پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۳۱۹۶۴
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۱۸ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۰:۰۹
«دکتر مصطفی کنارکوهی» مدیرکل دام‌پزشکی استان خوزستان با رد خبر توزیع گوشت تاریخ مصرف گذشته در استان اظهار کرد: این گوشت با مجوز بهداشت از استان فارس وارد شد اما حدود دو تا دونیم تن آن مصرف نشد که تاریخ آن گذشت و پنج شنبه شب توسط همکاران ما ضبط شد.

شعارسال: چند روز گذشته خبر وارد شدن گوشت تاریخ مصرف گذشته در برخی سایت‌های خبری درج شد اما مسؤولان با رد این موضوع می‌گویند: محموله گوشت وارد خوزستان نشده است.

به نقل از فارس، چند روز گذشته خبر توزیع گوشت تاریخ مصرف گذشته در شبکه‌های اجتماعی دست به دست شد که واکنش شهروندان را به دنبال داشت.

گوشت وارد شده اجازه توزیع در قصابی‌ها را ندارد

«دکتر مصطفی کنارکوهی» مدیرکل دام‌پزشکی استان خوزستان با رد خبر توزیع گوشت تاریخ مصرف گذشته در استان اظهار کرد: این گوشت با مجوز بهداشت از استان فارس وارد شد اما حدود دو تا دونیم تن آن مصرف نشد که تاریخ آن گذشت و پنج شنبه شب توسط همکاران ما ضبط شد.

وی افزود: اکنون آزمایشات مورد نیاز روی آن در حال انجام است و برابر ضوابط با آن برخورد می‌شود و اگر قابلیت مصرف داشته باشد با حکم قضائی فقط برای مصارف صنعتی با حرارت بالا استفاده می‌شود.

کنارکوهی با بیان اینکه گوشت وارد شده سالم است و تا زمانی که جواب آزمایشات نیاید نمی‌توانیم بگوییم گوشت وارد شده غیرقابل مصرف است، عنوان کرد: از آنجایی که تاریخ مصرف گوشت گذشته است اجازه توزیع در قصابی‌ها را ندارد.

وی با اشاره به نگهداری محموله گوشت وارد شده در سردخانه، گفت: اگر سالم بودن گوشت برای قاضی به عنوان مدعی العموم محرز شد در این صورت فقط برای مصرف صنعتی مانند تولید سوسیس، کالباس و... که با حرارت زیاد پخته می‌شوند، استفاده خواهد شد در غیر این صورت این گوشت از چرخه مصرف خارج می‌شود.

کنارکوهی بیان کرد: روز گذشته نیز قرار بود 3.5 تن گوشت گوسفند وارد استان شود که تاریخ انقضای آن تا پایان امروز بود که از آن اطلاع پیدا کردیم و از آنجایی که بدون هماهنگی می‌خواستند گوشت را وارد کنند در راه آن را بازگشت دادیم.

اداره دامپزشکی گوشت وارد شده را تایید نهایی نکرده است

«عبدالرحمان ناصریان» معاون بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صمت در این خصوص اظهار کرد: هنوز تاییدیه نهایی اداره کل دامپزشکی مبنی بر خراب یا فاسد بودن گوشت وارد شده برای ما ارسال نشده است.

وی با بیان اینکه گوشت وارد شده بسته بندی نبوده و نباید توزیع شود، گفت: طبق قانون اگر یک هفته تا 10 روز مانده به تاریخ انقضا گوشت، تا زمانی که این تاریخ تمدید نشود گوشت مورد نظر قابل توزیع نیست.

معاون بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صمت افزود: تاریخ انقضاء گوشت وارد شده، دو روز پس از وارد شدن به استان به پایان می‌رسید و زمان بررسی سلامت گوشت وارد شده با یک روز تعطیلی مصادف شد و به همین دلیل تصمیم بر عدم عرضه گوشت شد.

ناصریان بیان کرد: سهمیه گوشت دام سبک برای استان‌های فارس، بوشهر و خوزستان قرار بود توسط فروشگاه‌های رفاه عرضه شود اما دامپزشکی متوجه تاریخ مصرف گوشت می‌شود و مانع از ورود گوشت تاریخ مصرف گذشته به این استان‌ها می‌شود.

ناصریان افزود: در واقع رسانه‌ها درباره گوشتی که قرار بود توسط فروشگاه‌های رفاه وارد استان شود و دامپزشکی از ورود آن ممانعت کرد، صحبت کردند.

گوشت‌های آلوده برگشت خورده است

«عبدالحمید امانت بهبهانی» مدیر روابط عمومی دادگستری استان خوزستان می‌گوید: گوشت‌های آلوده یا تاریخ گذشته برگشت خورده است.

وی با بیان اینکه دادگاه و اداره تعزیرات در حال بررسی موضوع ورود گوشت آلوده به خوزستان است، افزود: پس از دریافت نتایج بررسی اداره دامپزشکی می‌توان در این خصوص اظهار نظر کرد.

واردات گوشت از استان‌های دیگر به استان خوزستان دستورالعمل‌های خاص خود را دارد که از جمله آن می‌توان به پلمب ماشین‌های حمل گوشت در مبداء و فک پلمب در مقصد اشاره کرد.

قطعاً بروز مواردی مانند نقل و انتقال گوشت فاسد یا تاریخ مصرف گذشته نشانه ضعف در کنترل و نظارت هم در مبداء و هم در مقصد است که گفته می‌شود آنچه در روزهای اخیر سبب واردات گوشت تاریخ مصرف گذشته به استان شد دادن مجوز واردات گوشت به افرادی است که تجربه و صلاحیت این کار را ندارند.


با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از پایگاه خبری تحلیلی حکیم مهر، تاریخ انتشار: 17 شهریور 1398 ، کدخبر:51862 ،www.hakimemehr.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
France
۱۹:۲۶ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۰
1
0
آقا بدین ما کوبیده کنیم
ناشناس
United States
۱۹:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۰
0
1
عذر بدتر از گناه
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین