پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۳۲۲۷۰
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۲۰ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۱
عضو هیئت‌علمی مرکز تحقیقات ایدز دانشگاه علوم پزشکی تهران درباره یکی از طرح‌های پژوهشی این مرکز گفت: نتایج این طرح‌ تحقیقاتی نشان می‌دهد ورزش و به خصوص ورزش‌های مقاومتی می‌تواند در بهبود وضعیت ترکیب بدن، سطح ایمنی و همچنین روحیه افرادی که با اچ.ای.وی زندگی می کنند، بسیار تاثیرگذار باشد.
شعار سال: عضو هیئت‌علمی مرکز تحقیقات ایدز دانشگاه علوم پزشکی تهران درباره یکی از طرح‌های پژوهشی این مرکز گفت: نتایج این طرح‌ تحقیقاتی نشان می‌دهد ورزش و به خصوص ورزش‌های مقاومتی می‌تواند در بهبود وضعیت ترکیب بدن، سطح ایمنی و همچنین روحیه افرادی که با اچ.ای.وی زندگی می کنند، بسیار تاثیرگذار باشد.

دکتر سید احمد علینقی، درباره یکی از طرح‌های پژوهشی مرکز تحقیقات ایدز دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: در طرحی که اخیرا انجام شد و عنوان آن " بررسی اثر چهار ماه تمرین مقاومتی و انجام فعالیت های ورزشی تفریحی بر سطوح CD۴ ،ترکیب بدنی و وضعیت روحی- روانی مردان مبتلا به HIV در باشگاه یاران مثبت تهران" بود، افراد مورد مطالعه به سه گروه تقسیم شدند. یکی از این گروه‌ها مشغول انجام ورزش‌های مقاومتی با کش‌های تراباند شدند.

وی افزود: گروه دوم، مداخله‌ای مبنی بر تغییرات سبک زندگی مانند توصیه های تغذیه ای و ورزشی دریافت کردند و از آن‌ها خواسته شد تا ورزش‌های سبک مانند پینگ‌پنگ، پرتاب دارت و شطرنج انجام دهند. گروه سوم هم گروه کنترل بود که هیچ تغییری در برنامه زندگی روزانه آنها ایجاد نشد. نتایج این پژوهش نشان داد سطح ایمنی افرادی که ورزش‌های مقاومتی انجام می‌دادند بالا رفته و ترکیب بدنی آن‌ها نیز بهبود پیدا کرد.

عضو هیئت‌علمی مرکز تحقیقات ایدز دانشگاه علوم پزشکی تهران درباره نتایج این پژوهش گفت:  سطح ایمنی افرادی که در گروه ورزش‌های سبک و اصلاح سبک زندگی قرار داشتند نیز افزایش پیدا کرد اما وضعیت ترکیب‌بدنی و سطح ایمنی گروهی که هیچ مداخله‌ای دریافت نکردند بدتر شد. این نشان می‌دهد که ورزش و به خصوص ورزش‌های مقاومتی می‌تواند در بهبود وضعیت ترکیب بدن، سطح ایمنی و همچنین روحیه افرادی که با اچ.ای.وی زندگی می کنند، بسیار تاثیرگذار باشد.

پیش‌بینی  ۶۰ هزار فرد مبتلا به اچ.آی.وی

وی با بیان این که براساس مطالعات انجام شده پیش‌بینی می کنیم که حدود ۶۰ هزار فرد مبتلا به اچ.آی.وی در کشور وجود داشته باشند، گفت: از میان ۶۰ هزار نفری که ما تخمین می‌زنیم، حدود ۳۹ هزار نفر شناسایی شده‌اند. با تحقق اهداف  برنامه ۹۰،۹۰،۹۰ سازمان ملل متحد همچنان فاصله داریم ولی در تلاشیم که این فاصله را کاهش دهیم. فکر می‌کنم به حدود ۴۵ درصد از اهداف برنامه ۹۰،۹۰،۹۰ سازمان ملل متحد در خصوص اچ.ای.وی در ایران رسیده ایم و این فاصله باید بسیار کمتر شود.

علینقی درباره برنامه ۹۰،۹۰،۹۰ سازمان ملل گفت: این سه ۹۰ به این معناست که تا سال ۲۰۲۰ میلادی، ۹۰ درصد کسانی که با HIV زندگی می‌کنند تشخیص داده شوند، ۹۰ درصد از آنها روی درمان اچ.ای.وی قرار بگیرند  و میزان ویروس نیز در  بدن۹۰ درصد از افراد تحت درمان، مهار شده باشد.

وی  با بیان این که اولین پیوند موفقیت‌آمیز مغز استخوان در یک بیمار مبتلا به اچ.آی.وی با مشارکت مرکز تحقیقات ایدز انجام گرفته است گفت: در حال حاضر در دنیا محققان ایدز بر روی نقش سلول‌های بنیادی در درمان اچ.آی.وی مشغول فعالیتند. در مرکز تحقیقات ایدز هم به دنبال این هستیم که تحقیقاتی درباره استفاده از سلول‌های بنیادی در درمان اچ.آی.وی داشته باشیم.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری دانشجویان ایران ایسنا، تاریخ انتشار: 20 شهریور 1398، کدخبر: 98061909327 ، www.isna.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۰۵ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۰
0
0
اچ آی وی دیگه داره از مریضی های خطرناک خارج میشه
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۳۱ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۵
0
0
بنظرم ایران باید حدود 300 هزارتا داشته باشه
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین