راستا پیشگیری از ظهور بیماری یا هر نوع خطر دیگر در اولویت برنامه‌های این سازمان است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی نیز در این جلسه با اشاره به اینکه ظرفیت مرغداری‌های استان چهار میلیون قطعه است، بیان کرد: نیاز ماهانه استان سه میلیون و ۲۰۰ هزار قطعه است و هیچ کمبودی در بخش تامین مرغ بازار مصرف وجود ندارد.

«رسول جلیلی» اظهار داشت: همچنین چهار میلیون راس دام کوچک و ۶۰۰ هزار راس دام بزرگ در آذربایجان‌غربی وجود دارد و این استان با تولید ۶ میلیون و ۷۰۰ هزار تن محصولات کشاورزی در سال رتبه ۶ کشوری را به خود اختصاص داده است.

وی بیان کرد: همچنین ۱۹۵ کارخانه فرآوری محصولات کشاورزی با ظرفیت چهار میلیون ۱۰۰ هزار تن تولید در آذربایجان‌غربی فعال است.

مدیرکل دامپزشکی آذربایجان‌غربی نیز گفت: ارزش بخش دام استان ۵۰ هزار میلیارد تومان است و سالانه ۳۰ میلیارد تومان برای تامین بهداشت امنیت غذایی این بخش در استان هزینه می‌شود.

کامیار داهیم ادامه داد: کل مبادی ورودی مرزی در این استان به منظور حفظ امنیت غذایی جامعه مورد رصد و پایش دقیق قرار دارد و وضعیت آرامی در استان حکم‌فرماست.

جلسه شورای هماهنگی مدیران کل دامپزشکی کشور به مدت ۲ و با حضور روسای این سازمان در سالن همایش‌های هتل آنا ارومیه برگزار می‌شود.

آذربایجان‌غربی دارای ۹ میلیون واحد دامی اعم از سبک و سنگین و مرغ و ماکیان است و تمام نیاز آذربایجان‌غربی به شیر و مواد گوشتی در داخل این استان تامین می‌شود.

مردم استان اغلب در کنار کشاورزی به دامپروری نیز اشتغال دارند و نظارت بر مراکز مرتبط با دامداری در راستای کنترل بیماری‌ها و عملکرد بخش غیردولتی ضروری است.


شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از پایگاه خبری تحلیلی حکیم مهر ، تاریخ انتشار: 6 شهریور 1398 ، کدخبر:51633 ،www.hakimemehr.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین