پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۳۸۲۵۹
تاریخ انتشار : ۱۹ مهر ۱۳۹۸ - ۰۷:۵۹
«مهندس محمدرضا مؤمنی» همچنین بر ضرورت حمایت مجلس از فعالیت‌های دامپزشکی در زمینه پیشگیری از انتقال بیماری‌ها از دام به انسان تاکید کرد و گفت: ۷۰ میلیارد تومان به مؤسسه سرم سازی رازی بدهکاریم.

شعار سال:«مهندس محمدرضا مؤمنی» همچنین بر ضرورت حمایت مجلس از فعالیت‌های دامپزشکی در زمینه پیشگیری از انتقال بیماری‌ها از دام به انسان تاکید کرد ...
 معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان دامپزشکی کشور گفت: ۷۰ میلیارد تومان به مؤسسه سرم سازی رازی بدهکاریم.

«مهندس محمدرضا مؤمنی» صبح چهارشنبه در مراسم گرامیداشت روز ملی دامپزشکی در خراسان‌جنوبی اظهار کرد: تأمین امنیت غذایی از مزرعه تا سفره به صورت یک زنجیره کامل بر عهده دامپزشکی است.

معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان دامپزشکی کشور با اشاره به اینکه ۸۵۰ بیماری مشترک بین انسان و دام وجود دارد، بیان کرد: از این بیماری‌ها سه بیماری تب کریمه کنگو تب برفکی و آنفلوانزای پرندگان در سال‌های قبل بحرانی شد و خساراتی را به کشور وارد کرد.

مؤمنی ادامه داد: معدوم شدن ۲۷ میلیون قطعه مرغ تخم‌گذار و خسارت ۴۵۰ میلیارد تومانی، آسیب آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در سال‌های گذشته بود ولی در حال حاضر مشکل جدی وجود ندارد.

وی با اشاره به ضرورت حمایت مجلس از فعالیت‌های دامپزشکی در زمینه پیشگیری از انتقال بیماری‌ها از دام به انسان و در موضوع گرانی واکس و داروی دام گفت: در حال حاضر ۷۰ میلیارد تومان بابت واکسن به مؤسسه رازی بدهکاریم.

معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان دامپزشکی کشور اظهار کرد: قیمت واکسن‌هایی چون واکسن تب برفکی چندین برابر شده در حالی که بودجه ما افزایش خاصی نداشته است.

مؤمنی با تأکید بر اینکه علی‌رغم گرانی‌ها ۴۰ درصد خرید واکسن افزایش داشته است، یادآورشد: در سازمان دامپزشکی ۴۰ درصد پست‌ها خالی است که در این زمینه بسیار مهم نیز باید تدبیری بیندیشیم.

 هیچ موردی از بیماری تب کنگو در خراسان جنوبی نداشته ایم

«دکتر کامبیز مهدی‌زاده» معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی نیز در این مراسم اظهار کرد: نیمی از عوامل بیماری زا بین انسان و دام مشترک است.

وی بیان‌ کرد: قاچاق دام آلوده می‌تواند در حوزه سلامت بسیار آسیب‌زا باشد که با همکاری دستگاه‌های متولی این مسئله در خراسان‌جنوبی کنترل شده است.

مهدی‌زاده با بیان اینکه در سال ۹۷ تعداد هشت مورد مرگ ناشی از تب کریمه کنگو و ۸۴ مورد ابتلاء به این بیماری در کشور داشتیم، ادامه داد: البته طی سال گذشته، هیچ موردی از تب کریمه کنگو در خراسان‌جنوبی نداشتیم و این در حالی است که به کانون‌های بیماری‌زا بسیار نزدیک بودیم.

وی افزود: همه این موارد نشان می‌دهد چقدر فعالیت‌های حوزه دامپزشکی در تأمین سلامتی مردم تأثیرگذار است.

معاون بهداشتی علوم پزشکی بیرجند گفت: باید به مردم و دامداران در حوزه بیماری‌های مشترک بین انسان و دام اطلاعات کافی بدهیم تا خود مراقبتی داشته باشند.

شعار سال،با اندکی تلخیص  و اضافات برگرفته از پایگاه خبری تحلیلی حکیم مهر،تاریخ انتشار:17مهر1398،کد  خبر:52619،hakimemehr.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین